Ik heb meestal één soort groente, maar het hangt natuurlijk wel af van het type gerecht dat ik maak. Mijn moeder maakte vroeger altijd 2 soorten, zodat iedereen altijd tenminste één soort zou eten.
In principe altijd 1 soort groente, voor de lekker soms 2. Als we twee soorten groente hebben, is dat iig niet omdat een van de kids dat niet lust: om die reden ga ik echt niet extra staan koken...
Hier ook 1 soort als we a/g/v eten. Heel soms dat De kleine en ik iets anders eten dan hubbie. Kortweg omdat hij niets lust en ik wil dat de kleine wel alles gaat eten.
Vaak twee soorten, en ook vaak één soort groente. Bij twee of meer soorten moet je je er ook niet teveel van voorstellen hoor: bloemkool en broccoli, worteltjes en doperwtjes, rauwe worteltjes met komkommer en soms tomaat, spinazie met ernaast komkommer etc. etc. Het is bijna geen extra moeite. Ik doe dit omdat ik zelf die variatie wel fijn vind. Nooit over nagedacht verder . ps. telt het ook als je mixgroente koopt uit de vriezer? Dan zet ik wel 5 groentes voor: doperwtjes, worteltjes, bloemkool, mais, broccoli
Oh, de kids eten trouwens vrijwel alle groente goed. Ik pas niks aan voor hen. Alleen dat we vaak groente eerst eten en een minuut na die groente, staat de rest op tafel.
Gewoon 1soort, geen poespas. Soms hebben we wel eens een pot doperwten/worteltjes, dan hebben we wel 2soorten groente