2 of 3 poezen, groot verschil?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben een tijdje terug besloten dat we graag 2 poesjes in huis wilde nemen. We zijn op marktplaats gaan zoeken en daar zag ik echt een geweeeeldig mooie kitten staan, echt een schatje! Ik was er meteen helemaal verliefd op, maar helaas, het poesje had al een baasje gevonden.. Ik ben verder gaan zoeken, we hebben 2 andere poesjes gevonden, we kunnen ze beide 4 juni ophalen. Zijn ook echte schatjes hoor, en heb er al helemaal zin in!

Nu krijg ik alleen net een mailtje van het baasje van het eerste poesje; degene die haar over zou nemen laat het afweten, dus het poesje heeft nog geen thuis gevonden..

Dus mijn vraag; zit er tussen het hebben van 2 of 3 poezen een groot verschil? Ik heb zoiets van, de kattenbak moet sowieso verschoond worden, brokjes moeten sowieso in huis gehaald worden, zal het echt zo anders zijn?

Ik vind 'm zo lief, en m'n hart weet het antwoord eigenlijk al, maar is het ook verstandig om er een 3e bij te nemen?

2. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik heb 2 poesjes gehad tot 6 maanden en daarna nog een kleintje erbij genomen, ik merk hier helemaal geen verschil van, ja het enige is dat je een extra kattenbak neer moet zetten... wij hebben dan ook voor 3 poezen 3 bakken staan...

maar ik heb zo iets van waar 2 poesjes kunnen leven kunnen er ook 3 leven;)

ze zijn nu ondertussen alweer 5 jaar, 5 jaar en 4 jaar

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb 2 volwassen poezen van 10 en van 2 jaar en pas een kitten erbij genomen.gaat prima hoor,en zoveel verschil merken we niet..ik heb altijd drie poezen gehad,maar 1 daarvan kon na onze verhuizing,niet op de flat wennen, hadden daarvoor een tuin. Dus die heeft het heel goed nu godzijdank. Maar ik wilde er graag een poesje bij. Dus vandaar nu weer 3 ;)

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Als het in een groep gewoon goed gaat zal er weinig verschil zijn ;). Aangezien je dan start met 3 kittens, verwacht ik geen problemen ;)

5. Bedankt voor jullie reacties.. Ik heb al gemaild dat we nummer 3 toch ook wel erg graag willen hebben! :D

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

geen probleem denk ik hoor heb er hier 6 lopen en dat gaat ook prima en elke keer 2 per keer erbij dus gaat prima.ik zou het gewoon doen ;)

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wij hebben 3 katten..
    Merk geen enkel verschil...
    Tuurlijk, wel 2 kattenbakken, omdat je er 3 hebt..
    Maar 2 zijn veelal buiten (kan hier ook heerlijk, zoveel rust en ruimte), en 1 is veel binnen.
    Als het aan mij ligt, wil ik er nog een 4e kat bij..
    Een noorse Boskat (lijken me zlke gewelige katten!).
    Alleen mijn hubs vind 3 momenteel genoeg..
    Als er ooit 1 overlijdt, komt er een boskat..
    Maar goed..

Ben zelf een enorme beestengek..
    hebben nu:
    3 katten, 1 hond (pup van half jaar), en 2 paarden aan huis (komen binnen enkele weken eindelijk achter het huis te staan!).
    Kan mj niet gek genoeg!
    Binnen 4 jaar komt er nog een 2de hond bij..
    Dat hebben we al wel besloten, maar eerst onze (1e) pup (die we samen hebben) volwassen laten worden :) , en on richten op de opbouw van de stallen, en weide afrasteren :)

8. claudiawijnand

claudiawijnand Actief lid

1 nov 2006
    290
    0
    0
    heb zelf 4 katten. van 4 jaar 3 j en 2 kittens van 1 jaar en me dochter wil graag nog een kitten erbij dus ze zit telkens papa te overhalen haha:p. en wens je veel sterkte en liefede toe met de katten:). ik zou zeggen doen ;)

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vind ik nu wel. We hadden er twee, die had mijn man al. Wilde er graag ook een katje bij die ik vanaf het begin zou kennen. We hebben genoeg ruimte dat is het niet, maar kwa 'drukte' zijn 2 wel genoeg. Maar zou de derde niet willen missen.
    kwa geld scheelt het niet veel, behalve als ze ongezond zou zijn natuurlijk

10. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is de derde kat als kitten komen aanwandelen. Ze zijn met zijn drieën nu een hechte groep, terwijl de eerste twee voordat de derde kwam elkaar vooral negeerde. Wel schrik ik nog eens van hun woest gestoei (al hebben ze nooit verwondingen) en volg ik hun rangorde totaal niet.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik denk dat het opzich weinig uitmaakt. Kan is wel dat de kittens die uit hetzelfde nest komen meer aan elkaar gehecht zijn en de 3e niet meteen accepteren.

Daarnaast vind ik dat je je wel moet afvragen of je het kan betalen als er drie ziek worden. Ik heb er twee en een is laatst aangereden. Dat heeft me bij elkaar 1000 euro gekost. De ander gaat nu heel slecht, ben bang dat ik hem vanmiddag in moet laten slapen (zeg ik heel nuchter maar je zou mijn hoofd moeten zien nu) en dat heeft nu al 150 euro gekost, zonder iets erbij. Dus dat komt vanmiddag nog. Ik bedoel maar, het gaat niet om het geld, maar je moet ze wel de zorg kunnen bieden.

Wel onwijs lief hoor, kittens :). Heb je een foto?

12. Ze komen alledrie uit een ander nest dus dat zal geen problemen opleveren denk ik!

Ik heb nog geen foto's (behalve die van MP dan, maar dan moet ik moeilijk gaan doen met printscreens enzo, daar heb ik even geen zin in :p), vanaf 4 juni wel! :p

Jij sterkte met jouw katten :(

Deel Deze Pagina