Ik heb dat ook niet vanaf het begin gedaan ze slapen nu sinds de verbouwing samen....... En op vakantie dan ... Dat vonden ze altijd superleuk! Het ging hier eigenlijk altijd goed...... De jongste doet echt alles na van de oudste....zo lief als de oudste op een bepaalde manier zit of ligt zie je haar kijken en dan doet ze het net zo. Of bepaalde woordjes of zinnetjes die de oudste gebruikt doet zij dan ook. En het spelen is nu gewoon leuker omdat de oudste de jongste ook echt verstaat en begrijpt...... En ze dansen samen......en springen sa,en op de bank....grrrrrrr.....wat dus niet mag hahahaha
ahhh wat leuk hahahaha super lief! ja dus slapen anaf peuterbed dan ook toch?...lijkt me niet practisch samen op een kamer als jongste nog in ledikant slaapt, dus nog gehaald moet worden...zegmaar... ik was van de week in de kruidvat en zag dus een moede rmet 2 zoontjes...de jongste praatte echt als een 2/2,5 jarige...en die oudste was denk ik nog geen 4...in elk geval een klein vershcil.. nou ik heb me dood gelachen middne in die winkel, samen op pad langs het speelgoed en erover praten.."joh huppeldehup kom es kijken, kijk dittt dit is super cool...Ohjaa zei die ander dan weer...zullen we aan mama vragen of we het mogen? oh en -broer- kijk dit is toch voor babies...en dan zei de oudste weer...ja idd dat is voor babies, kijk moet je dit zien, dat is echt cool hahahahahah nouja en zo ging het door..echt zo lief..ik zag ehct mn zoontjes ovor me over een paar jaar ahahha.. en als ik jouw foto's zie dan beeld ik me die twee ook zo in hahaha
Hahahha idd grappig! Ja de oudste had zich pijn gedaan op school.......komt de jongste uitgebreid verslag brengen dan haar zus zich had pijn gedaan. Hoor ik haar later tegen haar zus....."jij hebt pijn hè, je hebt bloed, je bent gevallen" .... Zo leuk! Ja ik durfde het niet aan om een baby bij een 3 jarige te leggen.....dus echt wel even gewacht tot ik de oudste echt kon vertrouwen. Want ze doet natuurlijk niet bewust iets maar stel je voor ze wilt uit aardigheid haar zusje even toedekken in bed.....en legt iets op haar hoofdje. Zo'n dingen. Dus ik wilde da risico niet nemen.
lov, nee idd ook!!! brr ...zoiets zou dan alleen kunnen als de oudste toevallig nog in ledikant sliep oid..anders is het ehct te scary... Plus tis beter wanneer de jongste zich motorisch ook kan redden uit situaties... hahaha ohja ook echt "kletsen" ...to cute!!! hoeleuk straks krijgen hun Samen een broertje of zusje...echt 2 van die grote zussen ahah hoe leuk, zie het al voor me...
Idd snelle bevallingen! Bv gaat op zich goed, borsten zijn enorm vol al. Alleen wil de kleine meid niet altijd. Ze is soms echt niet wakker te krijgen maar als ze drinkt dan is het echt heel goed. Ze is sowieso niet helemaal fit. Temp was vanmiddag weer 36! Hebben dus vanaf 3 uur vanmiddag iedere 2 uur moeten voeden dmv finger feeding. Zo hoeft ze niet te veel energie te gebruiken om te drinken en houdt ze die energie over om warm te blijven. Ben dus aan het kolven en heb mooie donkere gele melk! Heb nu al 50 cc in de koelkast staan. We moeten iedere keer 20 geven. Vannacht om de 3 uur voeden en als temp onder 36,5 is Vk bellen. On 23.00 moeten we dus weer, hopelijk gaat het vannacht goed want om 19.00 was ie 36,2 dus toen ook al gebeld. Oudste doet het op zich ook prima! Hij rent iedere keer naar de wieg en kijkt dan even en noemt haar naam. Vanmorgen wilde hij voor het eerst een kusje geven, vasthouden wil hij nog niet. Ik vind hem nog niet uit zijn doen of zo. Is wel ietsje drukker maar nog niet jaloers oid. Wat schattig Lov dat je meiden zo lekker samen optrekken!
sukke, fijne sukke, vooral niets opdringen, gewoon doen alsof alles normaal is ...niks bijzodners zegmaar... zoon is hier eerste 2 weken wat drukker geworden en 2e week ineens btj last met inslapen ...wilde dan niet, denk omdat baby dan nog op was en hij hoorde huilen ( jongste had dan net wat krampjes op zijn bedtijd uur) Maar heeft niet lang geduurd... goed hoor van je zo met die bv...lijkt me een behoorlijke opgave als je net bevallen bent en nog die peuter hebt...bij mij liep het direct goed dus als ik me dat dan bedenk, denk ik wel van wow , dat nog allemaal doen enz...maarja haha ik zou het ook doen... ik heb een btj een trauma aan mn schildklierperiode
Nou, toch aangelegd net! Vanaf 23.00 brullen. Niet genoeg aan 20 cc en mama honger! Slurpte na 1,5 zo 14 cc weg en daarna nog 2 borsten gehad! Ligt nu heerlijk STIL in der wiegje!!!! Heb tieten a la Lola Ferrari, damn! Doen ook goed zeer dus moet oppassen! Slaap lekker!
@sukke laat haar toch maar iedere keer goed aan je borst drinken....soms moeten de kindjes even de handigheid krijgen.... Goed dat ze zoveel gedronken heeft super!! Klinkt heerlijk allemaal.... En dat met de broertjes en zusjes loopt alle,aal helemaal vanzelf...bij ons wel tenminste. Niet overdrijven gewoon normal doen. Er is een kindje bijgekomen en dat is helemaal normaal. Soms lees ik dat ouders het zo zielig vinden voor de andere kindjes.....en gaan overdreven aandacht geven of dingen kopen. Juist dat lijkt me verwarrend voor de rest. @miis ja echt mijn meiden zijn zo'n kletstantes hahaha...moet soms echt zeggen dat ze even stil moeten zijn hahaha.. Weet je ik heb het gevoel dat we nu echt een zoontje gaan krijgen....waarom geen idee hahaha...en dat zou zo leuk zijn!
@sukke die pijn aan je borsten is toch gewoon stuwing?! Is helemaal super juist! Minder fijn voor jou dat wel... Meiden het lijkt erop dat mijn ongi echt weg is...l..minimaal bruinverlies en dat mag echt geen naam hebben... Zou zo fijn zijn! Ik slaap slecht omdat ik zo vaak doorlekte...en dat maandverbandje bah ben er klaar mee....normaal gebruik ik alleen tampons.
Ja ik vond het ook allemaal wel zielig voor de oudste. Ik ging hem wat mee toelaten wat averechts werkte. Hij kreeg driftbuien die hij nooit had gehad. Dat was nog veel zieliger..! Gelukkig was dat al binnen de kraamweek, dus gelijk de touwtjes weer aangetrokken. Dus ja, zo gewoon mogelijk doen! Lov, fijn dat het over is..!
ja in mijn omgeving, vond alles ook zoooo zielig..nou sorry maar zijn echt rot kinderen geworden, mega jaloers ( wat ze nog steeds zelf in de hand houdt) en heel verwend... Wij als ouders hebben ehct een mega invloed op de jaloezie bij een kind ( natuurlijk speelt de leeftijd een rol) maar ik zie gewoon hoe kennis de jaloezie zelf creeert, erg sneu...schelen 25 mnd....had niet zo gehoeven... Hoe minder ze namelijk schelen hoe normaal het ook voor de oudste altijd zal zijn, want die weet niet beter dan dat er een zusje/broertje was...die zal zich niets herinneren van voor 4 jaar ( theoretisch)...maar als jaloezie er al is, dan kun je het bijna niet meer wegnemen..als je dat tolereert... anywayyyyyyyyyyy, iedereen doet het anders! Lov, ooooh ik denk ook een jochie!!!!! en gelukkig is het nou over...idd maandverband balen is dat heh..!! misa, gelukkig had je het snel door ...maar moet wel zeggen, jouw zoontje was ook iets jonger als de mijne toch, 18 mnd heh? ook moeilijk voor zo'n kleintje, zich aanpassen! en helemaal omdat jullei gelijk veel met meisje te kampen hadden...Hij doet het dus super Sukke, ik heb beide keren alleen in de eerste week last van de stuwing gehad, vooral dag 3...maa door de koolbladeren prima te doen!...hopelijk gaat ze het drinken goed leren...!
Jazeker miis ligt het veel aan de ouders..... Ik merk nu bv bij de oudste in de klas....een jongetje zat al bij haar op de psz....er was een open dag en hij en zijn broertje zaten constant iedereen te pesten....maar dan echt etteren. Mama keek erna en zei niks....ik ergerde me dus al. Nu zit dat jongetje dus weer bij haar in de klas...en hij ettert er weer op los! Gingen we zwemmen met de klas.....gooit hij zo een emmer water over haar heen en zij verslikte zich dus. Grrrr... Nu had ze pijn aan haar voet....ja hoor hij had haar geduwd. Ik heb het vanochtend tegen de juf gezegd want vindt dat niet oke. Heb ook tegen mijn dochter gezegd dat ze terug moet duwen van mama. Op school leren ze dat ze naar de juf moetem dan....nou sorry maar van mij MOET ze terugduwen.... De moeder is het schuld! En ik moet dt kind dus gewoon niet....erg want hij kan er niks aan doen. Hij zou ook naar een instroomgroep moeten, dat is voor als je te laat start in groep1 dan doe je gewoon 1,5 jaar over groep1 zeg maar. Moeder wilt dat dus niet.... Snap ik niet...alsof het erg is dat je kindje iets langer over groep 1 mag doen....juist leuk voor ze lijkt mij. Als hij dan nu maar niet ooit achterligt omdat mama zich te goed voelde hiervoor....
Nee joh meen je niet, oh k kan daar ook niet tegen, erg sneu voor t kind maar ja die is soort van al verpest !! Ja k bn ook van het terug doen, kijk bijv iemand pest oke dan gelijk juf zeggen, maar als iemand echt iets doet express pijn doen mag hij ook weten dat hij dat niet laat gebeuren zegmaar. Erg hoor zo jong, die zou k idd langer laten kleuteren ... Maar weet j wat k ook bij iemand zie, zij Kan t gewoon niet aan, ze kan gewoon niet opvoeden. Klinkt mss raar om te zeggen over iemand maar k hb t echt meegemaakt heel vaak. Ze corrigeert fout gedrag niet, waarschuwt met dingen due ze niet na komt, kind neemt een loopje met haar en echt walgelijk verwend. Met Sinterklaas een nieuwe keuken gekregen ( had er al 2!!!!) en dan nog een werkbank en tig cadeaus .. Hij is over 1,5 mnd jarig.. Pff K vond t wel sneu voor haar want ze heeft ook geen hoed voorbeeld haar moeder was precies zo en zijzelf was extreem jaloers als kind echt een rotkind, gelukkig echt tegenovergesteld op gegroeid tot wie ze nu is hahaha masr j ziet gewoon dat geschiedenis herhaalt
Oja.. Irritant is dat als mensen hun kinderen zo overduidelijk verpesten.. Kan ik ook slecht tegen hoor. 'Vrienden' van ons doen dat ook. Niet leuk meer als zij met hun kind erbij zijn. Lov, ik vind dat ook hoor. Werkt praten niet, dan sla maar terug als ze je pijnigen. Sukke, stuwing heb ik ook beide keren behoorlijk gehad. Oef wat een joekels!
nou idd en misa wat jij zegt...ik vind t zo jamer onze kids schelen zo weinig zou zo leuk zijn, maar tis gewoon echt niet leuk dar gedrag van hun, en zij die er iks van zegt of althas er niet als een ouder op reageert...
Ik moet een klagen en uithuilen... Het gaat echt niet lekker met onze dochter. Ze is de laatste weken weer erg onrustig sinds de bijvoeding. Ze heeft echt last van haar darmen, huilt (en krijst) tijdens het poepen, laat veel scheten, is onrustig en slaapt weinig of slecht. We zijn allemaal op... Zelfs ons zoontje heeft erg last van, want hij krijgt ook vaak wat mee snachts. En we hebben nog weinig energie voor hem waardoor hij echt te kort komt soms. Ik weet het niet meer. Ik wil niet meer. Ik kan niet meer. Over een week moeten we weer naar de kinderarts. Ik heb haar al gemaild met dit verhaal en het verzoek dat ze nu meer gaat doen aan onderzoeken. Doet ze dat niet, dan gaan we naar een ander ziekenhuis hebben we besloten. De verzekering heb ik al gevraagd hoe dat werkt met een second opinion. Ik heb gewoon een nieuwe verwijzing nodig. Dus de huisarts heeft ook alvast een mail, zodat het in de week ligt. Pff.. ik moest het even kwijt. Wat is dit zwaar zeg.....
misa, eis gewoon neocate! wat erg zeg...echt mega zwaar voor jullei allemaal, meid leef met je mee... Dan maar provocatie test, wnat je moet het nu echt zeker weten..dat gezoek en dingen uittesten schiet gewoon niet op...ach jeetje zo erg voo je...ik hooop zoooooooo dat het snel is opogelost!!!!! weet ook niet wat ik moet zeggen, want je hebt alles al geprobeerd of doe je al! anders haa toch even uit handen laten nemen, en lekker even met zoon alleen iets doen dikke knuffel hoor misa!
Ow nee misa wat ontzettend naar!!! Ik kan me voorstellen dat je langzamerhand op raakt en het niet meer ziet zitten! Ga op je strepen staan hoor en neem desnoods nog iemand mee. Je vader of moeder bijv die zijn emotioneel net ietsje minder betrokken en niet zo gebroken als jullie dus die kunnen wellicht wel een "duwtje" extra geven. Wat rot dat zoon er nu ook last van gaat krijgen. Kun je niet in een middag of ochtend in de week helemaal vrij maken voor hem? Dat je dochter dan even naar opa en oma brengt of zo.... Knuffel voor jullie!!! Hier is de kraam om kwart over 3 vertrokken!!!! vind het toch wel spannend hoor. Morgen ben ik meteen van 7.00 tot 19.00 alleen! Schoonouders koken wel voor me dus dat is wel heel fijn! Ben wel emotioneel nog dus hoop dat ik het trek!!! Meisje zit nog 40 gram onder geboortegewicht morgen komt Vk weer wegen. Temp is al 2 dgn stabiel dus ben benieuwd wanneer ok naar buiten mag. Soms drinkt ze maar 1 borst. Vanmorgen dus de andere gekolft. Had gewoon 100cc uit 1!!!!