Hallo meiden, Zaterdag ga ik bij Babyvision een pretecho laten maken. Ik ben zo onzeker over deze zwangerschap dat ik graag wil zien of alles goed is. Ze maken de echo alleen via de buik en ben bang dat ze straks daar door weinig zien maar ze verzekerde mij dat ze het altijd goed zien zelfs bij 6 weken. Heeft er iemand ervaring met een echo via de buik met 7 weken zwangerschap?
Nope heb ze rond die periode alleen maar inwendig gehad! Maar 1 tip! Zorg voor een supervolle blaas, zo kunnen ze hopelijk wat meer zien! Ik vind het wel heel gevaarlijk, zo vroeg uitwendig, want de baarmoeder zit nog ver onder het schaambot, dus vaak zien ze niet veel hoor
Ik moet er voor zorgen dat ik 2 glazen water heb gedronken. Toen ik vertelde dat ik overal lees dat het moeilijk te zien is moest ze er om lachen en zei ze nee hoor we doen heel vaak op deze termijn echo's en we zien het altijd goed.
eeh...nergens niet om, maar ik had met 11 weken zelf nog een inwendige echo omdat ze niks konden zien bij mij, m'n darmen blokkeerden m'n baarmoeder, hoop voor jou dat, datgene wat er al is, zichtbaar is!
Hier een positieve pret-echo-ervaring: 6w+5d een prachtige 2D en 3D echo gehad mét hartje (wat helaas met 8 weken gestopt is).
Ik heb met 7 weken en 1 dag een echo gehad (geen pretecho trouwens) De echo was gewoon uitwendig en er was een klein rijstkorreltje te zien met een knipperlichtje. Om het op te meten was het nog iets te vroeg, maar ik wist in ieder geval dat er iets zat. Ik had wel heel veel gedronken, zodat mijn blaas goed gevuld was.
Ik ben ook 7 weken en 1 dag als ik de echo laat doen,ik ga er ook zeker voor zorgen dat mijn blaas goed gevuld is. Ik hoop dat ik net als jij een mooi hartje zie kloppen
Bij mijn 1ste zwangerschap had ik mijn termijn echo met 10 weken en die was ook uitwendig en er was gewoon goed beeld.
Ik heb met 7w4d een pretecho laten maken. Is gewoon uitwendig gedaan en heel duidelijk (foto's staan in mn album) Moet er wel bijzeggen dat de echoscopiste verteld heeft dat mn baarmoeder er erg goed voor ligt en ik echt heel erg veel gedronken had Veel succes met je echo. Liefs Deb
Ik had met de twaalf weken echo echt een BOMVOLLE blaas. En dat was dan ook het enige wat op de (uitwendige) echo te zien was... En dat terwijl eerst de stagiair en daarna de vk flink aan het zoeken waren, met de nodige druk op die volle blaas dus. Uiteindelijk zei ze: ik ga toch maar inwendig kijken... maar eh... ga eerst maar even plassen! Ik was zo blij dat ik naar de wc mocht, dat ik me niet eens druk maakte om het feit dat ze niks zagen. Haha. Die stress kwam trouwens wel toen mijn blaas eenmaal leeg was. Gelukkig was de angst snel weg: want op de inwendige echo was een prachtig kindje zichtbaar. Ik had met 12-weken nog een erg platte buik (er is nu nog niet veel te zien) maar m'n baarmoeder zat al wel boven het schaambot. Anyway: het is dus ècht niet zo dat ze met 7-weken 'altijd' uitwendig kunnen kijken! Zelfs met 12-weken kan het nog mislukken. Ik heb hier later gelezen dat zelfs dat vaker voorkomt. Mijn vk zei dat trouwens ook al, dat het niet eens uitzonderlijk is.
Bij mijn vk krijg je standaard met 8 weken al een uitwendige echo en bij allebei mijn zwangerschappen was het prima te zien. Hoe lang ik al zwanger was, kon trouwens nog niet zo goed bepaald worden, daarvoor was het nog wel te klein.
Heb ook tot wk 12 inwendige echo's gehad. Dit omdat ik een stugge buikwand en buikspieren heb volgens de gyn. Als je slank bent heb je ook meer kans op een mooie/duidelijke uitwendige echo. Als je een vk hebt, kan je misschien vragen of je eerder een echo (als dat daar mogelijk is) kan laten maken?
Ik ben net terug van de echo en het hartje klopten we hebben hem zelfs 5 seconden gehoord haha. Alles zag er heel goed uit en moest me geen zorgen meer maken. Het was echt super goed te zien,we zagen hem gelijk zitten naast mijn blaas. Ik ben echt zo blij en opgelucht
Gefeliciteerd!! Wat leuk dat je een goede echo hebt gehad. En helemaal fijn, dat je het hartje hebt zien kloppen. Geniet ervan!!
Hallo allemaal. Ik heb donderdag een 7 weken echo maar ik heb niets gehoord over een volle blaas. Waar is dat voor?