Hoi hoi, Heb vandaag nog maar es pos.getest met ovulatietestje! Al de 12de dag in de rij... Heb jij nog een ov. testje gedaan? Groetjes
Ben zelf vandaag (dag 13 van 26-32) voor het eerst begonnen met ovu-tests (sensitest dipstick) en geheel tegen verwachting in ook al gelijk een lichte maar duidelijke teststreep. Gelijk op los gesurft 8) en wat ik gevonden heb: je kunt ALTIJD een lichte teststreep hebben, omdat LH altijd aanwezig is, alleen voor je eisprong neemt de concentratie toe en wordt de teststreep dus donkerder. Een lichte teststreep is dus nog geen positieve test! Je ei komt als de teststreep op z'n donkerst is, normaal dus even donker als of donkerder dan de controlestreep, MAAR... dit blijkbaar niet bij alle vrouwen (hangt ook af van hoeveel LH je lichaam aanmaakt)! Handige tip die ik ergens las: bewaar alle tests en schrijf er de datum op! Zo kun je bij twijfel de tests met elkaar vergelijken. Ook als je nooit een hele dikke teststreep krijgt, kun je zo tòch je LH-piek vinden, nl bij de dikste streep van alle teststrepen. @ Bieke: als je lichte testjes hebt, dan donkerdere en dan weer lichte, is dit dus heel normaal. Alleen als je elke keer rond hetzelfde tijdstip en onder zelfde omstandigheden (4 uur ervoor niet extra drinken, 2 uur ervoor niet plassen) nà de 2e keer lichte testjes wéér donkere/donkerdere tests krijgt, misschien es bij de ha navragen... @ mama2be: waren die 3 donkere tests even donker, of de laatste toch het donkerste? Indien het laatste, was misschien bij de laatste je LH piek, anders is de LH-concentratie bij jou misschien te hoog voor de tests om nog aan te kunnen geven (weet niet of zoiets kan hoor!) ? Misschien ook es navragen bij de ha? Zoals al gezegd, hier dus pas de allereerste test gedaan, ben benieuwd hoe ie de komende dagen gaat worden. Verwacht m'n ei eigenlijk pas rond dag 18 (maar heb pas 1 cyclus getempt)...
Hey Inuo Ik weet dat een licht streepje eigelijk niet positief is maar bij mij is dat wel want anders heb ik gewoon geen teststreep en zie ik alleen de controlestreep. Het is dus niet zo bij mij dat mijn lichaam altijd LH aanmaakt... En ik vergelijk met de vorige keer dat ik ze gebruikte en toen was er maar 1 dag een tweede streepje en nu al 12d. Ik heb er met mijn HA nog niet over gesproken. Kga gewoon mijn duiveltjes afwachten en als ik dit de volgende keer nog aan de hand heb, dan ga ik er mee verder....
Luno, mijn teststreepjes waren alle 3 even donker. Ik doe er zo nog 1, is weer bijna tijd, en dan zal ik ff een foto van alle testjes maken
Apart dan... :-k Maar als de uitblijven (en zs-test negatief), zou ik toch dit verhaal eens bij de ha aankaarten, hoor... @ mama2be: misschien zat je vlak vòòr de piek dan idd ook al over maximum wat zo'n test aan kan... :-k
Jaja da is ook zo en da ga ik ook zeker doen. Maar tot nu toe was mijn langste cyclus 42d. dus als ik tot dan nog niet positief test, ga ik me nog geen zorgen maken. Pas daarna ga ik naar de HA om mijn verhaal te doen.
Ik heb net mijn banner maar aangepast naar de langste cyclus die ik gehad heb tot nu toe (was wel voor bevalling en miskraam)... Dus tot dan ga ik minstens nog wachten, als ik het zolang uithoudt toch!
Hehe, da's geloof ik het motto van zo'n beetje iedereen hier. Maar wel zo verstandig. Hoe vaak lees je niet dat er al vòòr NOD druk getest wordt, met wisselend resultaat: hoop frustratie omdat de tests steeds negatief zijn en dan komt er pas veel later een posi-test, of er is al een posi-test en iedereen in de wolken, maar vlak nà NOD gaat het dan mis en komen de alsnog... Als je ècht pas min. een week na NOD test (voor de zekerheid gerekend van je langste cyclus), heb je veel meer zekerheid, niet alleen of je zwanger bent, maar ook of je zwanger blijft (iig langer dan 4-5 weken, want het blijkt dat 50% van alle zwangerschappen vòòr die tijd misgaat ). Ik heb mezelf ook voorgenomen ècht te wachten met testen totdat ik een keer werkelijk min. enkele dagen na m'n langste NOD overtijd ben. Heb me er - sinds ik dat besloten heb - tot nu toe goed aan kunnen houden! O Gaat jou vast ook lukken! Succes iig!
he meiden ff een vraagje: ik zou volgens m'n banner vandaag m'n ei moeten hebben. de afgelopen 4 dagen heb ik een ovu test gedaan allen negatief. schijnt dat je 4 uur voor je de test doet niet mag plassen, heb ik met mijn slaaphoofd dus wel gedaan. nu kan het nl ook morgen zover zijn en de banner is een gemiddelde, maar kan het zijn dat je het een keer overslaat, de eisprong? kuzz caro
Hmmm... Vrees dat ik hetzelfde ga krijgen als jij, òf m'n eisprong moet dit keer vroeger zijn (korte cyclus?)... :-k Had gisteren (dag 14) al vet vet positief (teststreep veel donkerder dan de controlestreep) . Nu maar kijken wat er vandaag gebeurt... Temperatuur overigens ook, dus als gisteren ècht al m'n LH-piek was, zou m'n temp. morgen of overmorgen moeten stijgen... Spannend...!
Heb ook veel gelezen over 4 uur van te voren niet teveel meer te drinken èn niet plassen, maar vond dat wel errug moeilijk vol te houden hoor! Heb eergisteren dus voor het eerst getest (na 3 uur niet plassen, langer heb ik ècht niet vol kunnen houden ) en lichte, maar duidelijke 2e streep gekregen. Las toen ergens anders over 4 uur van te voren niet te veel meer drinken en 2 uur van te voren niet meer plassen. Dat heb ik gisteren dus gedaan en vet positief getest! Denk dus dat 2 uur in principe ook lang genoeg is hoor! Belangrijkste is dat je plas niet tè veel verdund is (dus geen sloten water ervoor drinken) en dat je genoeg hebt om te kunnen testen (vandaar die 2-4 uur)... Overigens krijg je volgens mij het beste resultaat als je alleen zgn. 'middenstraal' neemt, dus het eerste en laatste beetje in de w.c. en alleen het middenste opvangen. Als ze bij de dokter iig urinetests willen doen, wordt altijd gezegd dat ze alleen 'middenstraal' willen, omdat ze dan het duidelijkste resultaat krijgen... En je kan idd de eisprong weleens overslaan. Schijnen ook vrouwen te zijn die standaard 1:2 cycli geen eisprong hebben (dus 1 keer wel, dan 1 keer niet, dan weer wel, etc.).
Ik snap ook niets van die testen. Ik heb eigenlijk nooit een hele dikke 2de streep. Wel heb ik de eerste dagen geen extra streep, dan een dag of 2 een lichte en dan word hij iets donkerder de dag er op. Maar nooit een hele dikke extra streep. Dus bij mij werken ze ook niet zoals in de beschrijving staat. Maar omdat ik dagen echt een negatieve test heb, ga ik er maar vanuit dat ik wel ergens een eisprong heb?
goedemorguuh bedankt voor de reacties meiden ik had vanmorgen zowaar een streepje (op m'n ovu test) het was een even licht streepje als de controlestreep, dus misschien toch een laat ei? voor de zekerheid maar ff klussen he? kuzz caro
Ook ik heb denk ik een laat ei? Zet net een berichtje dat ik nooit een echt donkere test-streep heb, en zowaar had ik net een teststreep die bijna net zo donker was als de controle-streep. Heb de test nu iets langer laten liggen, wellicht dat het daar ook aan kan liggen (lees ik te snel af). Heb nu ook wat steken in mijn onderbuik, dus wie weet? Ben benieuwd wat ie morgen aan geeft.
Hier denk ik juist weer een vroege eisprong (of korte cyclus?): gisteren dus een dikke teststreep, vandaag alweer een lichte... Zou dus betekenen dat morgen m'n temp evt. wat zou kunnen zakken en iig overmorgen of uiterlijk over 3 dagen zou moeten stijgen... :-k Ben benieuwd of test en tempen elkaar bevestigen...! Als m'n ei idd al op dag 16 komt (i.p.v. 18), denk ik dat ik een cyclus heb van 30 dagen, i.p.v. 32, zoals de laatste keer (varieert bij mij tussen 26/28 en 30-32 dagen). Vanavond en morgen iig maar ff flink aan de slag (gisteren ging helaas niet)! Twijfel alleen of het zin heeft morgen nog eens te testen... Streep gisteren was duidelijk donkerder dan de controlestreep en vandaag (net als eergisteren) duidelijk lichter... Wat denken jullie?
Ik dronk gewoon niet teveel van tevoren. Als je urine maar niet heel licht is door heel veel drinken, dan mag je best na 2 uur al plassen voor zo;n test hoor! Hier werkte dat in ieder geval wel. Spannen luno! Zou je inderdaad hetzelfe als ik krijgen? Nu komt de spannende tijd van afwachten
Overigens heb ik nog 2 dagen getest, tot gisteren, beide dagen werd het streepje lichter en lichter, dus nu stop ik met testen. Ik zou voor je eigen gemoedsrust nog 1 dagje testen denk ik!