Hey meiden, Wij zijn druk aan het nadenken over namen voor onze eerste spruit. We willen graag een 2e naam geven aan onze kleine die gemaakt is, in geval van een meisje, uit de namen van de oma's. En in geval van een jongen, uit de namen van de opa's. De meisjesnaam komen we wel uit. Maar de opa's hebben allebei een korte (oerhollandse) naam. Ik vind het moeilijk om daar iets van te maken maar wil het wel graag. De 2 namen als 2e en 3e maam gebruiken is geen optie. We willen niet dat de vernoeming te obvious is. Het gaat op de namen piet en henk. Ik hoop dat jullie namenwonders er iets van kunnen maken... Thnx alvast!
Lastig ja. Ik weet ook niet zo goed wat je smaak is qua namen. Maar door ze te husselen kwam ik op de naam Keith. De letters p en n missen alleen dan nog. Of Kent. Of Niek. Andere opties zouden kunnen zijn om de betekenis te zoeken van de twee namen en daar andere namen voor zoeken met dezelfde betekenissen. Voorbeeld Piet: Rots - Arthur Henk: Heerser van het thuisland - Henry Henry Arthur of Arthur Henry
Jullie komen al verder dan ik. Ik houd van korte namen die makkelijk uit te spreken zijn, maar geen hele populaire namen. Maar dan vind ik vooral belangrijk voor de eerste naam. Voor een 2e naam zou ik het liefste een iets langere naam hebben (minimaal 2 lettergrepen) maar dat is met deze 2 namen helemaal lastig
Dat zijn lastige namen om iets van te maken. Is een dubbele tweede naam een optie? Dus bijvoorbeeld Henk-Pieter? Anders zou ik husselen met de letters, al is een vernoeming dan misschien lastig te vinden.
Thnx voor het meedenken meiden. Waarom moeten die opa's ook zo'n moeilijke (of juist simpele) namen hebben?! Misschien moeten we toch maar iets anders verzinnen. Ik geloof niet dat dit m gaat worden.
Als je niet al te duidelijke vernoemingen wilt kan je ook eens kijken naar de oorsprong van de namen. Bv Henk komt denk ik van Hendrik ofzo, maar waar piet vandaan komt? Geen idee. Misschien wel gewoon van Petrus hehe. Maar misschien zijn daar nog wel leuke namen van te bedenken?
Ons meisje krijgt de vrouwelijke variant op de naam van mijn vriend...soort vernoeming dus. Misschien is dat een optie met de namen van de oma's?