Boerenkool

Discussie in 'Voeding' gestart door Miepie74, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dames, een best simpele vraag volgens mij: kan ik mijn baby van 8,5 maand boerenkoolstamppot geven? Ze is niet allergisch voor iets tot nu toe en heeft geen gevoelige darmen oid. En in het verlengde: what about zuurkool?

Ik maak het trouwens altijd helemaal zelf, dus met gewone aardappelen en voor ons met melk en boter en voor haar dan alleen met een beetje boter/margarine voor de smeuiigheid.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dank voor je antwoord en voor de link. Ik vind dit wel een heel voorzichtig schema trouwens, of ik heb iets gruwelijks verkeerd gedaan want Mini1 kreeg met 1 jaar al boerenkool hoor! :D (staat 1,5 jaar)

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier at daniel vanaf een maand of 8 alles mee, had nooit ergens last van. Persoonlijk zou ik het dus gewoon proberen

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oei, dat schema... ben zwaar in overtreding:D

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook guilty as charged.... :D
    Maar moet wel zeggen dat beide meiden niet gauw last hebben van wat ze eten. Sterker, ze hebben nog NOOIT op bepaald voedsel verkeerd gereageerd.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter at ook al heel snel boerenkool en bijv. ook spruitjes. Allebei groenten waarvan wordt aangeraden er wat langer mee te wachten. Maar omdat mijn dochter eigenlijk nooit last van haar darmpjes had heb ik het gewoon gegeven en dat ging prima. Ik zou het dus gewoon doen. Mocht ze er toch wat last van krijgen...nou ja, dan weet je dat ook weer.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O, in het schema van bv.com staat dat spruitjes 'kunnen' vanaf 6 maanden. Ik had spruitjes inderdaad al eens gegeven, dat wel. Alleen van (boeren)kool stond me bij dat er iets mee was maar kon het zo gauw niet vinden.

Ik heb het trouwens niet gegeven vandaag, ze is niet helemaal lekker en ik wilde het niet op de spits drijven. En mijn lieve peuterpuber bliefte het ook niet, vorige winter vond ze het nog heerlijk! En manlief was er niet bij het eten dus ik heb in mijn eentje van de boerenkool zitten smikkelen... :D

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik heb me echt nog nog nooit aan een schema gehouden hoor.
    Mijn dochter at iets als ze het luste.
    Lette uiteraard wel op met kool als ze te jong was, maar 8 maanden? Joh, die van mij at bijna alles al :D
    behalve zuurkool dan , dat lust ze echt niet...

Ik zou het gewoon doen, elk kindje reageert er anders op...en daar kom je maar op 1 manier achter ;)

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Spuitjes vanaf 6 maanden :(? Hahaha, en ik dacht juist dat je daar langer mee "moest" wachten omdat het tenslotte ook een koolsoort is (dacht ik...ik twijfel ineens overal over, LOL :D). Nou ja, anyway...mijn dochter heeft heel snel alles meegegeten en nooit ergens last van gehad.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dan kan je gewoon boerenkool proberen. Ook met een scheutje melk hoor! Ik heb zelf gevoelige darmen en kan beter tegen -goed gekookte- boerenkool dan zuurkool.
    Lijkt me heerlijk van die kinderen die alles kunnen verdragen en nooit darmproblemen hebben, geniet er maar van!;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik was wat voorzichtiger met introduceren, maar als ze tot nu toe geen reacties geeft kun je het rustig proberen. Het ergste wat kan gebeuren met boerenkool is dat ze darmkrampjes krijgt. Kan vervelend zijn, maar 't is van voorbijgaande aard als je het dan bij één keer laat.
    Koemelk deed ik op die leeftijd niet, maar een lik margarine deed ik dan weer wel om het smeuiger te maken.

Dat schema vond ik een aardig richtsnoer, maar met sommige dingen was ik (veel) sneller en met andere weer (veel) later. Als ik ergens flink wilde afwijken heb ik wel informatie gezocht waarom een bepaald voedingsmiddel bij een bepaalde leeftijd stond, zodat ik een 'geinformeerde' keuze kon maken.

Deel Deze Pagina