Hoi meiden! ZL heeft sinds afgelopen dagen zijn eerste twee tandjes. Ze zijn door in ieder geval. Nu zag ik dat ze scheef staan. Ze staan van een kant een beetje naar binnen, zeg maar. Is dit erg?
Bij onze zoon stonden ze ook behoorlijk scheef nu enkele maanden later staan ze al een stuk rechter, ik verwacht dat het dus wel goed komt bij hem.
mijn dochter van 6 had haar onderste 4 tanden schreef staan en de middelste twee van die vier stonden naar binnen gedraaid, nu heeft ze deze afgelopen jaar gewisseld en staan keurig netjes naast elkaar. de bovenste twee tanden had ze een flinke spleet en die is ze nu aan het wisselen dus nog afwachten of deze netjes komen te staan. onze jongste heeft nu de onderste twee tandjes ook iet wat schreef staan maar we maken ons er niet druk om tot hij gewisseld heeft.
Ik ken echt geen een baby waarbij de tanden kaarsrecht staan... Je hoeft je echt geen zorgen te maken
Toevallig zag ik bij de kleine van mijn vriendin dat de onderste twee tandjes netjes recht naast elkaar stonden. Verder heb ik geen baby's in de omgeving. Vandaar mijn vraag
De rest van het gebit moet ook nog door komen en ruimte krijgen. Je hebt dus kans dat dat nog rechter kan trekken. Onze dochter had b.v. een behoorlijke spleet tussen haar voortanden, die is nu, nu ze haar hele melk gebit heeft, zo goed als weg
Bij mijn kinderen stonden ze toevallig wel netjes recht Maar nu bij het blijvende gebit niet, dat wordt dus (flink) beugelen, maar ja, dat moet bijna elk kind momenteel
Bij ons dochtertje net zo, eerst een flinke spleet tussen haar voortanden boven maar nu ze meer tanden en kiezen heeft is dat al een heel stuk minder. En uiteindelijk zegt het niks hoe het melkgebit eruit ziet t.o.v. het uiteindelijke gebit.