2 strepen bij ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamatje, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    De LH piek duurt vaak 48 uur en sperma overleeft vaak anderhalve dag toch?

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    oh duurt de LHpiek 48 uur?
    das goed nieuws ik had 24 in mijn hoofd.

sperma kán 72 uur overleven...

wat een gereken he!

;)

3. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Jij succes met bespringen en klussen Klingel! Enne...daarna ook met het gedulden. :D

4. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met de ovutest van sensitest. Er kwam een dikke controlestreep en een iets minder gekleurde teststreep. Ik heb geen idee waar ik in mijn cyclus zit, want ik schommen tussen de 18 en de 43 dagen met mijn cyclus.
    Vanmiddag heb ik weer getest en de teststreep was veel lichter dan gisteren. Kan het dan zijn dat ik eergisteren een piek zou hebben gehad?
    We hebben gelukkig de hele maand goed geklust (om de dag) maar omdat ik geen idee heb van of, en wanneer ik een eisprong heb, test ik nu dus...

5. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb deze maand voor het eerst ovutesten gedaan.
    Ze geven altijd een licht tweede streepje.
    maar op de vruchtbarste dag of dagen een duidelijke tweede streep. Gewoon iedere dag om dezelfde tijd die test doen. En klussen natuurlijk!

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Misschien makkelijker voor jou om te temperaturen? Als je het met ovutesten echt zeker wil weten dat je je ei niet mist, zou je vaf week 2 elke dag moeten testen tot je ei is geweest, kan wel duur worden...

7. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Ik heb testen van sensitest, die zijn gelukkig niet zo duur :D
    Mocht het weer heel raar lopen deze maand dan zou ik zeker overwegen om te temperaturen.

8. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
  9. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0

Hela,

Omdat ik redelijk onregelmatig ben en niet weet hoe lang mijn cyclus zal duren, werk ik ook met ovulatietestjes van sensitest (dipstick) zoals jou. Vorige keer toen ik starte met ze te gebruiken had ik de eerste dag geen teststreep, toen een dag licht positief en toen de dag erna weer niks meer. Ik was die ronde meteen zwanger! Maar heb helaas een MK gehad op 21w.

Nu probeer ik het opnieuw en ik heb eerst een aantal dagen niks (alleen de controlestreep) maar nu heb ik al 8 dagen na elkaar elke dag een licht positief testje! Ik heb al gewerkt met twee verschillende merken maar ze blijven allebei licht positief aangeven. Snap er niks meer van!

Nu komt ik net van bij de dokter. De steekjes in mijn onderbuik die ik had vanaf het moment dat ik voor de eerste dag licht positief teste waren vrij normaal zei ze. Dat kwam doordat ik een maand een hele zware pil moest pakken om mijn baarmoederslijmvlies te herstellen (na curretage). Dan zitten je eierstokken dicht en krijg je geen eisprong. Dus daarom kan het nu zijn dat het eitje, na 1 maand die pil, langer de tijd nodig heeft om te rijpen voordat het uiteindelijk vrijgegeven zal worden. Dat kan ook de lange tijd verklaren dat ik positief test. Kon ook al zijn dat ik zwanger was maar dat is afwachten....

Groetjes

P.S. Mijn testjes kleuren hetzelfde als die van jou. Donkerder zijn ze nog nooit geworden!

10. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik gebruik zelf de ovu testen van matcare en ik heb ook steeds van begin af aan een heel licht tweede streepje, maar zodra mijn ei er aan komt heb ik een hele duidelijke tweede streep. Die is dan een stuk donkerder dan mijn teststreep. Het is bij mij wel zo dat als ik positief test dat ook max 2x is en dan is de streep ook gelijk weer erg licht. De eerste keer dat ik de ovu test had gebruikt ben ik me ook gelijk af gaan vragen of ik het wel goed deed omdat ik meteen twee streepjes zag.
    Weet iemand eigenlijk of dat het aantal dagen van je ei tot aan de dag dat je ongesteld (zou moeten) worden altijd hetzelfde is? Bij mij verschilt dit volgens mij per cyclus. Ik heb eens ergens gelezen dat het altijd 14 dagen zou moeten zijn. Dat je cyclus onregelmatig is zou in het eerste deel tot aan de eisprong kunnen verschillen?

11. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Voor zover ik weet is het gewoonlijk ongeveer 14 dagen na je eisprong, maar het kan ook voorkomen dat het korter of langer dan 14 dagen is.

12. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey dagdromer,

Dat was bij mij vorige zwangerschap ook. Maar 1 of hoogstens 2 dagen een pos. testje. Maar nu al 8 dagen achter elkaar!

Het brengt me allemaal zo in de war he!
    Hoe zou dat kunnen komen?
    Zou er iets mis zijn met mij?

13. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Hey Bieke,
    Ik heb het wel over een ovulatietest en niet een zwangerschapstest :(
    Ik hoop dat ik het niet over het verkeerde heb? Maar inderdaad zwanger willen worden geeft heel veel verwarring, vragen en spanning. Ik zou wel willen dat al die spanningen niet nodig zijn en gewoon huppakee eerste ronde raak en dat er dan absoluut niks meer mis kan.... maar helaas :( . Zo werkt dat niet altijd. We houden de moed er in!

14. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Ja dagdromer, ik ook.
    Ik bedoelde.. toen ik voor de eerste keer met ovulatietesten werkte had ik de eerste keer dat ik teste alleen maar een controlestreep, de dag erna had ik een lichte teststreep erbij en de derde dag had ik geen teststreep meer, alleen de controlestreep op de ovulatietest. Die ronde was ik meteen zwanger.

Maar nu test ik met de ovulatietest al 8 dagen na elkaar met een tweede controlestreep! Dat vind ik raar, en begin ik te twijfelen of er iets mis is. Want als mijn eisprong nu nog niet geweest zou zijn, wordt mijn cyclus wel heel erg lang!

15. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    @ Bieke,

Oeps sorry, zat ff niet op te letten. Ben nog nieuw hier dus moet nog ff beetje wennen. Gebruik je nu misschien andere tests dan eerst? Ik heb namelijk altijd twee streepjes maar ik kan wel duidelijk verschil zien als mijn ei er ook daadwerkelijk is. Dan heb ik wel twee vette strepen. Wanneer mijn testjes in mijn geval dan weer negatief zijn heb ik ook nog steeds 2 streepjes alleen is de teststreep dan weer heel erg licht van kleur. Ik heb geen ervaring met langere positieve testen dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Misschien is je LH niveau wel veranderd na je zwangerschap? :( Ik weet niet of dat kan hoor? Ik roep maar wat.

16. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    @ dagdromer,

Ik gebruik de testjes van sensitest omdat ik daar vorige keer zwanger mee geworden was. Die kleuren ofwel niet ofwel licht. Uit mijn ervaringen weet ik dat wanneer ik een lichte teststreep zie, dat dat dan positief is omdat er anders geen streep staat en ze word ook nooit donkerder van kleur. Omdat ik het gek vond dat ik twee strepen bleef krijgen, heb ik testjes meegebracht van de colruyt (weet niet juist hoe ze heten). En ook deze geven een teststreep aan die lichter is dan de controlestreep. Ik weet niet of ik op die testen een dikke streep moet krijgen, waarschijnlijk wel. Ik merk wel dat die teststreep wel kleurverschillen aangeeft en die van sensitest niet. Ik heb nu nog twee testjes voor morgen en overmorgen en dan stop ik ermee. Ik heb genoeg van al die testjes en ik zal wel zien binnen een tiental dagen of ik al dan niet zwanger ben...

De dokter zei daarstraks dat het kan komen door die zware pil die ik een maand moest slikken. Het zou dan langer duren voor je eitje rijp is en vrijgegeven wordt. Kzal het daar maar op steken dan zeker? Daar kan ik nog wel een verklaring in vinden van het zo lang pos. testen!
    We blijven klussen.. meer zit er niet op!

17. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Meestal wel 14 dagen, maar derde ronde was ik al 11 dagen na ei ongi geworden, kan dus varieren...
    En ik weet zeker wanneer mijn ei toen is geweest. Ik temp elke dag braaf en voel mijn ei altijd en zodra ik klein beetje begin te voelen heb ik een licht streepje, dag erna vette streep en dag daarna moet je er een vergrootglas bijnemen en dan zie je nog net iets...

Ik doe wel en/ en dus tempen en ovutestjes maar zo leer ik ook weer een beetje mijn eigen lichaam kennen bij de krampjes etc die ik voel. Tempen is ook best leuk om bij te houden. Je ziet echt duidelijk wanneer je ei is omdat je temp dan wat lager is en als temp weer omhoog schiet dan is LH piek weg en test ik ook gelijk weer negatief.

Nu maar hopen dat temp hoog blijft :D Nog klein weekje wachten...

18. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    En welke testjes gebruik jij dan?

19. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    die van matcare, die met zo'n wit plastic omhulsel.

20. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Die testen van sensitest....waar zijn die te bestellen? Of bij drogisterij of apotheek te verkrijgen?

Deel Deze Pagina