2 soorten groenten bij het avond eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

2 soorten groenten bij het avond eten.

1. Nee, ik heb 1 soort groente bij het eten.

2. Jazeker, ik heb elke dag 2 soorten groenten bij het eten.

3. Anders,

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik af en toe wel... Mijn man is gek op kapucijners/erwten/bruine bonen etc en ik vind dat echt niet lekker.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bij ons zelden. Ik heb wel af en toe een extra bakje met gesneden komkommer erbij. Dat vindt mijn dochtertje heerlijk.

Ik zou het misschien wel doen als er meer groente gegeten zou worden. Ik vind het nu zonde om eten weg te gooien wanneer het niet opgaat. Of zijn er hier mensen die groentes voor een tweede keer opwarmen? Ik doe dat nooit. Kliekjes bewaar ik wel; die vries ik in.

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Niet elke dag maar mleet veel groentes zoals asperges en spruitjes ed niet en die vind ik juist lekker en dan hebben we 2 soorten groentes

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Doperwten met wortelen ;)

5. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wel veel verschillende soorten groenten door elkaar gemengd vaak.
    Maar bij aardappels bijv. alleen broccoli en dan nog wat sla, maar geen 2 groentes.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als we AGV eten, dan bijna altijd 1 soort, behalve als we spruitjes eten. Spruitjes is mijn man gek op, en ik absoluut niet. Dan kook ik 2 soorten groenten.
    Zelfde met vlees, mijn man lust heel graag karbonade, en ik absoluut niet. Dan komen er 2 soorten vlees op tafel.

Groenten waar mijn man absoluut niet van houd, eet ik door de weeks (dan is mijn man nooit thuis). Qua vlees eet hij alles.

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nee hier ook gewoon echt 1 soort groente hihi
    gekke werk om 2 soorten te maken poeh
    vind het al soms erg moeilijk om eh groente vlees en aardappels neer te zetten omdat ik vaak altijd t zelfde is hihi:)

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Of je hebt peentjes en erwtjes, maar dat is al niet vers en tel ik voor 1..

Wel soms groente en sla/komkommer :)

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    1 maar binnenkort 2 dan redden we het niet meer met 1 pot maar 2 is weer te veel dus dan kan de dag erna die ene gegeten worden snap je hem nog?

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heeeeel soms, als 1 van ons 3-en iets echt niet lust terwijl de anderen daar wel zin in hebben. ;)

11. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mocht ik een klein hoopje groenten over hebben van de vorige dag, dan verdeel ik dat en vul ik aan met verse groenten. Zonde om weg te gooien. Gewoon als extra dus

12. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Als we groenten eten dan eten we
    sla met komkommer,appel,stukjes kaas,pijnboompitten en tomaat.
    En 1 of 2 soorten groenten erbij.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Gewoon 1. Vind het zo al lastig zat om voor iedere dag weer te bedenken wat we zullen eten! Als ik dan elke dag 2 groentes moet bereiden blijft er voor de rest van de week niet veel meer over! :)

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Over het algemeen maar 1 soort groente maar ik doe wel een mix van bloemkool en broccoli maar dat komt omdat vriendlief bloemkool niet lekker vindt. Ook eten wij doperwt met worteltjes maar zo eten de meeste mensen dat wel denk ik.
    Als ik groente over heb, verwerk ik het of in een pastasaus (afhankelijk van de groentesoort) of ik maak er een hartige taart van.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Warm je die dan op in de magnetron of roerbak je het?

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb soms 1 soms 2 groenten, vandaag bijvoorbeeld sperziebonen met witlof salade en aardappelen met een gekookt ei een wat uitgebakken spekjes.

Als ik 2 groenten eet gaat het meestal om een salade en een warme groenten, maak niet vaak 2 soorten warme groentes, zeg maar gerust nooit.......

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja wortels en doperwtjes kombineer ik ook en bietjes en ui

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb nog nooit hartige taart gemaakt :). Heb je daar een goed recept voor?

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Meestal 1 maar wel regelmatig salade of komkommer ofzo extra erbij.
    Ik ken trouwens ook genoeg mensen die wel 2 groenten op tafel hebben,niet omdat de een het niet lust maar gewoon lekker.Ik doe dat zelf wel al ik eters krijg.

20. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    nou hier had ik dus een hele discussie over met manlief.. hij was ook altijd van de twee groenten. ik was echter een groenten per avond gewend. maar daarmee had ik het over vlees, aardappels en een soort groente. maar mijn man vind aardappelen dus ook groenten. heb dus een week lang drie groentes staan koken ( al vind ik aardappel.gewoon aardappel haha en geen groenten) tot hij opeens de opmerking maakt dat ik altijd zo van 0 tot 100 ben. en dat twee groenten echt wel goed was. dus ik boos want waar moest ik me aardappel dan laten?! haha blijkt dat.voor hem dus ook te tellen als groenten...

Deel Deze Pagina