Welk merk ovutesten gebruiken jullie?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Beebiewens, Sep 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    #1 Beebiewens, Sep 10, 2011
    Last edited: Sep 10, 2011
    Hoi dames,

ik ben benieuwd welk merk ovulatietesten jullie gebruiken en met welke jullie negatieve dan wel positieve ervaringen hebben?

Ik heb deze maand voor het eerst ovutesten gebruikt, ik had de extra gevoelige van Sensitest. Nou heb ik wel m'n piek gevonden, maar voor de rest ging het LH-gehalte alle kanten op. Ik wil dus graag even een ander merk testen proberen om te zien of dat een verschil maakt.

Graag jullie reacties!

Liefs, Beebiewens :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,142
    113
    Ik gebruik momenteel (en bij de vorige 2 zwangerschappen) testen van matcare, vind ik erg betrouwbaar.

3. Norge

Norge Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik ben vandaag aan de ovutesten begonnen van zwanger en kids.
    Er staat een streep bij de T maar is nog lichter dan de streep bij de C. Dus moet nog eventjes geduld hebben.... Kan ik vanavond nog lekker een borreltje drinken!

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ervaring met Sensitest en met Zwanger & Kids. Vind ze beiden erg goed, maar Zwanger & Kids is goedkoper, dus gebruik al maanden allleen Zwanger & Kids dipsticks, ben er erg tevreden over!!

5. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had eerst ovutesten van het Kruidvat, maar werd er gek van dat je de streepjes zelf moet interpreteren. Zo dacht ik een positieve test te hebben, maar later bleek (aan mijn temperatuur) dat mijn eisprong op dat moment al lang geweest was. Nu heb ik testen van Clear Blue digital. Die zijn wel duur, maar ik vind het heerlijk dat de test alleen zegt 'ja' of 'nee' en ik er verder niet over na hoef te denken. Plus dat je daarmee ook met ochtendurine mag testen, dat vind ik ook erg prettig.

6. amberliek

amberliek Bekend lid

Oct 10, 2010
    951
    0
    0
  7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Die van zwanger & kids, ze werken prima en zijn goedkoop. Hoop dat ik geen nieuwe moet bestellen volgende week!:)

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik gebruik die van CB Digital. Werd gek van die streepjesdingen. Behalve de eerste ronde heb ik met die van babyboomshop NOOIT een positieve test, terwijl mijn temp wel een eisprong bevestigt. En die van Matcare zijn bij mij vrijwel altijd positief. Dan zie ik bijv. geen enkel verschil tussen een test van dag 6 of dag 18. :(

Enige nadeel is dat CB Digital wel een stuk duurder is. :(

9. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Heb die van sensitest gebruikt, zo'n pakket gekocht met 24 ovulatietesten, 3 zwangerschapstesten en een ovulatieschijf.
    vind ze super handig! :D

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ik vond de zwanger en kids testen erg fijn om te gebruiken en helemaal niet duur. :D

11. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik heb er heel wat merken doorgejaagd haha. Wat voor de één werkt, werkt blijkbaar voor de ander niet. Ik moest echt even zoeken naar een merk dat een duidelijke piek gaf. Bij mij waren dat die van ovulatietesten en zwangerschapstesten - babyboomshop Door velen worden deze als prut afgeschreven, maar dit zijn de enige die bij mij werken en ook overeen komen met mijn afscheiding en temperatuur.
    De CB digital deed dat ook, maar daarmee vond ik maar 1 keer in de 3 a 4 maanden een lachebekje en ze zijn écht duur. Nu dus de beste ervaring met de goedkoopste. En ik heb ook echt ZenK-Sensitest enz. geprobeerd.
    Hiermee wil ik dus niet zeggen dat die niet goed zijn, want velen hebben hier goede ervaringen mee. Maar wel dat je je niet blind moet staren op ervaringen van anderen. Iedereen heeft andere urine blijkbaar en daar reageren de testen toch ook weer anders op!

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Hier ook ervaring met sensitest en zwanger en kids. Beide tevreden. Zwanger en kids is goedkoper. Heb 1 maand de met beide getest en ze gaven het zelfde resultaat.

13. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Thanx voor alle reacties meiden :)!! Top!

De CB Digital spreken mij ook het meeste aan, eveneens omdat ik gestoord word van het streepjesinterpreteren ;), maar vind ze idd wel erg duur. Denk dus dat ik deze maand voor Zwanger & Kids ga, mocht het na een paar maanden nog niet gelukt zijn -wat we niet hopen natuurlijk :p- dan ga ik wel over op CB Digital, tegen die tijd heb ik het geld er vast voor over vermoed ik zo ;)...

@ bloem18 & Navje: Succes met testen volgende week :D!!

@ annabeth & Evira: Bizar he, hoe die verschillende merken blijkbaar zo'n verschillend gehalte meten :$!

@ CherryBelly: Gefeliciteerd met je zwangerschap :D!

Liefs,

Beebiewens

14. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,244
    4
    38
    Ik heb de ovutesten van sensitest!!

Vanmorgen voor het eerst een knal test gespot , en daar achteraan een digitale van clear blue en die gaf en smiley dus die bevestigde de sensitest dus ik ben er te vreden over!!

15. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de dipsticks van zwanger & kids gebruikt, maar bij mij kwam er geen knaltest naar voren... Terwijl ik toch echt elke dag voor en rond mijn vermoedelijke vruchtbare periode heb getest!?
    Ga deze ronde nog eens kijken, want heb er nog 10 liggen...

Share This Page