Hoi, Ik ben afgelopen week begonnen met ovulatietesten, aangezien ik meer zekerheid wil hebben over wanneer ik mijn eisprong heb. Ik ben in september 2011 namelijk gestopt met de pil en sindsdien heb ik een cyclus van 59, 47, 35 en 36 dagen. Het lijkt nu wat regelmatiger te worden, dus ik ging er van uit dat ik mijn eisprong zou hebben ongeveer 3 weken na mijn laatste menstruatie (+/- 14 dagen voor mijn volgende menstruatie). Maar nou blijkt (na gebruik ovulatietest) dat ik mijn eisprong al na 2 weken na mijn laatste menstruatie heb?? Nu is mijn vraag: Zou ik dan nu een cyclus van +/- 28 dagen hebben of kan een periode tussen ovulatie en menstruatie langer dan 14 dagen zijn? In mijn geval misschien wel 21 dagen? Alvast bedankt voor jullie reacties
LF is meestal tussen 10-16 dagen. Op het forum heb ik gelezen dat sommige dames zelfs soms een LF van 18 dgn hebben. 21 dagen lijkt mij onwaarschijnlijk, maar elk lichaam is weer anders. Ik zou eerder denken dat je dit keer een cyclus van +/- 28 dgn zult hebben. Wat voor cyclus heb je vóór de pil gehad?
Ja dat kan wel maar 21 dagen is wel erg lang. Ik had wel eens een lf van 16 dagen (dus ongesteld op dag 17). Ik denk ook dat deze maand je cyclus wat korter zal zijn.
@NinaD: Dan lijkt me 21 dagen inderdaad ook wel erg lang. Ik lees namelijk vooral dat je LF tussen 12 en 16 dagen ligt, dus vond het al een beetje gek. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe mijn cyclus voor de pil was, is alweer 10 jaar geleden. @Mime28: Dan ga ik maar uit van een korte cyclus deze keer. Hoeven we ook minder lang te wachten Bedankt voor jullie reactie!