2 placenta's

Discussion in 'Zwangerschap' started by Friesland90, Dec 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik vond nog een foto van 13 weken (nub echo, PS de nub klopt dus niet whaha)

Vanaf de kont ongeveer zie je de gewone placenta en dan zie je een inhammetje en begint de nieuwe placenta die gaat door tot aan het nekje. Dus eigenlijk alleen de rug van de baby ligt niet tegen de placenta

IMG_20161031_1_4.jpg

2. Suutje87

Suutje87 Lid

Nov 23, 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je je verloskundige vertrouwt, erg belangrijk! Maar... een verloskundige is géén arts.. Zou toch sowieso even naar de gynaecoloog gaan, en die stuurt je wel weer terug naar de vk indien verantwoord..

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Mee eens.
    Ik had ook een heel fijne vk, maar zij voelden wel heel goed aan tot waar zij het konden en wanneer niet meer. Dit lijkt me toch echt een situatie die bij de gynaecoloog hoort. Laat de gynaecoloog het in ieder geval beoordelen. Het gaat om belangrijke zaken als de gezondheid van jou en je kind! Als het medisch verantwoord is sturen ze je gewoon weer terug naar de vk.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik ga toch sowieso naar gynaecoloog om er naar te laten kijken? Dat staat vast.
    Ik bedoel dat ik mijn verloskundige wel vertrouw in de zijn of het haast heeft voor nu of dat het voor de bevalling moet dus rond 30 weken

5. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Oh sorry, dat had ik niet goed begrepen.
    Ja daar mag je op vertrouwen. Verloskundigen hebben meestal heel regelmatig overleg met de gynaecoloog, en daar zal dit waarschijnlijk ook besproken worden.

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Dat klopt. Afgelopen dinsdag ben ik besproken door de verloskundige in het umcg

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Inmiddels bij de verloskundige geweest en naar de gynaecoloog hoeft nog niet. Ik krijg met 32 weken nog een echo bij het screening buro, zelfde als net de 20 weken echo, om te kijken hoe het er dan uit ziet.
    De verloskundige vertelde dat een bijplacenta vaker voorkomt en meestal pas ontdekt wordt na de bevalling, het is alleen even opletten of alles eruit komt na de bevalling.
    Heb direct aangegeven dat de echoscopiste zich zorgen maakte over het bloedvat die voor de verbinding zorgt, dat deze niet in de vliezen zit of bescherming krijgt van de placenta, maar bloot ligt.
    Vk zei dat het niet uitmaakte omdat het niet voor de uitgang ligt.

Ik zal met 32 weken vragen hoe de echoscopiste daar dan over denkt, want ik vind het nogal 2 verschillende verhalen. Zij stond er toen op dat ik naar Groningen moest. Hopelijk dan nog steeds, want ik weet nu even niet zo goed wat ik moet denken..

Share This Page