Vandaag hebben we onze eerste echo gehad, volgens mijn huisarts ben ik vandaag 8+0, zelf denk ik eerder dat ik rond 6+4 ben. Wij hebben het hartje zien kloppen , en het zag er ook allemaal mooi uit, echter denkt de gyn dat ik maar rond 6+0 zit, maar goed... Volgens de gyn is er een kleine kans dat die een cornuale zwangerschap is, ik heb oa dit op internet kunnen vinden: Bij een cornuale zwangerschap bevindt de vruchtzak zich in de cornuale regio van de uterus. Aangezien de aanpassingscapaciteit van de wand ter hoogte van de baarmoederhoorn beperkt is, bestaat er altijd een kans op ruptuur. Hierbij treedt vaak overvloedig bloedverlies op. Niet zo goed dus.. weet eigenlijk niet wat ik met dit bericht wil.. maar ik heb de foto erbij gedaan, dan kunnen jullie kijken of iets opvalt Over een week krijg ik weer een echo, hopelijk is er dan beter nieuws!
ik weet t ook niet. heb dit nog aanvullend op jouw stukje gevonden: Indien de cornuale zwangerschap vroegtijdig herkend wordt, is er plaats voor een conservatieve therapie. Hierbij worden verschillende laparoscopische procedures beschreven als alternatief voor de klassieke invasieve resecties. Sinds kort wordt vooral de medicamenteuze behandeling met methotrexaat, lokaal of systemisch toegediend, als succesvol en als een alternatief voor een operatieve behandeling beschreven. De langetermijneffecten op latere zwangerschappen en het risico van uteriene ruptuur na conservatieve endoscopische heelkunde en medische therapie zijn nog niet goed gedocumenteerd in de literatuur.
Ik weet er zelf ook niets van, maar ik heb even gezocht. Het schijnt lastig te zijn om de diagnose te stellen. Een erg weinig voorkomende vorm van een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Het schijnt moeilijk te zijn om precies te zien of het in het endometrium in ingenesteld of niet. Zoals ik jou lees en bovenstaande is, er altijd nog een vrij grote kans dat het wel goed zit. Ze moeten het in ieder geval goed in de gaten houden, want het kan dus idd gevaarlijk zijn. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met afwachten.
Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt inderdaad op iets dat niet veel voorkomt, en de kans is dan denk ik ook klein dat het bij mij het geval is. Heb vandaag mijn huisarts gesproken, en krijg dus waarschinlijk volgende week donderdag weer een echo. Ze zullen natuurlijk ook goed moeten controlleren omdat het gevaarlijk kan zijn, en willen dus 100% zeker zijn dat het niets is.
Sorry!! Ben helemaal vergeten om hier nog de resultaten van mijn 2e echo neer te zetten!! Mijn 2e echo ging helemaal goed!! Ze konden heel snel een cornuale zwangerchap uitsluiten, dus ik helemaal happy! Baby ligt nu precies goed in mijn baarmoeder! De baby is ook goed gegroeid, van 5,8 mm tot 10.9 mm in een week, dus heel netjes, en het hartje knipperde weer naar ons Lief van jullie om aan me te denken!