Ik ben een beetje nieuw op het forum, lees al een tijdje mee maar nog geen berichtjes geplaatst. Anyway, omdat een zwangerschap inmiddels 10 maanden uitblijft, besloot ik te gaan temperaturen om te kijken of ik een eisprong heb, omdat ik had gelezen dat een positieve ovulatietest (die ik wel netjes elke maand heb) niet hoeft te betekenen dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Mijn cyclus duurt gemiddeld tussen de 32-36 dagen. Mijn vraag is dus, zien jullie hier een eisprong in? En zo ja, wanneer. FF heeft wel een kruis gezet maar ik twijfel of hij goed staat
Wat doet FF als je de positieve ovulatietesten weg haalt? Ik denk namelijk dat hij het kruis dan weer weg zal halen. Je hebt erg veel pieken en dalen. Ik zou voor nu zeggen dat het kruis in ieder geval niet goed staat. Maar als je temperatuur morgen 36.8 of hoger is dan denk ik dat je je eisprong hebt gehad op CD24, afgelopen dinsdag dus. Temperatuur je wel iedere dag op hetzelfde tijdstip, na ongeveer evenveel slaap, rectaal en voordat je je bed uit komt?
Ik dacht dus ook dat het kruis misschien op dinsdag moest staan in plaats van zondag. Ik temperatuur rectaal, 's ochtends vlak nadat ik wakker ben. Als ik de testen weghaal op ff krijg ik dit:
Maar wordt je wel iedere dag op hetzelfde tijdstip wakker? Want als het de ene dag 8 u is en de volgende 10 u kan dat de schommelingen verklaren. Hoe is je temperatuur vandaag?
Vanochtend was de temperatuur 36.8. Ik sta het vaakst om 7.30 op, maar soms inderdaad ook 9 uur, dus het is wwel met een marge van 1.5 uur. Ik had geen idee dat dat er zo nauw mee samenhing, ik dacht dat het goed was als je gelijk temperaturen hoelaat je wakker wordt, ongeacht hoelaat.