2 strepen bij ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamatje, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Doe ik denk ik dan ook maar en ach... wat zijn nu 4 tests voor 1 ronde... 8) :)

Zou natuurlijk heel goed kunnen zijn dat ik nu weer een cyclus van 30 dagen heb en dan zou het idd precies kloppen dat gisteren m'n piek was en dan morgen m'n ei...

2. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hoi hoi iedereen!

Hier ben ik weer es!
    Ben flink ziek geweest dus heb de testjes ff gelaten. Nu deed ik daarnet weer een ovulatietestjes uit nieuwsgierigheid en wat zag ik: een dikke vette teststreep en een veel lichtere controlsestreep! Heel erg positief dus...

maar ik zit vandaag al op dag 32 van m'n cyclus. Zou het nog m'n eisprong kunnen zijn? Is dat niet wat laat?

3. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Is idd wel wat laat. Kan goed zijn dat door je ziekte je eisprong is uitgesteld of zelfs je hele cyclus. Zolang je lf min. 10 dagen is (zolang heeft een eitje er min. voor nodig om in te kunnen nestelen), is er echter niets aan de hand.

Zie op je banner dat je uitgaat van een cyclus van 42 dagen: zou dus best nog kunnen ! [-o<

Heb hier gisteren trouwens toch niet meer getest. Wilde opzich wel, maar door domme samenloop van omstandigheden hadden we ons 's ochtends buitengesloten :oops: . Zoonlief en ik zijn na het boodschappen doen dus maar naar opa & oma gebracht, zodat manlief kon proberen via het slaapkamerraam - dat gelukkig op de kiepstand stond! - weer in ons appartementje (1e verdieping) te komen... :)

Is hem gelukkig relatief snel gelukt, maar testtijd was inmiddels natuurlijk lang en breed voorbij, dus heb het toen maar gelaten. Controleer het wel a.d.h.v. m'n temp. de komende dagen.

4. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Das de langste cyclus tot nu toe. Maar nu ik vandaag positief teste, ben ik al geneigd om hem te verzetten naar 45d. Toch als ik adhv mijn eisprong 14d verder tel. Maar dat is niet altijd als jij 10d. zegt...

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    De lf varieert van vrouw tot vrouw tussen de 10 en 18 dagen (soms ook korter of veel langer, in beide gevallen is het dan heel moeilijk tot onmogelijk zwanger te raken), met een gemiddelde van 14 dagen.
    Schijnt wel zo te zijn dat de lf voor één vrouw elke cyclus min of meer gelijk is. Kan wel eens een keer wat schelen door omstandigheden (ziekte, stress, etc.), maar over het algemeen genomen zou die steeds even lang/kort moeten zijn.

6. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Wat een grappig verhaaltje seg... Hihi...
    Maar goed dat die oma's en opa's er nog zijn he!
    En maar goed dat je ventje zo handig is om bij jullie zelf binnen te sluipen. Al lijkt me dat niet voor de hand liggend op het 1e verdiep via een kiepraampje!

Zou ik dan mijn banner niet moeten veranderen naar 45d? Hhmmm...

Ik weet wel toen ik de vorige keer op 17/8 mijn eisprong had en ik op 02/09 positief teste... dus zwanger. Hoe lang zou dan mijn lf geweest zijn?

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Was idd een behoorlijke stunt! 8) :) M'n man had een soort van 'arm' van latjes in elkaar geknutseld en daarmee is het hem dus gelukt de balkondeur te openen. Was het niet gelukt, had ie het slot van de voordeur uit moeten boren! Dus natuurlijk heel blij dat het wè gelukt is... :D

Positief testen zegt niet veel over je NOD. Hangt er helemaal vanaf wanneer je getest hebt (hoeveel dagen na de bevruchting), hoe gevoelig de test was en hoe hoog het HCG in je urine.

Sommigen testen al een week voor hun vermoede NOD de eerste keer positief, anderen pas 1 of zelfs 2 weken erna...

Enige wat je kunt doen is een paar maanden achter elkaar ovu-tests doen en/of temp. curves bijhouden, om meer inzicht in je cyclus te krijgen...

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij mij is het steeds 15 dagen na mijn positieve test dat ik ongi word. Dat is het fijne aan die testen. Ik kan de klok er op gelijk zetten...

9. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Dat temperaturen zie ik niet zo zitten want ik word er niet echt wijzer uit. En ik vergeet het soms wel es EN ik sta niet steeds op hetzelfde moment op. Heb het dus deze ronde geprobeerd maar al heel snel opgegeven. Ik ga er 14d na eisprong op zetten en dan zien we wel.

Geduld is een schone deugde he!

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heb nu één cyclus alleen getempt en doe nu eentje tempen èn ovu-test en moet eerlijk zeggen dat de ovu-test idd meer zekerheid geeft dan het tempen! Toch wil ik ook tempen nog 2 à 3 maandjes volhouden; vind het ook gewoon leuk te zien hoe zo'n temp. grafiek zich ontwikkeld... :rolleyes: :D

11. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey,

Hier vandaag weer een dikkere teststreep en een lichtere controlestreep. Nog steeds een piek dus? Kan dat twee dagen achter elkaar?

Morgen laatste testje, dan zijn ze op. En ik haal er GEEN meer bij want heb er al nen hele hoop verspilt deze ronde! Ben es benieuwd wat die morgen aangeeft...

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Piek kan geloof ik tot wel 3 dagen duren...

Op welke dag ben je dan begonnen met testen? Bij een (gemiddelde)cyclus van 38 dagen geven ze nl aan pas op dag 21 te beginnen met testen...

Ikzelf heb cycli gehad tussen 26 en 32 dagen en als gemiddelde 29 dagen genomen (heb 2 keer 26 dagen gehad, als je alles enkel telt, kom ik op 30 dagen gemiddeld). Had dus op dag 12 moeten beginnen, testen kwamen echter pas op dag 13 binnen, dus toen 1e test gedaan, gelijk al licht positief, volgende dag vet positief en nog een dag later (dag 15) weer licht positief: heb dus maar 3 tests nodig gehad!

En als je dipsticks via internet bestelt, valt de prijs ook heel erg mee. Ik heb een pakket van 12 stuks bestelt en zo'n 95 cent per stick betaald (+ beetje verzendkosten), bestel je er meer, betaal je nog minder per stick.
    Da's dus best te doen, zolang je natuurlijk niet weken achter elkaar test, of heel vaak per dag...

13. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hela,

Ik ben op dag 17 begonnen met testen omdat mijn laatste cyclus voor mijn zwangerschap 34d. was... En meteen teste ik al met een lichte teststreep. Die lichte teststreep heb ik 13 dagen gehad en gisteren en vandaag is de teststreep donkerder dan de controlestreep. De ronde dat ik de testjes voor de eerste keer gebruikte en ook meteen zwanger was had ik hetzelfde net zoals jij maar dan maar een dag gewoon positief en verder weer gewoon geen teststreep meer.

Wat er dus deze keer gebeurd is weet ik niet! M'n lichaam is niet echt duidelijk voor me!

Groetjes

P.S. Via welke site heb jij besteld? Ik heb er ooit gehad van sensitest...

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hmmm... Dan is je cyclus duidelijk van slag!
    Weet overigens niet hoelang van te voren en hoe lang erna ik een lichte streep heb, hoor! Heb nu dus maar 3x getest, 2x lichte streep en de middelste keer donkere streep. Dus waarschijnlijk meer als jouw 2e keer (nu dus), alleen duurt de piek van LH-piek bij jou blijkbaar langer dan bij mij, vandaar dat ik maar 1x donkere streep had en jij al 2 dagen (tot 3 dagen is heel normaal heb ik ergens gelezen).

Kan natuurlijk zijn dat door je 1e zwangerschap de hormonen in je lijf blijvend veranderd zijn en je daardoor nu zolang een lichte streep hebt gekregen...? Vrees dat je er alleen achter zult kunnen komen door nog 2 à 3 rondes te testen, of anders te wachten tot je weer een kortere cyclus hebt en dan nog eens 1 à 2 rondes testen...

Ik heb ook die van sensitest, zijn volgens de site nu extra voordelig wegens grote voorraad. Ik heb een pakket van 12 genomen en 95 cent per test betaald (+ 2,50 verzendkosten). Hoe meer je er tegelijk bestelt, hoe goedkoper ze per stuk worden.

15. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey Iuno

Ik denk inderdaad dat mijn cyclus serieus van slag is! Man man man, khoop niet dat dat voor altijd zo gaat blijven!

Ik heb net nog es een testje gedaan en nu is de teststreep weer veel lichter dan de controlestreep. Ik denk dus dat mijn piek eindelijk voorbij is! Gedaan met testen dus... ppfff... en dan weer 14 dagen nog wachten om het eventuele resultaat te zien, vind er niks aan zo'n lange cyclussen. Zou er iets aan te doen zijn om die in te korten ofzo? Of regelmatiger te maken?

Kheb ook ne mail gehad van sensitest over de kortingen ja en ik heb er ook bijbesteld voor een volgende ronde. Als ik de volgende keer weer zo lang een lichte streep ga hebben, dan denk ik toch dat het de laatste keer was dat ik met die testjes werkte! Dan wordt ik er alleen maar gekker van en das niet de bedoeling eh!

Groetjes

16. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    Mijn piek duurde ook 3 dagen. Erna werd de streep weer lichter!
    Ik vind het wel spannend worden nu, nog een ruime week en dan moet ik niet ongesteld worden!

17. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey hey,

Heb toch al testjes bijbesteld voor de volgende ronde. En natuurlijk kon ik het niet laten om vandaag nog es eentje te doen.... : nog steeds een lichte streep. Ze gaat precies niet meer weg!

Hoe kan dat toch blijven duren? Als ik over twee weken m'n regels niet heb, ga ik es naar de dokter. Het begint nu wel erg lang te duren!

18. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Snap er echt geen biet meer van. Ben al sinds afgelopen woensdag aan het testen met testen van de apotheek. Volgens mijn banner zou mijn eisprong al geweest moeten zijn. Op de ovulatietester krijg ik alleen maar het controlestreepje te zien. Niet eens een licht teststreepje ofzo...alleen maar controlestreep.

Snap het niet meer :cry:

19. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Bieke
    Denk toch niet dat je je ongerust hoeft te maken over die blijvende lichte 2e streepjes. In principe geldt immers licht = neg. Misschien dat ze de tests verder ontwikkeld hebben (gevoeliger gemaakt) sinds de laatste keer dat je getest hebt...?

Maar zou idd wel even naar de ha gaan, als je over 2 weken nog niet ongi bent, want zo'n ellelange cyclus is natuurlijk nog steeds 3x niks! Misschien dat er deze keer iets niet helemaal goed is gegaan vlak voor/tijdens de eisprong ofzo... Lees weleens dat eitjes op springen staan, maar uiteindelijk niet (goed) springen en daardoor ook een hele lange cyclus is...

Keep my fingers crossed! *knuddel*

@ Miranka
    Van je banner kan je nooit uitgaan, hoor! Die gaat uit van een lf van 14 dagen. Is lang gedacht dat dat klopte, maar nu zijn ze er al een tijdje achter dat de lf in principe tussen de 10 en de 18 dagen ligt. Als jouw lf dus korter of langer dan 14 dagen is, zit je banner er zowieso altijd naast.
    Ikzelf had vorige cyclus een lf van 14 dagen (zal nu dus waarschijnlijk weer zou zijn, of iig tussen 13-15 dagen), maar als ik bij de banner van dit forum het juiste aantal cyclus dagen invul, krijg ik m'n ei één dag later dan moet en zorg ik dat de eisprongdag klopt, geeft ie één dag te weinig aan aan cyclusdagen.

En je zit nu pas op dag 13 van je cyclus, tenzij je ALTIJD een cyclus van 24 dagen hebt (is wel errug kort!), zou ik me er geen zorgen over maken hoor! Grote kans dat je gewoon een langere cyclus hebt en je eisprong dus pas later komt.

En ik weet niet welk merk test je gebruikt (bekend merk, of eigen merk apotheek?), maar lang niet alle tests werken bij alle vrouwen.
    Zou dus òf nog even afwachten, of je over een paar dagen niet tòch een 2e streep krijgt en zoniet volgende keer een ander merk proberen, of - als je niet het risiko wilt nemen daardoor deze ronde te missen -, nu al een ander merk erbij halen en dubbel testen, wellicht dat je bij één van de 2 merken een 2e streep krijgt...

Kan je overigens zeer aanraden dat zodra je een lichte streep krijgt, alle tests die volgen van datum te voorzien en te bewaren. Sommige vrouwen krijgen nl nooit een hele dikke 2e streep. Als je alle bewaarde tests vergelijkt, kun je de donkerste van je tests als pos. beschouwen, of bij 2 even donkere na elkaar, ervan uitgaan dat de top van je piek tussen deze 2 tests in heeft gelegen...

Succes! En hoop dat je gauw je 2e streep krijgt!

20. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey,
    Je hebt gelijk.. misschien ze de tests misschien gevoeliger gemaakt ofzo sinds de laatste keer dat ik er mee teste, al snap ik dan niet dat ik in't begin van de cyclus testjes had met alleen een controle streep. Maar och, wat maakt het ook uit? Ik hoop dat mijn vruchtbare dagen ondertussen wel voorbij zullen zijn en nu ist afwachten. Kzie dat het bij jouw ook spannend wordt de komende dagen... Kduim ook alvast voor jouw!

Deel Deze Pagina