Voor de meiden die hun eisprong voelen. hoe voelt dat en waar? voel je dat links of rechts of in het midden of overal onderaan? Ben wel even benieuwd
Ik voel een paar dagen voor mijn eisprong spanning aan 1 (of soms beide) zijden tussen navel en lies in. Op de dag van mijn eisprong voel ik meestal wat hevigere steekjes...
Ik voel het afwisselend links/rechts. afhankelijk aan welke kant hij springt. Vorige keer had ik aan mn linker eileider pijn: pijn zit bij mij ergens richting bekkenrand (iets meer naar het midden en wat onder navelniveau). Deze cyclus aan de rechter kant. Ik voel ook soort ongi krampjes/steekjes maar dan lichter en meer zeurend. Ook voelde ik me afgelopen keer echt niet lekker: misselijk, hoofdpijn, emo en heel erg moe (dus eigenlijk zoals ongi zijn). De keer ervoor voelde ik 2 dagen lang een drukkend/zeurend gevoel aan mijn linker eileider die toen na de eisprong ineens weer weg was. Het wisselt dus wat ik voel maar ik voel wel mijn eierstokken en baarmoeder goed + algeheel niet lekker ervoor of erna. Kan dus niet missen dat dat mn ei is
ik heb het nu nog en voel het vooral echt overal onderin en echt lager als mijn navel (echt helemaal onderin)
Ik voel het echt naast dat heupbot wat uitsteekt, en dan richting lies. Het is een... tja zeurend gevoel wat erger (soms best fel) wordt als je over hobbeltjes fietst, neerploft op de bank of er op drukt. Ik voel het niet elke maand, heb het 1 keer zo erg gehad dat ik gewoon niet meer mezelf kon uitstrekken (dat vond ik maar eng btw..) en soms voel ik het lichtjes. Ik voel het vooral aan de rechter kant, maar heb het vorige maand toevallig voor het eerst ook links gevoeld. Soms is het er een halve dag maar soms voel ik het wel 2 dagen achter elkaar (van weinig naar meer pijn zeg maar). Het is er nooit zomaar een uurtje of 1 steek ofzo, het is duidelijk minimaal een halve dag voelbaar. En volgens mij voel ik het op de dag dat ei gaat springen en dus soms nog erna. Ik kon eerst niet geloven dat ik dat voelde, maar met tempen en ovutesten kwam het precies overeen dus het moet dat wel zijn haha.
ik voelde het sowieso eerder nooit. ik denk ook dat mijn ei al is geweest meerdere dagen terug. maar goed misschien een latere eisprong gelukkig doen we het nu nog om de dag (rond de eisprong)
Een paar dagen voor de sprong krijg ik altijd stevige hoofdpijn, op de dag zelf heb ik een wat onbestemd gevoel in mijn buik/maag en heb ik een appel nodig (vraag me niet waarom, zal wel uit de Adam&Eva tijd stammen? ) om dat gevoel te neutraliseren. De eisprong zelf voelt als een stevige kramp onder in mijn buik, soms zo hevig dat ik even inelkaar krimp. (laatste keer stond ik krom bij de tramhalte, haha!). Stond er eerst niet zo bij stil wat het kon zijn, maar sinds ik mijn cyclus bijhou kan het niet missen wat het is!