Hallo allemaal, ik ben bijna 39 en heb een kinderwens. Mijn vragen: Wie testte er lang (24 dagen) na ovulatie (staat vast dat ik heb geovuleerd) nog negatief en werd intussen niet ongesteld, maar bleek toch zwanger? Ik had waarschijnlijk een innestellingsbloeding 15 dpo. Wie had bloedtest hcg < 1,0 op 21 dpo, maar met mogelijke late innestelling (bij mij pas 15 dpo) en was toch zwanger? Wie zag op inwendige echo bij 21 dpo (4,5 week zwanger) alleen verdikt baarmoederslijmvlies; geen ringetje of vruchtzakje, laat staan vruchtje, maar bleek toch zwanger? Alvast veel dank! Wanne
Hoe zag je innestelingsbloeding eruit dan? Aangezien dat op 15 dagen na je ei plaats vond? Je bloedde dus gewoon op de dag dat je ongesteld moest worden? Was dat dan niet gewoon een lichte ongesteldheid? Aangezien je nu ook negatief test? Hoe weet je zo zeker dat het echt een innestelingsbloeding was?
Als je een innesteling op 15 DPO hebt en een bloedtest op 21 DPO, dan moet de hcg waarde veel hoger zijn... Ik ben bang dat je cyclus van slag is Of idd toch ongi op 15 DPO..
Daar komt ook nog eens bij dat je bloedtest op 21 dagen na eisprong negatief was. Als je al een innestelingsbloeding had op dag 15 na eisprong, dan moet een zwangerschap zichtbaar zijn geweest in je bloed. Vanaf innestelling maak je HCG aan namelijk. Vaak kun je aan een bloedtest veel eerder zien dat je zwanger bent dan aan een urinetest. In ziekenhuizen wordt na vruchtbaarheidsbehandelingen ook vaak gebruik gemaakt van bloedtesten.
maar wat ik niet snap je heb toch een echo gehad die aangaf dat je zwanger bent welliswaar 4,5 weken maar dat is toch een zwangerschap, dan moet je als het goed is over 3 weken weer terug om te kijken of de zwangerschap goed is gegaan, bij 4,5 is het namelijk normaal dat je verdikt slijmvlies heb geen vruchtzak of iets dergelijks ik had een echo met 5 weken 2 dagen en alleen vruchtzakje, dus na het lezen van jou verhaal mag ik aannemen dat je onder begeleiding bent en wat hebben die gezegd dan
Hmmm, beetje vaag verhaal inderdaad. Ze schrijft eerst dat ze op 21 dagen na eisprong een negatieve bloedtest had en dus NIET zwanger kan zijn. Een zin daarna heeft ze het over een inwendige echo op 21 dagen na eisprong bij 4,5 weken zwangerschap waarop ook geen zwangerschap te zien was. Mijn conclusie: uit zowel de bloedtest als de inwendige echo blijkt (nog) geen zwangerschap. Misschien cyclus op de hobbel? Dikker wordend slijmvlies kan ook duiden op een naderende eisprong. Als je op dag 15 na eisprong gewoon ongesteld was geworden ipv innestelingsbloed zoals je dat noemt, dan zit je dus niet op 24 dagen na eisprong, maar op dag 9 van je nieuwe cyclus. De meest logische verklaring van het dikkere slijmvlies in dit geval.
Nee denk echt niet dat je zwanger bent. Wat ik nu ga zeggen is heel lullig en excuses ervoor, maar als je bijna 39 bent en je bent flink overtijd (maak ik op uit je verhaal) kan het niet zijn dat je laat bent? Je vruchtbaarheid eindigt namelijk 10 jaar voor de overgang begint. Weet je zeker dat je niet al in een voorstadium zit? Of die 'innestelingsbloeding' was idd je menstruatie. Ik heb bij de tweede een innestelingsbloeding gehad eb dat was 1 roze veegje.
Ik zou het nog even aankijken. Mijn moeder heeft van mijn broertje nooit een positieve test gehad en ook de bloedtesten zeiden negatief. Toen kreeg je slechts 3 of 4 echo's gedurende de hele zwangerschap, dus echo's zaten er niet in. Ze kreeg toen clomid op de ongi op te wekken maar dat hielp niet. Toen moest ze der temp gaan bijhouden en die bleek verhoogd. Dus toen toch maar doorverwezen naar een gyn en daar bleek ze al 3 maanden zwanger van mijn broertje. Ze was toen 27 geloof ik. Het kan best denk ik. Ik zou nog niet panikeren, maar ik zou me wel realiseren dat het beide kanten uit kan. De kans dat je niet zwanger bent lijkt me groter.
Hallo allemaal, Dank voor jullie reacties. Ik ben inderdaad niet (meer) zwanger. Vanmiddag gaan bloeden en heb erg veel rugpijn en dat in combinatie met de negatieve test en de echo waarop alleen verdikt baarmoederslijmvlies was te zien, zegt genoeg. Ik zal eerst even kort uitleg geven van mijn situatie. Mijn AMH waarde is getest en van de overgang is voorlopig nog geen sprake (1,56 en overgang komt er pas aan bij een waarde van 1 of lager). Ook al mijn hormoonwaarden zijn orde en baarmoeder, eierstokken e.d. zien er allemaal goed uit. Ik ben nl binnenste buiten gekeerd omdat ik mijn eitjes liet invriezen, vandaar dat ik dit weet. Ik heb een erg regelmatige cyclus. Het afgelopen 1,5 jaar ben ik 6 keer overtijd geweest nadat ik vlak voor de ovulatie had gevreeƫn. Het ging dan om 10-14 dagen overtijd. Gezien het overtijd zijn, de zwangerschapssymptomen die ik had en het andere verloop van de 'menstruatie'(normaal hoef ik geen pijnstillers te slikken, vloei ik meteen rood en niet eerst bruin, ben ik maar 4 dagen ongesteld, zit ik niet bijna te huilen van de pijn) geloof ik dat er steeds een bevruchting plaats vond en dat het vrijwel meteen daarna misging. Slechts 1 keer had ik een positieve test die overigens de volgende dag meteen niet meer positief was. Maar nee ik kan niet bewijzen dat er sprake was van een bevruchting want heb dus nooit (de gynaecoloog vond 1 dag een positieve test niet voldoende) positief getest. Overigens vroeg ik wel aan de gyn hoe dat dan zit met vrouwen die laat positief testen. Als zij met 5 weken zouden zijn gaan bloeden zouden zij dan ook geen miskraam hebben gehad? En bovendien, het is toch bekend dat veel vrouwen helemaal niet doorhebben dat ze zwanger waren, omdat het bij de innestelling of vlak daarna al misging en ze maar een dag of zo of zelfs helemaal niet overtijd zijn? Zwangerschapssymptomen heb ik alleen gehad als ik ook overtijd was. Dat ik mij o.m. die cupmaat grotere borsten inbeeld geloof ik niet want er waren ook keren dat ik vree vlak voor mijn ovulatie en hoopte dat ik zwanger was, maar symptomen ho maar. Daarnaast gebruikte ik de laatste keer een condoom en was ik dus stomverbaasd toen ik overtijd was, grotere borsten had, temperatuurstijging, uitslag onder en boven borsten, misselijk, heel moe etc. Ik kon immers niet zwanger zijn. Pas vandaag hoorde ik dat het condoom gescheurd was en dat mijn bedpartner dacht dat het beter was dat niet te zeggen?! Vanaf afgelopen donderdagavond deden mijn borsten ineens geen pijn meer en de volgende dag waren ze ook niet meer zo vol. Ik zag de bui toen al hangen, maar hoopte dat het deze keer anders was omdat ik dus die tussentijdse bloeding heb gehad. Vandaar dus ook mijn vraag op dit forum. Ik snap dat ik nu op de verkeerde plek van dit forum zit en mij bij herhaalde miskramen moet melden. Al zullen waarschijnlijk velen van jullie vinden dat het geen miskramen waren omdat ik niet positief heb getest. Zo denkt mijn gynaecoloog er iig over. Ja dikke kans dat mijn leeftijd (in september 39) de reden is dat ik niet zwanger word of, in mijn beleving, blijf. Heel jammer dat je om een kindje te maken een man nodig hebt anders had ik wel eerder een poging gewaagd Ik wilde gewoon graag een vader voor mijn kind. Hoe dan ook, dank jullie voor jullie aardige reacties! Nog 1 ding: om de follikels te laten springen (bij eitjes invriezen gebruiken ze dezelfde techniek als bij IVF) moest ik HCG spuiten.Hiervan kreeg ik 4 dagen daarna rode uitslag en veel jeuk tussen mijn borsten, buik en rug. Alle keren dat ik overtijd was had ik hetzelfde zo'n week voordat ik ging bloeden. Ik leidde daaruit af dat er dan pas wat HCG in mijn bloed kwam. Heeft iemand hier ooit van gehoord of dit zelf meegemaakt?
Die vraag kan ik niet beantwoorden, wel dat je met zo'n waarde idd nog lang niet in de overgang bent gelukkig. Veel succes en hopelijk toch snel een plak baby, ik duim voor je!
Goeie avond, Ik zal me ff voorstellen. Ik ben petronella86, ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend sinds zaterdag in Houten. Om binnen te komen heb ik gelijk een vraag. Momenteel ben ik vier dagen overtijd, heb twee testen gedaan die negatief waren maar heb wel last van maagzuur, misselijkheid en uitslag. vanaf drie weken geleden zijn mijn vriend en ik weer aan de klus gegaan. Is het dan te vroeg om te testen of moet ik ervanuit gaan dat mijn ongesteldheid nog gewoon komt? Groetjes petronella