Kan iemand mij vertellen of ik IVF moet aanvragen bij de zorgverzekeraar. Of hoeft dit niet? IUI moest ik wel aanvragen. En hoe gaat het met medicijnen ophalen bij de apotheek. Krijg je die dan gewoon mee op recept van de gynecoloog?
hoi baby81, ik heb gebeld naar mijn zv , maar de regels waren veranderd en er hoefde niks officieel aangevraagd te worden, kan natuurlijk per verzekeraar verschillen, ik zou voor de zekerheid even bellen. en voor de medicijnen, ik kreeg een recept mee van het ziekenhuis, en dan bij de apotheek bestellen. en een paar daagjes later kon ik het weer ophalen. succes ermee. liefs lisa.
Sinds januari 2007 zit IVF/ICSI standaard in het basispakket en wordt 't 3x vergoedt. Je hoeft dus niks aan te vragen, dat loopt allemaal via je arts. Ook de recepten krijg je van je arts en/of de assistentes. Succes!
Bij mijn verzekeraar moest ik het wel officieel aanvragen, ook al zit het in het basispakket tegenwoordig. Ik zou het dus even navragen bij je verzekeraar voordat je dadelijk ellende krijgt als het wel had gemoeten. Ik vond het trouwens wel onzin als zo'n behandeling in het basispakket zit, maar goed... verzekeraars zijn nou eenmaal niet allemaal even makkelijk! Liefs, Josien
Ik zit inderdaad een beetje te liegen Vlak voor m'n 1e behandeling kreeg ik een brief mee van de arts en die moest opgestuurd worden naar m'n verzekering. Dus dat heb ik gedaan en alle het andere papierwerk en ook van alle volgende pogingen is sindsdien allemaal via m'n arts/assistentes gegaan.
Ik kreeg een brief mee van de arts om naar de verzekering te sturen. Aan de hand daarvan kreeg ik een brief van de verzekering terug dat dat niet gehoeven had als je aan de voorwaarden deed... En dat was dat ik een vrouw was en die behandeling onderging. De recepten kreeg ik van de arts mee. En toen ik die bij de apotheek ging inleveren had ik die brief van de verzekering bij me. Die wilden namelijk wel een akkoord zien van de verzekering ivm de declaratie van de kosten...
Bedankt voor alle antwoorden. Zijn er mensen die nog meer hierop willen reageren? Ik heb 1 april een afspraak bij de arts, ik zal het dan ook vragen aan de arts.