2 positieve ovulatie testen in 1 cyclus

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by ilsevliek, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilsevliek

ilsevliek Nieuw lid

Sep 2, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Want ik snap er niets meer van.

Ik en mijn vrouw zijn nu een klein jaar bezig zwanger te worden.
    Na 6 behandelingen iui en allerlei onderzoeken zijn we erachter dat ik PCOS heb maar door gebruik van Clomid heb ik nu een goede cyclus.

We maken gebruik van ovulatie testen van CB zoals het ziekenhuis aanbevolen heeft.
    Nu heb ik het volgende vage probleem. Deze cyclus heb ik van dag 3 t/m 7 clomid gebruikt. Op dag 9 hadden we een positieve ovulatie test maar omdat we een HSG onderzoek gepland hadden staan hebben we voor het onderzoek gekozen (gelukkig is alles goed). Nu zit ik op dag 17 en had ik weer wat krampen en het gevoel van ovulatie. En je raad het nooit weer een positieve ovulatie test.

We hebben tijdens de HSG nagevraagd of het mogelijk is dat je 2x per cyclus ovuleerd daar werd gezegt dat dit onmogelijk is. Maar hoe kan ik dan in vredesnaam opnieuw een overduidelijke positieve ovulatie test hebben?

Iemand een idee hoe dit kan???

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien dat hij bij de eerste piek niet gesprongen is?

3. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Ik heb precies t zelfde. Gebruik ook Cb met dubbele hormoon indicator. Maar bij de tweede x voel ik dat er eisprong op gang was.
    Dr werd mij vertelde dat de test reagert op lh plek, maar dat de ei niet gesprongen is. Vandaar dat je een tweede plek krijgt.

Share This Page