Eerste gedeelte geld ook voor mij. Ik was 20 bij de eerste en 21 bij de tweede. Ze schelen 18 maanden wat erg pittig was.. Nu genieten we intens van de baby. Het is heel speciaal dat de jongens zo meeleven en flesjes geven als ik even druk ben. Gaat super relaxed en ik zou niet anders willen!
Twee kinderen, bijna 5 en bijna 2. Ik werk niet. Bij de eerste deed ik schoonmaakwerk en nam haar vaak mee of naar mn moeder, geen oppas verder. Na de tweede doe ik alleen een dag mn schoonmoeder helpen. Tuurlijk kunnen de kids dan mee Ik zou ook niet willen werken, kan teveel stress helemaal niet aan. Partner werkt 40 uur.
3 kids : 5,5 jaar/2,3 jaar/ 3,5 maand . Ik werk 20 uur, nu 18 ivm ouderschapsverlof is 2 nachten per week gehandicaptenzorg. Ene week do/vrij andere week za/zo. Man werkt 36 u. 4 x 9. Man op vrijdag en weekend thuis dus geen oppas en op maandag naar oma!
3 kinderen (2,6 en 8 jaar) Ik werk als vrijwilligster bij 3 organisaties. Dit kost mij zo'n 20 uur per week. Mijn vriend werkt 40 uur per week. De oudste 2 gaan naar school en de jongste 2 ochtenden naar de psz. Ik kan bijna alles thuis doen in mijn eigen tijd. Zo heb ik alle tijd voor mijn kinderen. Bij de speelotheek (1 ochtend per maand) gaat mijn jongste altijd mee. Ik vind het super leuk om te doen, maar ik baal wel dat ik er geen inkomsten voor krijg
Onze derde was een cadeautje. Hij zat niet echt in de planning, juist omdat we er nog niet over uit waren of we al die drukte en het aanpassen allemaal nog wel een keer wilden. Maar we zijn wel heel blij met hem, hij is de kers op onze gezinstaart, haha.
Mijn man werkt bij de overheid (gemeente), ik werk op een ROC (school, dus behalve mijn eerdere post ook nog eens 11 weken vakantie per jaar ). De overheid is wel een goede werkgever qua deeltijd-mogelijkheden, en het onderwijs waar ik nu werk en de zorg waar ik voorheen werkte, ook. Als we zouden willen zouden we beiden hogerop kunnen. Bij mij werkt er echt helemaal niemand fulltime, bij mijn man volgens mij wel een paar maar ook heel veel niet. We hebben overigens beiden voorlopig geen behoefte aan doorgroeien. Ik ben niet zo'n carrièretijger (wel redelijk hoog geschoold overigens).
- Hoeveel kinderen heb je? 2 kinderen. Een van 3 en een van 5. - Hoeveel uur per week werk je? Normaal 20, nu wat meer - Hoeveel uur per week werkt je partner? 36, 4 x 9 - Hoe is de opvang geregeld? Maandag mama thuis Dinsdag jongste naar kdv en vriendin brengt oudste mee naar school. Woensdag is papa thuis. Donderdag is mama thuis. Vrijdag jongste naar kdv en oudste naar bso. - Hoe bevalt het? Prima, ben aan het nadenken iets meer te gaan werken. Maar we hopen ook nog op een derde. We zullen zien wat de toekomst brengt! Maar voor nu prima te doen!
Klinkt goed. Qua overheid is het maar net waar je werkt, natuurlijk. In principe werk je bij een universiteit ook voor de overheid, maar dat wat jij beschrijft is hier alleen normaal voor zgn. OBP (ondersteunend personeel), niet voor wetenschappelijk medewerkers (zoals ik en eerder ook mijn man). Om maar niet te beginnen over het geringe arbeidsperspectief (OBP heeft vaak fijn een vast contract, wetenschappelijk personeel mag zijn eigen financiering verzorgen via 2e en 3e geldstromen). Bij ons betekent een deeltijdaanstelling qua onderwijs alleen dat je deeltijd betaald krijgt. Qua taak ben je rustig voltijds aan uren kwijt, omdat je altijd ook een onderzoekstaak hebt en ze nooit goed inschatten wat onderwijs werkelijk aan voor- en nabereiding kost. Maar ik dwaal af Dank voor de toelichting
3 kids 7,5 en 2 - werk 24 uur - man 40 uur - maandag oma, dinsdag opvang, donderdag man thuis, ik woensdag en vrijdag thuis. - ik of man brengt en haalt de jongens zelf van school. geen voorschoolse of bso. - Prima te doen, wil wel meer werken, maar wij willen de jongens niet naar de voorschoolse of bso hebben. Allicht over een paar jaar. Ik heb lang gestudeerd, vind het zonde hier niets mee te doen, maar de kindertijd van onze kinderen grotendeels meemaken houdt dit nog even tegen
3 kids 1-3-5 jaar Ik werk nu niet. Maar eigenlijk 12 uur per week (avond-weekend) en mijn man 40 uur. Opvang is door mijn moeder als ik een ochtenddienst moet en de rest is mijn man gewoon thuis. Drie is drukker dan 2, maar wel een makkelijkere overgang dan van 1-2. Het is gezellig en leuk. En af en toe best onpraktisch. Dat merk ik als een dagje met de oudste twee weg ben, dat is dan heel makkelijk ineens Maar het is vooral leuk en gezellig hoor
Dit. Alleen zijn mijn kinderen 5, bijna 4 en 1,5 ben ik op woensdag thuis en komen opa en oma op donderdag. En ik heb 4 uur per week een werkster, daardoor kan ik de rest van de week het huis bijhouden. Als ze met vakantie is merk ik dat gelijk. Ik kan zelfs af en toe op school iets doen, maar daar neem ik dan verlof voor op. Ik vind het belangrijk en leuk om af en toe op school te zijn en mijn kind vindt het heel fijn. Toch zou ik wel iets minder willen werken, maar dan om iets meer tijd voor mezelf te hebben (speelt mee dat ik wat uitgekeken raak op mijn huidige functie).
Hier dus 2 kinderen met 3,5j tussen en als reden dat niet iedereen het te plannen heeft. Op oudste 6j moeten wachten, jongste met enige hulp van 't zkh gekomen. Ik vond het eerste jaar bij de oudste ook erg zwaar. De jongste vind ik in verhouding minder zwaar maar de combinatie van beiden dan weer wel, ik kom nog minder aan mijn huishouden toe nu. Dat ik minder hulp krijg van wederhelft nu hij "buitenshuis" werkt (vroeger veel thuiswerk toch, en dichter bij huis dan nu), en zelf meer reistijd heb, speelt daar natuurlijk ook in mee.
Hier 2 kinderen in één keer, ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Maar het houd je wel lekker bezig. We twijfelen over een derde, ik zou alles nog wel graag een keer mee willen maken, maar we zijn ook heel tevreden met wat we nu allemaal hebben. Verder werk ik ongeveer 18 uur. De meiden gaan 1 dag in de week naar mijn ouders, en de rest van de uren die ik werk, is mijn man thuis. Hierdoor hebben wij dus geen kinderopvang nodig, en dat scheelt veel in geld. Ik vind het prima zo.
- Hoeveel kinderen heb je? 3: 7 jaar, 5 jaar, 9 maanden - Hoeveel uur per week werk je? 16 uur, di en do 8.30-17.00 uur. Gelukkig dichtbij (5 min fietsen) - Hoeveel uur per week werkt je partner? 40 uur, ma-vr 9.00-17.30 uur (40 min auto) - Hoe is de opvang geregeld? De jongste gaat naar het kdv, zit 1 straat achter mijn werk. De oudste 2 gaan na school naar de bso in school. Ik breng de jongste weg en mijn man de oudste 2, hij is dan 5-10 minuten later op zijn werk, maar dat is akkoord van zijn manager. We hebben verder vrijwel geen mogelijkheden binnen de familie/vrienden om op te vangen. - Hoe bevalt het? Goed, maar druk! Wij waren uit de baby's, de jongste ging naar school toen ik 2 mnd zwanger was. Dus erg wennen om weer aan te passen aan slaap en voedingstijden. Tegelijk ook overdag rust omdat de oudste 2 op school zitten. Maar met dingen buiten de deur ondernemen is het wat lastiger omdat we niet meer gewend waren aan slaaptijden etc. Aan het begin was het wel een stuk zwaarder, omdat er dan nog weinig ritme was in slapen en voeden en had ik het gevoel de hele dag aan het rennen en vliegen te zijn om alle kinderen te verzorgen/op te halen/eten geven/naar bed te brengen. Nu heeft de jongste een veel strakker ritme wat ook meer aansluit op ons dagritme en hij draait daardoor veel makkelijker mee. Van 2 naar 3 vond ik niet veel makkelijker als 1 naar 2 omdat je met 3 eigenlijk altijd een paar handen te kort komt. 2 kids kun je nog verdelen als ouders. Maakt het bij ons wel handig dat het allemaal jongen zijn en de oudste 2 net geen 2 jaar schelen, ze vinden veel dezelfde dingen leuk en we kunnen ze dus makkelijk samen ergens mee naartoe nemen. Wat betreft het leeftijdsverschil: de oudste 2 schelen op 10 dagen na 2 jaar, dat vonden we toen wel erg pittig. Op zich te doen maar dat zagen we niet zitten om nog eens te hebben met 2 kindjes van 4 en 2 en dan nog een baby. Als het aan ons gelegen had was de jongste er wel iets eerder geweest, alleen was het nu pas na ronde 10 raak (bij de andere 2 ronde 3 en ronde 4). Maar we hebben wel bewust gewacht tot de jongste al bijna naar school ging, zodat hij ook al wat zelfstandiger was. Het leuke van het leeftijdsverschil is ook dat de oudste 2 het heel bewust mee maken en het ook erg leuk vinden. Ze kunnen vaak al wat helpen of de jongste even vermaken als ik bijv. aan het koken ben.
Wij hebben 2 kinderen van 4 jaar Mijn man werkt 40-70 uur per week Ik werk 5 dagen maar alleen binnen de schooltijden (op dinsdag na dan) Op dinsdag gaan de kinderen naar de bso, verder geen oppas normaal gesproken. Het aantal uren werken is niet zo'n probleem maar met mijn studie erbij merk ik wel eens dat het wat teveel is... Helaas kan dat echt volgend jaar pas weer anders...
- Wij hebben drie kinderen (vijf, twee en bijna 7 maanden) - 24 uur - +40 uur - twee dagen in de week gaan de kleintjes naar mijn schoonouders. Schoonvader haalt de oudste in de pauze op en om 15:15 uur uit school. Eén dag in de week past mijn moeder bij ons thuis op. De oudste gaat dan tussen de middag naar de overblijf en mijn moeder haalt haar om 15:15 uit school. - Prima! Wel zijn wij ons bewust van het feit dat wij ontzettend geholpen worden door onze beide ouders.