Ik heb voor anders gestemd. Ik combineer de worteltjes en doperwten. Maar bij sommige overschotjes wil ik ook nog wel eens een salade erbij doen. Dit geld ook voor hartige taarten. Maar inderdaad bij standaard AGV. Inderdaad 1 soort groente.
Meestal 1 soort groenten bij aardappels en vlees. Alleen met spruitjes niet lust mijn vriend niet dan krijgt hij witte bonen in tomatensaus dat lust ik niet..
Je hebt heerlijke groentencombinaties.... spruitjes met stoofpeertjes of witlofsalade boontjes met stoofpeertjes hache met rodekool, of bietjes of hutspot.... bloemkool met krop sla capucijnders ( jonge) met ijsbergsla
We eten niet zo vaak AGV, maar ik heb er regelmatig wel 2 groentes bij. Gewoon voor de lekker, niet omdat Pietje geen spruiten lust en Jantje geen bonen. Bijv een halve bloemkool waarvan de andere helft de vorige dag door de curry is gegaan en dan wortelen erbij. Maar lang niet altijd dus.
ik ben helemaal erg denk ik Hier altijd 4 soorten Sowieso altijd een bonensoort, altijd tomaat en daarnaast nog twee groentes die ik verwerk ik mijn gerecht. ( wortelen, doperwten, boontjes, broccoli, mais, spinazie et cetera) Sowieso eten we twee keer per week broccoli Maar wij eten waarschijnlijk ook wel anders dan de gemiddelde Nederlander.
Ligt er aan wat voor groenten. Ik eet over het algemeen geen gekookte groenten. Bijna alles roerbakken.
Als wij aardappels eten maak ik gewoon 1 soort groenten in principe. (tenzij het doperwten en worteltjes is) Wanneer we bijv. pasta eten ofzo maak ik daar wel altijd een salade naast. Helemaal onbekend twee groenten is dat voor mij niet. Als wij vroeger bij mijn opa en oma aten, aten zij altijd tussen de middag warm en dan was dat ook altijd twee soorten groenten. Mijn opa had ook een landje (groentetuin) dus daarom was dat denk ik. Mijn vader heeft vroeger ook een landje gehad en toen kregen we dat ook weleens. Toen hij daarmee stopte was het meestal ook een soort groenten, maar wel altijd ook een salade.
Hier over het algemeen gewoon een soort groente, uitzonderingen daar gelaten. Vind het ook niet nodig om meerdere groentes op tafel te zetten.
Met aardappele, groente en vlees. Heb ik altijd 1 soort groente, als in stamppotje. Met ovenschotels, pasta's, rijstgerechten, buitelandse gerechten ed, gebruik ik wel veel meer groenten. Zijn combinaties van bijv: Ui, knoflook, paprika, courgette Ui, knoflook, paprika, tomaat, courgette, aubergine Ui, knoflook, tomaat, wortel, doperwten, sperciebonen etc etc
Hier de ene keer 1 soort groente en de andere keer 2 soorten. Wel heb ik vaak ook een salade met sla, komkommer en tomaat bij het eten. Met stampot gebruik ik ook vaak meerdere groenten. Zo vind ik hutspot met wortel, ui en prei erg lekker. En eind van de week maak ik restjes groente op in bv stampot met andijvie, spinazie en brocoli. Stop er in wat over is. Hier is het ook eten wat de pot schaft.
Precies...niet genoeg hier ook voor 6 personen en dan eten die mannen nog niet eens zoveel.... Dus altijd wel 2 of anders stokbroodje erbij.
Van thuis uit werden er meerdere soorten klaargemaakt, dan hadden mijn vader en ik 1 soort, en de rest van t gezin een ander soort. Maar op je bord lag altijd 1 groente,aardappelen en vlees. Ovenschotels of macaronie gaat altijd meer groente in. Begrijp niet echt waarom je 2 soorten bij je avondeten wil/nodig heb? 1 is toch goed genoeg?
Normaal eten we met een prakkie of stampot ook 1 soort groente, maar mijn man lust soms een bepaalde groente niet die ik dan lekker vind zoals andijvie, dan wil ik nog weleens krootjes voor hem erbij doen ik vind het helemaal niet raar als je maar 1 soort groente eet
Je bedoelt aardappels..vlees.. en dan groenten? Wij eten wel bijvoorbeeld dan brocoli en dan mag ik er ook nog sla bij..
Kijk, bij spaghetti of ovenschotel/wokschotel zitten er meer soorten groenten in. En we eten best vaak gewokt, dus dan eten we ook meer soorten groente. In de zomer eten we vaak salade, dus dat zijn ook veel verschillende soorten. Maar in een stamppotje zit vaak één soort groente (en wat ui/knoflook ofzo). En als we aardappelen/groente/vlees doen, zit er ook één soort bij. Het klinkt alsof die moeder bedoelt dat ze dan twee soorten maakt. Nouja, mooi voor d'r. Als ze ze helemaal kapot kookt, zoals dat vroeger wel gebruikelijk was, zet het nog niet veel zoden aan de dijk