Hoi meiden, mn meisje krijgt nu sinds 2 weken als ontbijt een fles met rijstebloem. Heerlijk vind ze het! Nu laat ze zelf steeds de laatste fles laat in de avond vallen en wil ik de fles hiervoor (rond 1930) nu ook als papfles gaan geven. Is dit niet te veel of moet ik de ochtend fles weer normaal geven of mag ze gewoon 2 papflessen hebben? Ik 4 scheppen in bij de fles, anders blijft het te dun. Zijn 8 scheppen dus op een dag niet te veel? groetjes Meike
Ik lees mee, ik geef m'n dochter een avondpapje wat ze met een lepel eet, ze krijgt 100ml met 3 scheppen rijstebloem. Nu vroeg ik me dus ook af of je 2 papflessen mag geven, dus ook als ontbijt.
Gewoon 1 x het is nog bijvoeding! En hoeft helemaal niet te betekenen dat kindjes perse beter/langer doorslapen. Hier tot 6 maanden niets gegeven behalve de flesvoeding. Wel vanwege haar koemelkallergie trouwens. Maar ze heeft het er goed op gered
Bij mij gaat het niet om het doorslapen, want dat doet ze prima. Op advies van consultatiebureau tegen het spugen moest ik haar pap geven. Dus vandaar mijn vraag.
Maar dan kan je toch beter de voeding verdikken met nutriton? Want dat blijft dik in het maagje. Als ik het goed begrepen heb wordt pap vanzelf weer dun.
Ik verdik het al met nutriton, maar dan blijft het omhoog komen of het blijft hangen tot in haar keeltje waardoor ze het niet kwijt kan, het klinkt gek maar de rijstebloem pap werkt wel en ze spuugt niet daarna. Ik dacht ook dat rijstebloem in maagje zou verdunnen, maar schijnbaar werkt dit bij haar wel.
Met 4 maanden 2 papflessen vind ik wat veel van,het goede. Ik zou niet de rijstebloem als vervanging van nutriton gebruiken. Van,zoveel rijstebloem kan ze verstopt raken.
mijn meisje slaapt verder ook super hoor! wel 13 uur per nacht! Maar omdat ze de laatste fles niet meer wil en ik dus om 1900 uitkom met de laatste, dacht ik mss deze met pap? maar heb het nog niet gedaan en ze slaapt er niet minder van! dus nog maar geen avondpap, alleen als ontbijt.
Ik zou 8 scheppen rijstebloem per dag niet doen... Wat als je ze verdeeld over de flessen? Dus 's morgens 2 en 's avonds 2 scheppen? Was hier toch echt wel voldoende om de fles te verdikken... Zeker als je er ook nog Nutriton bij geeft! Heb je het trouwens over eetlepels rijstebloem of van die voedingsschepjes??
Hier 's avonds een papfles. 's morgens om 6 uur de eerste fles 210/7 (leeg) 10 uur fruit 12 uur fles 210/7 (niet leeg) 15 uur fles 210/7 (niet leeg) 17 uur groente 19 uur papfles 210/7 met 3 schepjes rijstebloem vanille 4 maanden en 2 weken oud.
Oh, in mijn beleving (maar ben er al even uit) is dat toch een stuk minder dan als je een eetlepel doet? Ik schepte altijd gewoon met een eetlepel uit het pak namelijk...