Nieuwe baan in de PG

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door TanteLien, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik zit een klein beetje met een dilemma betreft werk. Ik ben bijna een jaar werkloos geweest ivm een operatie aan mijn knie. Afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met solliciteren en een aantal weken geleden ben ik aangenomen voor een baantje in de zorg. Naast dit baantje zit ik nog fulltime op school.

Ik ben nog niet gestart met werken, aangezien ik eerst een korte opleiding verzorgende moet volgen. Deze is vorige week gestart in de week dat ik erachter gekomen ben dat ik zwanger ben. Als je deze opleiding volgt dan verwachten ze dat je minimaal 65 diensten gaat werken voor het bedrijf om de kosten eruit te halen. Nu weet ik dat ik in een PG tehuis terecht kom en ik ben eerlijk gezegd nogal geschrokken van de verhalen die ik heb gehoord. Slaan en schoppende patiënten schijnen niet vreemd te zijn. Ik ben nu dus een beetje bang om iets van een schop of klap in mijn buik te krijgen en dat risico wil ik echt niet lopen!

Eigenlijk wilden we de zwangerschap nog even geheim houden, maar ik denk dat er niets anders op zit dan met mijn recruiter te gaan praten. Waar ik naar zoek zijn dames die ervaring hebben in de zorg/PG in combinatie met een zwangerschap. Ik weet namelijk echt niet wat ik kan verwachten. Sorry voor het lange verhaal!

Groetjes, Lien

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik werk op een pg afdeling. En er gebeurt wel eens wat maar ik krijg zeker geen stompen en slagen hoor.
    als je op een pg geplaatst word zou ik wel aangeven dat je zwanger bent, het zekere voor het onzekere en zeker ook voor de zwaartelast. Wij hebben verschillende cliënten die volledig geholpen moeten worden en dat kan wel zwaar worden voor je. met name het tillen en draaien. denk aan je eigen lichaam en ben er zuinig mee!

3. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    mijn bewoners slaan en schoppen zelden ik werk nu 6jaar op pg en de aantal keren dat ik geslagen of geschopt ben is echt maar op 1 hand te tellen(en vaak slaan ze niet echt hard)
    vaak zijn ze toch wel redelijk voorspelbaar. En als er hele agressieve bewoners zijn kan je vast wel bij je collega's aangeven dat je dat nu liever niet doet.

4. TanteLien

TanteLien Actief lid

1 nov 2016
    184
    97
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik moet nog beginnen dus ik wist echt niet zo goed wat ik kon gaan verwachten en toen ik afgelopen weekend deze verhalen hoorde, schrok ik wel even. Ik ik heb er in ieder geval super veel zin in. Bedankt dat jullie me een beetje gerust gesteld hebben :)

5. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik werk op een somatische afdeling, maar door de veranderingen qua budget is het ondertussen meer een dubbelzorg afdeling geworden.. en hebben we letterlijk en figuurlijk zware bewoners.. hier en daar wel wat agressie maar elke dag is weer anders.. ik heb na goede 8 wkn echo verteld dat ik zwanger was.. mede doordat ik bij mijn dochter al vroeg bekken/rug klachten had.. zodat ik bepaalde cliënten wat kon vermijden, en collega's begrepen waarom :)

Uiteindelijk tot 30 wkn 100% gewerkt en laatste 4 wkn 50%.. lag er bij mijn dochter met 28 wkn al uit dus voor mij heeft dit alles zeker geholpen, had overigens weer vroeg zelfde bekken en rug klachten!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik werk ook op een pg afdeling.

Er is wel eens agressie. Maar toen ik zwanger was werd ik nooit geslagen.
    Meeste bewoners hebben dat toch wel in de gaten dat je zwanger bent.
    Als ze heel erg agressief zijn, kan je die betreffende bewoner door een collega laten helpen.
    Vanaf dat ik 10weken zwanger was, heb ik 1 zorgvrager niet meer geholpen met de zorg. Daaromheen wel.
    Maar ze is te onvoorspelbaar tijdens de zorg, dat ik het zekere voor het onzekere nam.

Gefeliciteerd met je zwangerschap

Deel Deze Pagina