We zijn ons aan het bedenken of we in de toekomst toch voor een 3e kindje gaan. Kan iemand misschien vertellen of er veel verschil is? Veel liefs, Selin
Heb drie lieve dochters . En verschil tussen 2 of 3 -het is iets drukker -je hebt meer was. -nog meer speelgoed Maar dat weegt niet op voor wat je terugkrijgt. Natte kusjes van Martina Dikke knuffels van Agnita en Elisa En heel veel liefde Kortom ik ben heel gelukkig met mijn meiden en ik sluit ook niet uit dat er mischien nog wel een 4e komt. succes met je keus
Mijn wens is 2, eerst maar eens afwachten of m'n man ook graag een 2e wil. Heb altijd graag 2 gewild, bij 3 moet je een grotere auto kopen. Maar veel kids is natuurlijk wel reuze gezellig! M'n man komt uit een gezin van 8 kinderen.
Wij vinden er meer verschil in zitten dan tussen de eerste twee. Als je er twee hebt kan je nog "gewoon" op de fiets met twee fietsstoeltjes, met drie moet je andere maatregelen nemen, het is toch een stuk drukker. Krapper in de auto, meer gesleep met sportclubjes en zwemles en dat soort dingen...En hoeveel kamers heeft je huis... Maar we zijn wel reuze blij met ons trio. Ze zijn geweldig, allemaal anders. Vermaken elkaar, spelen samen.
Ik vindt het juist steeds makkelijker worden. Nu scheelt het wel dat er tussen al mijn kinderen een groot leeftijd verschil zit... Maar misschien er vaar ik het wel zo doordat je zelf ,als mama< ook steeds makelijker wordt? Ik ben nu mama van 4 kids en ik geniet er elke dag van. Tuurlijk is het druk maar het is maar net waar jij gelukkig van wordt. Ik heb dagen dat de dochters van mijn mannetje er ook zijn, heerlijk als er dan 6 kids van ons aan tafel schuiven.....
Als je je beslissing af laat hangen van de meningen hier.... Ik verplaats hem ook hoor. Deze onderwerpen horen niet in de lounge. Elmo
Elmo, sorry dat wist ik niet. Dankjewel Ja de meningen zijn inderdaad verspreid hahaha Geloof best dat het een stuk drukker is maar dan is het met 2 kids ook. Onze 2 meiden schelen 14 maanden dus het is wel goed druk, maar wel enorm gezellig. Wil ook echt wel even wachten tot de jongste ook wat zelfstandiger is. Denk dat de tijd het leert hoe we er dan over denken. Maar het valt me wel op dat er steeds meer grotere gezinnen zijn. Veel liefs, Selin
hier nog een mama van drie en het zou bij drie blijven dachten we hahaha Nadelen van de drie zie ik eigenlijk niet...ja meer was meer speelgoed en meer herrie in huis. Maar hoor die herrie liever dan de denderende muziek uit een stereotoren Nee ik vind het juist makkelijker...wij hebben overigens geen grotere wagen aangeschaft hoor. al moet dat nu met de 4e op weg wel gebeuren. 4 is ons laatste. maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind het heerlijk drie kids om me heen, ze spelen samen en trekken echt aan mekaar op heerlijk om te zien
Ik heb zelf nog 'maar' 1 kindje maar ik denk dat het grootste verschil toch wel praktisch is en dan ligt het er maar net aan hoe oud ze zijn en wat je gewend bent. Als je alles op de fiets doet dan is het wel handig als de oudste al zelf kan fietsen, anders word het een bakfiets of wagentje. Wil je met de auto op vakantie? Dan heb je wel wat ruimte nodig natuurlijk.... Wil je voor alle 3 sparen? Dan heb je wel een ruim inkomen nodig denk ik.... Wil je dat ze alle drie een eigen kamer krijgen? Dan moet je misschien verhuizen..... Enzovoorts.... Ik denk dat als je het echt wil, er altijd wel een oplossing is voor welk 'probleem' dan ook. Je moet het vooral erg graag willen allemaal! Veel succes met je beslissing, ik denk dat wij hem ook ooit moeten gaan nemen (ervan uitgaande dat het straks lukt om een 2e te krijgen).
Ik twijfelde ook lange tijd tussen 2 of 3, maar ik denk dat we het toch bij twee houden... ik vind 2 (hopelijk) gezonde kinderen eigenlijk wel mooi en ik werk er ook nog eens 3 dagen per week bij... druk zat, dus. Overigens is de tweede bij ons ook een jongetje en het is frappant hoeveel mensen denken dat ik nog wel voor een derde ga, in de hoop dat ik toch nog maar een meisje op de wereld zal zetten...
Ben nog steeds aan het twijfelen...vind het lastig hahaha Maar heb gelukkig nog ff Bedankt voor jullie hulp!
weet je wat ook vervelend is met 3 ... Als je bv op vakantie wilt en je wilt naar een leuke hotelletje in Griekenland ( bijvoorbeeld ) dan is het altijd heeeeel moeilijk om een kamer te vinden waar je met ze 5en op mag vaak is het 2 volwassen en 2 kinderen ( ik heb zelf op een reisbureau gewerkt en heb dit probleem veel mee gemaakt ) en tuurlijk moet dit niet de reden zijn om geen 3e te nemen maar dit speelt altijd wel door mijn hoofd
mmm... al die praktische overwegingen. Uiteindelijk moet je gewoon je gewoon je gevoel volgen. Ik vind dat je het krijgen van een kind en praktische en verstandelijke overwegingen niet met elkaar kan vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende gevoelens. Ik zou het niet van 'een auto' of van 'een vakantie' af laten hangen of ik een tweede of een derde wil...
Dat zei ik ook dat je het daar niet van af moest laten hangen maar het is bij mij persoonlijk wel altijd iets wat een beetje door mijn hoofd speelt maar ik zou nooit zeggen dat ik geen kinderen meer wil omdat ik dan bv een grotere auto zou moeten kopen ...
moeilijke keus is dat, tenminste moielijk, ik zou zeggen: ga op je gevoel af! Voor alle practische zaken is uiteindelijk een oplossing te vinden! Maar..ik denk toch altijd, de maatschappij is tegenwoordig niet meer gericht op mer dan 2 kindjes, vind ik! Huizen? vaak moet je een hoog inkomen hebben wil je je kindjes een huis met ieder een eigen kamer bieden! Auto? die zijn tegenwoordig niet gebouwd voor 3 kinderen op de achterbank, helemaal niet met de verplichte veiligheidszitjes tot een bepaaldelengte. Vakanties? hotelletjes zijn moeilijk te boeken! Dit zijn maar even een paar dingen waar ikd an aan dnek, maar zoals ik al zei: laat het van je gevoel afhangen, want uiteindelijk is er wel een oplossing, en het is maar net wat je in het leven verwacht en wil! kus miek