De vorige week (met 12 W en 2D) tijdens de nekplooimeting geheel onverwachts te horen gekregen dat we waarschijnlijk een jongetje krijgen. Ik zit nog in shock want het lijkt me zo vroeg. Ik zie op de echo ook een piemeltje of kan dit ook een opgezwollen clitoris zijn? Wat denken jullie? het laat me niet los. Groetjes Judith
nou ik zou er niet vanuit gaan pas met 16 weken zouden ze het kunnen zien en dan moet het echt goed liggen.
ik was er met de 12 weken echo ook van overtuigd dat ik een jongen zag, maar de echoscopiste zij tegen mij dat dit met 12 weken echt nog niet te zien is, en beide geslachten er op dat moment nog hetzelfde uitzien
Ja 't lijkt wel echt een piemeltje! Met 12weken is er bij mij gezegd wat het geslacht zou zijn en met 20weken is het bevestigd.
Ik denk dat als de echoscopist dat zo zegt dat ze waarschijnlijk wel gelijk heeft, zij heeft er immers voor gestudeerd en ziet dagelijks dit soort beelden. Ik vind het ook wel erg op een jongetje lijken, eerlijk gezegd! Het klopt dat jongens en meisjes met 12 weken allebei 'een piemeltje'' hebben, alleen staat die bij jongens wat meer rechtop, en dat lijk me hier duidelijk het geval! Succes bij het wennen aan het idee!
Tot 14 weken is het geslacht van een jongen en een meisje nog identiek, en kan aan de hoek waarin het staat eventueel worden afgeleid wat het is. Tot 14 weken hebben meisjes net zo goed een uitsteeksel, google maar eens op why not to have a gender scan in e 14th week, dan zie je het vanzelf. Dus de kans is nog 51-49!
Bij mij werd met 12 weken gezegd dat het waarschijnlijk, (80-90%) een meisje zou zijn omdat bij een jongetje de bolling tussen de benen groter zou zijn op dat moment. Maar met de 20 weken echo bleek het toch echt een jongetje (en met 28, en met 31 en ws vandaag (33 wkn) ook nog steeds ).