miskraam in januari en hele lange nasleep.

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door noordbrabant1981, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meiden, hier mijn verhaal.
    op 12 december 2010 had ik een positieve zwangerschapstest. wat waren we blij! toch kon ik niet echt heel erg genieten omdat mijn zus al heel lang bezig was voor een kindje en ik was vrij snel zwanger. ook was ik de hele dag heel erg misselijk. de verloskundige zei dat dat alleen maar een goed teken was. op 19 januari 2011 met 9w1d hadden we de eerste echo. daarop was geen hartactie te vinden en het kindje had een dikke nekplooi. ik kreeg toen cytotec om de miskraam op te wekken waarmee ik 23 januari 2011 mee ben begonnen. op 26 januari had ik nog steeds geen bloedverlies en ik kon pas op 31 januari een curettage krijgen. mijn verloskundige heeft tooen een ander ziekenhuis gebeld waar ik op 27 januari al terecht kon voor een curettage. ik werd pas rond 4 uur geholpen maar moest 's morgens al in het ziekenhuis zijn voor als ik eventueel eerder geholpen kon worden. omdat ik toch de hele dag moest wachten heeft de gyn nog een keer cytotec ingebracht en om 3 uur 's middags kreeg ik lichte weeën en ben ik om 5 uur net voordat ze me op kwamen halen voor de ok het vruchtje verloren. helaas was een curettage nog nodig en ben ik meteen gecuretteerd. heb toen twee weken bloedverlies gehad. mijn vriend en ik wilde pas weer verder als het HCG uit mijn lichaam was en daarom deed ik af en toe een test. die bleef positief. toen ik de telefonische nacontrole kreeg heb ik dat aangegeven en de gyn vertelde dat ik toch maar even eerder langs moest komen voor een nacontrole in het ziekenhuis. op 21 februari kreeg ik een echo en moest ik bloed prikken. op de echo was te zien dat mijn baarmoeder helemaal schoon was en het leek erop dat ik een eisprong had gehad(kan helemaal niet met zoveel HCG maar goed). het hcg stond die dag op 270. vanaf die dag moet ik elke week bloed laten prikken. het zakt elke keer goed maar ze weten niet wat ik heb. het is geen partitiele mola zwangerschap of persisterende trofoblast want dan had het HCG gelijk moeten blijven of moeten stijgen. vanaf de vierde keer bloed prikken sturen ze ook bloed naar nijmegen zodat zij het daar ook kunnen onderzoeken. het kon zijn dat ik het medicijn methotrexaat kreeg maar heb 1 april een gesprek gehad met de gyn en die vertelde dat ik niet aan de medicijnen hoefde. pfff dacht ik wat een opluchting want ik hoef dus geen half jaar te wachten tot we het weer mogen proberen. ik mocht namelijk al vanaf dat ik elke week bloed moest prikken niet zwanger worden. ik dacht dan mogen we het weer gaan proberen vanaf dat het HCG op 0 staat maar de gyn zei dat ik zeker een half jaar aan de pil moest blijven(was er net mee begonnen omdat ik zeker niet zwanger mocht worden)vanaf dat het HCG op 0 stond. maar dat kon ook een jaar zijn maar dat moesten ze nog gaan overleggen. intussen weet ik nog niet of het een half jaar is of een jaar. als het HCG op 0 staat moet ik een half jaar lang(als ik een half jaar moet wachten ipv van een jaar) om de 3 weken bloed blijven prikken om te kijken of het HCG op 0 blijft staan. als dat zo is mag ik stoppen met de pil en mogen we er weer voor gaan. als ik dan zwanger ben blijf ik onder controle in het ziekenhuis wat ik wel erg fijn vind en als ik dan bevalllen ben moet ik weer elke week bloed laten prikken om te kijken hoe het HCG dan zakt. op dit moment zit ik er even helemaal doorheen want het duurt wel heel erg lang en als je dan weet dat je dadelijk nog zeker een half jaar moet wachten en dat dat ook een jaar kan worden is het helemaal erg. en natuurlijk botsen de zwangerschapshormonen die ik dus nog heb tegen de hormonen van de pil waardoor ik ook niet lekekr in mijn vel zit. heb elke dag huilbuien en ben bang voor als ik straks weer zwanger ben en het weer mis gaat. sorry voor het lange verhaal maar wilde het even kwijt. ben benieuwd of iemand anders ook zoiets heeft mee gemaakt. heel veel sterkte allemaal! liefs xxx

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hej meid,

ik zag toevallig je topic staan. Herkende je nog! Bah, wat vervelend allemaal zeg! Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken! Ik zit verder naar woorden te zoeken maar weet niet wat ik kan zeggen. Alleen heel erg veel sterkte! *knuffel*

3. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    hey,

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik wil jullie bij deze iedergeval heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd

ik hoop dat als jullie groen licht krijgen gauw een kleintje zullen krijgen

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    dank jullie wel voor de lieve reacties! xxxx

5. Maia

Maia Niet meer actief

hey meis, wat fijn om te zien dat het inmiddels in elk geval goed aan het zakken is! *hug*

6. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, vandaag minder nieuws gehad. het hcg is deze week niet gezakt. staat nu nog op 11. als het de komende twee weken niet zakt dan moet ik waarschijnlijk toch aan de methotrexaat. en als het hcg op 0 staat hoor ik pas of we een half jaar of een jaar moeten wachten. maar ook wel weer wel goed nieuws gehad want mijn zus is zwanger!!! 1x IUI gehad en het is raak! doet me wel wat pijn maar gun het haar zo erg!!! xxx

7. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    nb1981 ik lees je hele stuk net en ik moet zeggen dat ik bewondering voor je heb. Ik heb in aug 2010 een miskraam gehad en dat voelde toen al heel erg naar maar nu ik je verhaal lees weet ik dat ik niet mag zeuren en mokken want wat jullie allemaal mee moeten maken is zovele groter.

Super knap dat je blij bent voor je zusje. Ik denk dat iedereen snapt dat je het moeilijk hebt.
    Ik hoop dat je snel op 0 staat en opnieuw kan beginnen

8. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, elke miskraam is erg! dus ook die van jou!!! jij mag ook zeuren en klagen echt waar!!! en ik denk de laatste tijd ook zoals jou. ik kom zoveel mensen tegen waarbij het helemaal niet lukt of die bv met 16 weken een miskraam hebben en dan denk ik: jeetje wat zit ik te klagen met mijn 9 wk. niet dat het niet erg is maar het kan altijd erger. natuurlijk baal ik dan wel weer extra als ik weer iemand tegen kom die per ongeluk zwanger is geraakt of waarbij het in 1x lukt. en waar ik al helemaal niet tegen kan zijn zwangere vrouwen die alleen maar lopen te klagen. ik lees dat jullie langer bezig zijn voor een kindje? ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!!! liefs xxx!

9. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoop voor je dat de uitslag morgen goed is! ga voor je duimen!!! xxx

10. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor het duimen helaas heeft eht niet morgen helpen. Een groot deel van de onderzoeken moeten over maar dan aan het begin van een ronde omdat ze een totaal beeld willen hebben.
    Ook hebben ze de zwemmers van mijn man nog een keertje bekkeen en nu was het niet al te bast. Maandag moet hij het nog een keertje brengen om te kijken of het beter is en zo niet dan is de laatste optie ivf en dat maakt mij niet zo blij.

Ik sluit mij helemaal aan bij dat gevoel als iemand zomaar zwanger is. Ik zit in een vrienden groepje de langste na mij heeft er 5 maanden over gedaan en die zat al helemaal in de vlekken. Ik had toen nog niet eens door hoe mijn rondes in elkaar zaten.

Hoe gaat het nu met je waardes

11. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis wat rot!!! dikke knuffel!!! met mijn waardes schiet het niet echt op. staat nu op 4,5. dacht dat ik vanaf mei wel kon gaan aftellen maar dat valt dus vies tegen. moet dus nog even elke week bloed blijven prikkken tot het op 0 staat maar ja. wat bedoel je met zat helemaal in de vlekken:)? xxx

12. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat balen voor je dat je nog steeds niet op 0 staat. Hopen dat je over een week wel op 0 staat.

Met in de vlekken zitten bedoel ik dat ze na 5 maanden al bang was dat het nooit meer zou lukken en dat ze voor altijd zonder kinderen zou blijven.

13. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    jeetje zeg, hoe sommige mensen ooit kunnen doen. ik ging er gewoon vanuit dat het een jaar zou duren en toen ik overtijd was dacht ik nou deze maand ben ik gewoon wat later ongesteld. je gaat toch niet bij 5 maanden al bang zijn dat je nooit zwanger kan worden?! mijn vriend denkt ook dat het maandag op 0 staat maar denk zelf van niet. denk dat het net boven de grens gaat zitten. maar we wachten af. fijn weekend meis!!!xxx

14. Wat een ontzettend naar verhaal en een enorme nasleep zeg... Heel veel sterkte, ook voor Lautje. Wat is het zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje op de wereld zetten toch een enorm groot wonder.
    Ik hoop dat jullie (en ik ook;)) ondanks alles toch het geluk mogen hebben (nog) een gezond kindje te mogen krijgen.

Wat ik me trouwens afvraag, moet je perse aan de pil? Kun je geen condooms gebruiken? Als je straks groen licht krijgt, moet je eerst weer ontpillen. Ik weet condooms zijn rot, maar het is misschien wel een idee?

En wat super voor je zus! Dat geeft moed!!!

15. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, nou wat jij hebt mee gemaakt is helemaal niet niks! krijg er kippevel van! ik zelf heb gekozen voor de pil en de gyn vond dat ook het beste want ik mag echt zeker niet zwanger raken want dan kan ik weer vanaf begin af aan beginnen. ze weten niet wat het is en als het dan fout zou gaan met condooms en ik raak weer zwanger ben ik weer net zo ver van huis als op het begin en daar moet ik echt niet aan denken. had 13 jaar de pil geslikt en ik was de 5e maand zwanger dus zo lang heeft mijn lichaam niet nodig om te ontpillen. ik hoop voor je dat jullie ook snel zwanger zijn van een wondertje!!! xxx

16. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    oh ja helaas heeft mijn zus afgelopen maandag ook een miskraam gehad. nu zijn we nog meer naar elkaar toe gegroeid. zo krijg je maandag zelf goed nieuws en krijgt zij avonds een miskraam. xxx

17. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    zie trouwens dat ik nog niet verteld hebt wat de uitslag was afgelopen maandag. ik hoef nu nog maar 1x in de maand bloed te prikken ipv elke week en ik mag over een half jaar mits het niet meer gaat stijgen weer stoppen met de pil. ben super blij dat het geen jaar is geworden. nu maar hopen dat het niet meer gaat stijgen al denk ik dat dat niet gaat gebeuren. maar ja moet het eerst zien dan geloven haha. xxx

18. dan snap ik het! Hoop dat je snel mag gaan "ontpillen". en wat ontzettend rot van de miskraam. Kan me voorstellen dat dit jullie naar elkaar toe brengt!
    En goed nieuws, hopelijk zet het voort!!

19. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    nb ik heb de afgelopen dagen bijna niet gelezen hier maar wat ik hier nu lees daar schrik ik van. Wat super naar voor je zusje dat ze dit ook mee moet maken.
    Ik hoop dat jullie over 6 maanden met goede hoop verder mogen onze tijd komt nog wel.

20. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meiden hoe is het met jullie? dikke kus!

Deel Deze Pagina