Hallo, Kun je er vanuit gaan wanneer er bij de bevalling twee nageboortes zijn maar dat er 1 baby geboren is het in beginsel een tweeling is geweest? Groet, Chantal
Poeh... ik zou zeggen van wel, maar zeker weten doe ik het niet? Als er 2 nageboortes zijn, dan zou de eventuele tweeling toch ook al groter moeten zijn geweest? Anders heb je daar geen nageboorte van lijkt mij?
Wat versta je onder 2 nageboortes? Echt 2 losse met ieder de eigen vliezen? Of 2 placentalobben, vast aan 1 vlies? Het laatste is vaak een placenta met een bijplacenta. Die bijplacenta kan in sommige gevallen even groot zijn als de 'hoofdplacenta'. Ze liggen soms ook echt wel 5 á 10 cm uit elkaar hoor! bij 2 echt compleet losse nageboortes horen volgens mij ook 2 kindjes. En als een placenta al zo groot is geworden als een volwaardige placenta moet er ook nog een 2e kindje zijn...
Ik was ook een "tweeling" Mijn moeder vertelde me ook dat er toen ik geboren was dus 2 placenta's waren.... maar bij die ene zat geloof ik ook een klein niet uitgegroeid vruchtje......
mijn zusje was ook een tweeling, er waren twee nageboortes maar net als bij princesje83 ook nog een onvolgroeide vrucht.
ik had wel een bijplacenta, een vrij grote maar vk toen kon me niet vertellen of kyana een tweeling is geweest volgens haar; hoeft niet kan wel
vaak is de nageboorte van de andere baby dan al helemaal verschrompeld. wij konden in elk geval van het tweelingkindje geen nageboorte meer vinden toen ruben geboren is. Ik zou eerder denken dat de nageboorte er in twee delen uitgekomen is.
Dat had ik ook een bijplacenta maar volgens mijn verloskundige was dat niet van een tweeling kwam dit wel eens voor maar niet vaak.