Wanneer starten tanden poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden

De kleine zijn onderste twee tandjes zijn door. Ze zijn voor de helft door. Moet ik dan al beginnne met poetsen of wachten tot ze helemaal door zijn?

Hij vindt het trouwens vreselijk als ik in zijn mond wil. Hoe pakten jullie dit aan?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    beginnen zodra er wat door is.
    dochter vond het ook niet fijn, ik heb haar eerst een tandenborstel gegeven om mee te spelen.
    gelukkig vind ze de tandpasta wel lekker dus laat ze het nu wel toe maar leuk vind ze het nog steeds niet

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Zodra er wat doorkomt poetsen. Vreselijk of niet, het hoort er bij ze wennen er vanzelf aan.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij zijn ook zo vroeg mogelijk begonnen. Des te eerder vinden ze het normaal en hoort het bij het avondritueel.

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Meteen als de tandjes er zijn inderdaad, 1 keer per dag is voldoende. Ik hou hem hier voor de spiegel en hij mag zelf nog even napoetsen (kauwen).

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Zodra er wat doorkomt mee beginnen

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Zodra er wat doorkomt.. Helaas, mijn dochter heeft haar volledige melkgebit, en ze vind het nog steeds vreselijk!

Tenzij ze zelf mag poetsen, maar dat noem ik nog niet echt poetsen :D

8. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ik zit met precies dezelfde vraag grasspriet dus ik haak ff aan :D

Mijn zoontje vind het ook vreselijk als ik in zijn mondje kom dus dat word nog wat met poetsen haha

Wat ik me ook afvroeg: hoe spoelen jullie het na? Gewoon met wat water en dan met tandpasta en al door laten slikken? Ik kan me niet echt voorstellen dat mijn zoontje al de techniek heeft om het te spoelen en uit te spugen zoals wij dat na het poetsen doen haha

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik ben begonnen met poetsen toen het eerste stukje tand door was, in het begin alleen met water en zelf laten spelen met de tandenborstel.
    Bij tand 3 ook begonnen met tandpasta, toen werd het drama.
    Ik hou hem nu met z'n hoofd tegen mij aan, arm om hem heen en andere hand poetsen en een liedje zingen. De ene dag hoef ik hem nauwelijks vast te houden, andere dag werkt hij totaal niet mee.
    Naspoelen hoeft in principe nog niet maar ik geef hem altijd een slokje water uit een beker, meestal laat hij dit zelf weer uit de mond lopen. Is direct een goede oefening voor het drinken uit open beker

10. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Peuter tandpasta (van 0 tot 5 jaar) hoef je niet na te spoelen! Aangeraden wordt 1 x te poetsen vanaf het eerste tandje en 2 x poetsen vanaf het 2e jaar.
    Ik heb eigenlijk vanaf een maandje of 2 a 3 elke dag zijn tandvlees fevoeld met mijn vinger. Toen hij last begon te krijgen mocht ik ook gewoon voelen en masseren. Weet niet of dat geholpen heeft en hij het gewend Is of dat hij gewoon makkelijk Is.
    Ik poets nu 2 x per dag omdat ik dat zelf wil, hij heeft net 1 puntje van zijn eerste tandje door. Het is nog heel kort hoor, en dan zing ik een liedje terwijl ik poets en trek gekke bekken. Hij laat het dan toe terwijl hij probeert de tandenborstel af te pakken. Als ik gepoetst heb mag hij spelen met de tandenborstel. Dan gaat hij echt nog dik 2 a 3 minuten kauwen en spelen.

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Naspoelen hoeft niet bij die kleintjes 😉

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zodra ze door komen beginnen.
    Wat wij deden toen het eerste puntje doorkwam was haar overdag af en toe zelf de tandenborstel geven.
    Ze ging dan zelf "poetsen"
    S avonds deed en doet mijn vriend dan na het eten haar tandjes.
    En dan mocht ze daarna ook nog even zelf poetsen.
    Nooit drama gehad gelukkig :)

Nu loopt ze smorgens als ik me tanden poets ook zelf te poetsen (zonder tandpasta)
    En savonds doet mijn vriend haar tanden en wilt ze niet meer zelf poetsen.

13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Nu al poetsen inderdaad. Mijn zoontje vindt het soms niks aan (als hij niet lekker is of erg moe of er komt een tandje door) en op andere momenten vindt hij het superleuk. Beetje afleiding doet wonderen. Ik geef hem vaak de tube tandpasta om vast te houden en ik zing er een zelfverzonnen tandenpoets liedje bij ;)

14. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké bedankt!

Ga ik morgen een tandenborstel en pasta kopen.
    Met de tandengel, toen zijn tandjes doorkwamen, heb ik wel een soort van liedje gezongen en toen vond hij het fijn. Nu de tandjes door zijn en kom al bij zijn mond in de buurt (zelfs met een doekje zijn mond afvegen!) dan draait hij zijn hoofd weg en begint te kermen. Hij houdt zijn mondje dan ook stijfdicht.

Hoe zou ik dit kunnen opbouwen?
    Eerst met een borstel laten spelen. Hij zal het toch in zijn mond stoppen en dan samen poetsen ofzo?

15. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Haha gelukkig, dat hoopte ik stiekem al, thanks! :)

@ grasspriet: succes!!
    Mijn zoontje doet precies hetzelfde als jouw zoontje! Hoofd wegdraaien bij afvegen mondje, ben dus benieuwd hoe het poetsen zal gaan. Als ik nog tips tegen kom zal ik ze ook delen met je ;)

16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier begonnen zodra tand 1 door was en idd 1x per dag. Doe het een tijdje na het eten en zet ze in de kinderstoel, ga achter ze staan en doe 1 hand onder hun kinnetje. Ze vinden het allebei niet eens vervelend en de tandpasta lekker alleen die van 2 werkt af en toe wat tegen.

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik begon met poetsen zodra een tandvdoor was (een keer per dag) en sinds hij 2 is 2x per dag! Lange tijd in de houdgreep haha maar tegenwoordig gaat het goed!

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier net pas écht begonnen (6 tandjes) maar daarvoor wel al vaak geoefend en gespeeld met tandenborstel. Het gaat eigenlijk meteen gied. Ik moet wel tien x zeggen "éérst mama" maar dat begrijpt hij. Daarna mag hij. Hij is net één geworden.

19. Aries

Aries Niet meer actief

Hier hield ze in het begin ook haar mondje stijf dicht, toen hielp het om een klein beetje tandpasta op haar lip te smeren. Dat doe ik ook altijd als ze iets niet wil proeven, terwijl ik vrijwel zeker weet dat ze het lekker vindt. Dan proeft ze het en daarna gaat het mondje wijd open. :D

20. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man poetst altijd de tandjes van de jongste en hij maakt er een waar spektakel van. Er komen allerlei geluiden uit de badkamer en de kleine man ligt regelmatig in een deuk van het lachen.

Bij mijn oudste zong ik vroeger altijd een liedje 2x. Als dat klaar was, dan was het poetsen ook klaar. Daardoor wist ze precies waar ze aan toe was en dat hielp om het vol te houden. Ik probeerde er gewoon iets leuks van te maken, ookal vond ze het poetsen zelf vreselijk.

Deel Deze Pagina