Opvolgmelk

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ballon, Jan 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoi allemaal!

Mijn zoontje is bijna 7 maanden. Ik gaf t/m 6 maanden de zuigelingenvoeding HA. Logisch gezien ben ik overgestapt naar de opvolgmelk toen hij 6 maanden was. Echter, hier reageerde hij niet goed op. Veel krampen, onrustig tijden de fles en wanneer de speen zijn mondje raakte begon hij al te huilen. Na ongeveer een week proberen was ik het zat en ben ik weer terug opgestapt naar de zuigelingenvoeding. Binnen no time wereld van verschil.

Simpel zou je zeggen, bij de zuigelingenvoeding blijven. Maar kan dat kwaad? De opvolgmelk is er niet voor niets toch? Krijgt hij van bepaalde dingen dan niet te weinig binnen wanneer ik bij de zuigelingenvoeding blijf? Online zie ik diverse onderzoeken welke mij vertellen dat de opvolgmelk onzin is, maar ik heb ook graag wat real life ervaringen...

08.00; 180+6 en 2,5 schepje fijne granen pap
    09.30; half potje fruit of 1 stuk vers fruit en water
    12.00; 1/4 boterham met halvarine en 150+5
    15.30/16.00; half potje fruit of 1 stuk vers fruit, soepstengel en water
    17.15/17.30; potje groente ( met de tijd gaat hij gewoon met ons mee eten, even aan het uitvogelen wat hij allemaal lekker vindt ect ) 200g en wat fruit na.
    19.00; 210+7 en 4 schepjes rijstebloem

Moet wel zeggen dat ik afgelopen week even de pap en brood weg heb gelaten en weer even 4 flessen ben gaan geven. ( even weer helemaal terug naar wat goed werkte, voor het gerommel met de opvolgmelk )
    Maar hij laar zoveel van zijn flessen staan, dat ik weer het oude patroon oppak.

Hij eet best veel trouwens voor een baby van bijna 7 maanden. Hij is noga groot, ruim 71cm en 8,5 kilo. Hij is wat betreft het eten met alles zo snel :)

Dus kunnen jullie me verser helpen hiermee? Alvast bedankt!

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    De meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik ben bij beide kindjes rond de 7 maand overgestapt zonder problemen. Als jouw zoontje er zoveel last van heeft zou ik lekker nr1 blijven geven, dat is gewoon goed voor hem hoor! Als je wilt kun je dit een paar maand blijven doen en als hij straks meer gewend is aan eten, met een maand of 9/10, kun je de overstap nog eens proberen.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie! Dan blijf ik voorlopig nog even bij de zuigelingenvoeding :)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Je kunt tot de leeftijd van 1 jaar gewoon zuigelingenvoeding nummer 1 blijven geven.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Nummer 1 kun je gewoon blijven geven hoor! Vooral als jullie mannetje er zoveel last van heeft zou ik mooi bij nummer 1 blijven tot 1 jaar en daarna langzaam overstappen naar gewone melk 😉

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Super! Bedankt voor de reacties :)
    Ik blijf lekker bij nummer 1 dan :D

Share This Page