Hi, Ik beval in Duitsland en hier is geen kraamzorg. Mijn moeder heeft aangeboden om te komen helpen, zo lang als ik wil. Mijn man zal ook vrij nemen van zijn werk. Het lijkt me handig dit niet tegelijk te doen maar na elkaar. Wat denken jullie dat een betere volgorde is? De eerste week man thuis en daarna een weekje mn moeder of andersom? Het lijkt me leuk om met mijn man gezellig wat aan te klooien in de eerste dagen, maar eerst mijn moeder is misschien praktischer/leerzamer, zodat ik de week erna lekker met mijn man ervan kan genieten en al wat wijzer wat betreft de baby en wat beter hersteld ben?
Ik begrijp dat het de eerste is? Dan juist zou ik tegelijk doen. Zodat je man ook dezelfde dingen kan leren. Eventueel kan je je moeder na een aantal dagen laten komen.
Hey wat leuk. Ik beval ook in duitsland. Je weet dat het hier normaal is wat langer in het ziekenhuis te blijven? Ik heb nog geen ervaring maar dat zal vast niet heel lang meer duren. Ik neem ook aan dat je een hebamme geregeld hebt? Ik heb het voordeel genoeg hulp te hebben in de eerste twee weken. Ik zou denk ik ook de eerste week doen! En dan zowel je man als moeder erbij!
Man. Hij is namelijk ook een nieuwe papa. Hier in België ook geen kraamzorg, maar ik heb het echt niet gemist.
Vriend was 2 wrken vrij. Heerlijk, want ik leefde vooral in bed of op een stoel. We hadden voor 3 uur per dag een kraamhulp, die legde ons dingen uit mbt verzorging vd kleine enz. Heel veel zelf uitgevogeld en zij keek mee en corrigeerde als nodif was. Was voor ons genoeg, dochter is de eerste en vooral vriend was onervaren en ik had niet de kracht om het hem te leren. Dus vanuit ervaring zeg ik: Vriend week (of 2) thuis en dan moeder die elke dag even uurtje of wat langs komt voor feedback en tips.