2 placenta's?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Duchess, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kreeg gister te horen dat ik twee placenta's heb oftewel een bijplacenta.
    Vroeg me af of er meer meiden ervaring mee hebben. Ik heb niet doorgevraagd en nu ben ik toch erg nieuwschierig. Ga er vanuit dat als het iets ergs was, het wel verteld was, maar toch.
    Over 2 weken mag ik weer naar de gynaecoloog dus ga het dan zeker vragen.

2. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    heb niet gehad of ook nooit gehoord.
    wel interessant:)
    2 omelkaar heen of los van elkaar?

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hai, heb je er al naar gegoogled?

Het blijkt niets ernstigs te zijn, maar er moet wel naar gekeken worden, volgens anderen die ook hier op zp hebben geschreven (2009) komt dat allemaal goed tijdens de bevalling ;)

Mocht je je er toch nog zorgen over maken dan gewoon je gyn/vk even op bellen en navraag doen :)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Had inderdaad wel gegoogled. Maar toch vind ik dat er niet zo heel veel info over te vinden is. Ben vooral benieuwd naar het waarom 2 placenta's. Ik lees wel over een vanishing twin, maar mijn eerste echo was met 6 weken en daar was niets van een tweede vruchtje te zien. Ik heb geen idee of het tweede vruchtje dan al opgelost kan zijn geweest. Dus was wel benieuwd wat andere vrouwen van hun gyn of vk te horen hebben gekregen hierover!
    Ga zeker volgende afspraak even vragen hoe die 2e placenta er komt.

5. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik ken wel iemand die het heeft gehad en daar zeiden ze idd dat ze dachten aan dat het tweede vruchtje al vroeg in de zwangerschap was opgelost. met de bevalling heeft het geen problemen opgeleverd.

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hier een mama met een dubbele placenta bij me meisje, alleen wij kwamen er pas na de bevalling achter! Me meisje bleek 1 van een tweeling te zijn. Nooit tijdens echo's een 2e vruchtje gezien, en ook geen 2e placenta...Maar het schijnt dat je ook wel een dubbele placenta kan hebben zonder zwanger te zijn van een tweeling heb ik gehoord...

Wel moeten ze even goed kijken waar de aders liggen. Want bij mij bleek dus na de bevalling dat de hoofdader op de placenta groeide. Die lag precies voor me vliezen, en als me vk de vliezen had doorgeprikt (wat dus eerst de afspraak was met de vk) dan had ik binnen 5 minuten in het ziekenhuis moeten zijn, anders was ik doodgebloed, en me meisje gestikt in het bloed.....Ben zo blij dat me vliezen zelf zijn gebroken, en dat ik dit nooit heb geweten. Zag al zo op tegen de bevalling....Maar me vk zei wel dat dit heeeeeel zelden voorkomt, wat ik had. Dus maak je daar geen zorgen om, maar ik wil het wel even vermelden, zodat je toch even kan vragen hoe het met de aders staat.....

Deel Deze Pagina