2 of 3 dagen....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,
    Wij hebben een kleintje van 20 maand nu en mijn man werkt fulltime en ik 24 uur verdeeld over 3 dagen. Nu merk ik dat het best veel is vind ik... Wil thuis altijd alles strak hebben en 2 dagen zou ook fijn zijn denk ik .... Om te gaan werken. Ik denk dat er dan net iets meer rust thuis is....

Financieel zouden we dan gewoon even een beetje op sommige dingen moeten gaan letten... Bijv meer bij Lidl halen en niet zomaar nieuwe gstarbroek of dat lekkere geurtje of ineens uit eten ...

Mijn vraag: zouden jullie dat over hebben voor een dag minder werken ? Het zou denk ik 250 euro schelen zoiets ??

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ja hoor
    Ik moet na ouderschapsverlof 3 dagen werken, nu werk ik 2 dagen, maar ik wil het echt niet. Ik ga er alles aan doen om de uren die ik nu doe te behouden. Misschien als de kleine op school zit dat ik weer 3 wil maar nu echt niet

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik weet niet welke overwegingen nog meer een rol spelen? Hoeveel belang jij aan 'luxe' hecht kan je alleen zelf beantwoorden. Heb jij dat er voor over?

Je kan ook een hulp in de huishouding nemen, dat zorgt er ook voor dat als je vrij bent je minder tijd hoeft te besteden aan het huishouden. Daardoor kan je ook meer rust creëren. En kan je zomaar een dag minder werken? Past dat in jouw functie?

In ieder geval vind ik het een grote beslissing waarbij je alle voors en tegens duidelijk moet hebben. Ook kijken naar andere mogelijkheden waardoor je meer rust in huis creëert. En dan een keuze maken waar je achter staat.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Eh nee, wil liever een wat rommeliger huis maar niet op de centjes te hoeven letten dan andersom.
    Maar ik word daar erg onrustig van, die spaarzame keren dat het geld bijna op is maar er nog een stuk maand te gaan is. Dan ga ik juist alleen maar heel veel willen kopen...:(
    Maar als jij juist onrustig wordt omdat je huis steeds net niet strak genoeg is, dan is het het jou wel waard zou ik denken.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik weet niet wat voor werk jullie doen, maar heb je met twee dagen nog wel een beetje "aansluiting" op je werk? Het is zo weinig om echt weer in je baan te komen. Los van het financiële plaatje, zouden dit soort dingen bij mij ook meespelen.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    twee dagen werken zou ik voor mezelf te weinig vinden. Lugt ook aan mn baan moet ik zeggen. Maar zou met 2 dagen dan echt feeling kwijt raken. Plus dat ik ook niet alleen maar moeder wil zijn. Dus drie dagen is goed voor mij. Maar goed ik zit liever wat ruimer in geld om leuke dingen te doen dan dat mn huis helemaal spik en span is, die vind ik goed genoeg schoon re houden nu.

Deel Deze Pagina