2 strepen bij ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamatje, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vorige maand ben ik bij dag 20 van de cyclus gestopt met testen, en werd op dag 40 eindelijk ongesteld. Nu heb ik deze maand door getest en kreeg ik op dag 27 een positieve test. Een hele dikke teststreep. Mijn temp was op dag 25 36.4 (normaal 37.0) Dus mijn temp loopt bijna gelijk aan mijn test. Maar heb dus wel een lange cyclus. Vandaag beginnen mijn borsten pijn te doen, dus het klopt wel. Eindelijk weet ik dus dat ik een heeeeeel laat ei heb. Prettig om te weten. Dus mijn advies is: test eens een hele maand door tot de positieve test, want dan heb je zekerheid. Ik gebruik sensitest.

2. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Als je pas op dag 27 een positieve test krijgt, heb je dan niet pas 14d. later je regels? Ik dacht dat er altijd 10-18d tussen zat...

Seg nog een vraagje: Volgens je pendel zou je morgen positief testen! Ik hoop dat het waar is maar hoe doe je dat? Kheb er ook wel interesse in!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn borsten doen altijd 2 weken voor mijn ongi pijn, dus dat klopt nu wel. En ik ga donderdag niet testen, dat doe ik over 2 weken pas denk ik. Want mijn cyclus is deze maand erg lang. Maar het kan wel zijn dat het mijn innesteling is de 27ste. Er zijn hier mensen die kunnen pendelen, maar daar is een speciaal toppic voor. Gewoon even zoeken. Ik heb het door iemand uit mijn omgeving laten doen.

4. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hallo meiden,

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen... :(

Ik heb vanmorgen ovutesten besteld van Sensitest en weet eigenlijk niet wanneer ik daar nou mee moet beginnen.

Zoals je kunt zien heb ik nogal lange cyclussen (ben nu maar weer van de langste uit gegaan) en heb geen ervaring met deze testen. :confused:

Wat raden jullie aan? ;)

Groetjes, Maar

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou rond dag 15 beginnen, want je cyclus is best wel lang. Maar volgens mij kan het ook wel wat later. Als je 1 ronde wat op tijd begint (dag 15) dan weet je voor een volgende keer denk ik wel wat voor jou het beste is. Ik test al 2 maanden heel erg laat, dus ik ga de volgende keer denk ik pas rond dag 20 testen. En ik zou pas in de middag testen, dan krijg je het beste rsultaat. Bij sensitest krijg je al heel snel een licht teststreepje, dat kan dagen duren voor je een dikke streep hebt. Succes er mee!

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Bedankt voor je advies!
    Ben ook al aan het tempen, maar daar word ik helemaal niet wijs uit. Als ik zie dat je ongeveer een halve graad omhoog gaat voor je ei, dan raak ik in het warretje, want dat heb ik nu al! ha ha.

Ik hoop dat ik zo wat meer inzicht zal krijgen.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hallow daar,

ik ben ook begonnen met mat care.
    gister op dag 9 (lekker enthousiast he! ;)) had ik een licht 2e streepje, vandaag een lichter streepje dan gister.. :(
    het zal toch niet zo zijn dat mijn ei heel steaky heel vroeg er tussendoor is gefloept he?

ik neem aan dat ie nog moet komen..
    kan het dat de lijntjes tot die tijd soms iets dunner/dikker zijn dan de vorige?

dank wie het antwoord weet en wil geven!

liefs
    klingel
    :)

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Dat lijkt me wel, maar weet het ook allemaal nog niet hoe het werkt. Jouw cyclus is wel mooi regelmatig, dus ik zou over een dag over 3 beginnen als ik jou was..

Spannund!

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    spannund is het sowieso he, dit hele zwangergedoe :)
    ik hou maar cyclus van 30 aan en dan moet ik op dag 10 gaan ovutesten. das vandaag...
    verder gewoon klussen als een dolle en dan zullen we wel zien.....

murmel..

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Nou idd. Ik ben gelijk begonnen met klussen, zodra ik mijn :evil: :evil: de deur had uitgetrapt. Het heeft nog weinig zin, maar ik neem het zekere voor het onzekere! En mijn wederhelft klaagt niet! ;)

Ik heb als het goed is vandaag ook ovutesten op de mat liggen. Ben benieuwd! Maar ik moet nog zo'n 3 weken wachten op mijn ei, denk ik (AAARRRGGHHH).

11. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Klingel, ik heb deze maand ook voor het eerst de ovu-testen van MC gebruikt. Ik had op dag 12 en 13 een heel licht streepje, op dag 14 en 15 een duidelijke 2e streep (maar niet zo donker als de controlestreep) en op dag 16 weer een lichte. Op dag 15 in de middag heb ik mijn eisprong gevoeld. Erg pijnlijk, vandaar.
    De streepjes zijn niet altijd even duidelijk (ligt ook aan de concentratie in de urine) dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Succes!

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    dank voor je antwoord vera! :)

gewoon een kwestie van geduld en een 'vette dubbele streep' hebben dus en ondertussen flink klussen.
    das natuurlijk het belangrijkste.

we gaan er deze 2e ronde serieus tegenaan: om de dag tot de ovu klussen en dan een paar dagen elke dag minimaal! :)

dit zou ook de smepmethode ongeveer zijn, ik geloof er wel in.

nou de smepmethode nog in mij ;) ;)

liefs
    klingel.

13. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Klingel, ik hoop voor je dat het SMEPpen succes zal hebben. Wij hebben op do, za en zo geklust en dus op ma mijn eisprong. Hopelijk is het gelukt. Nog ruim een week en dan zullen we het weten!

14. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Hey allemaal,

tis weer een aantal dagen geleden dat ik hier was!

Ik heb nog steeds ongikrampjes, soms wat feller dan anders. Maar vooral heb ik ze 's avonds als ik in de zetel of in bed lig.

Verder heb ik ook soms steekjes in m'n borsten, maar ik kan niet zeggen dat ze extra gevoelig zijn. En ik heb ook steken vanuit m'n navel precies...

Zou het kunnen?

15. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Helow helow!

Ik het eindelijk es een testje gedaan en ik zie een tweede streepje! Wel heel heel licht maar het staat er!

Zou ik mogen beginnen te hopen?

Volgens m'n cyclus ben ik 3 dagen overtijd maar volgens m'n eisprong zou ik morgen m'n regels pas moeten krijgen.

Ben ik zwanger denken jullie? Een streepje is toch een streepje he (maar het is zooooo licht!)

16. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Een streep is een steep meid!

Gooi er morgen lekker nog een testje tegenaan!

Van harte!

17. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Ik ben net terug van de dokter en de urinetest van daar gaf aan dat ik NIET zwanger was. Nu kan het dus zijn dat ik ofwel echt niet zwanger ben ofwel nog maar heel pril.

Misschien geeft mijn testje een heel licht 2e streepje aan omdat het met ochtendurine was? en omdat het zo pril is? Ik weet het niet meer... t zonnetje na de regen lijkt wel weer te verdwijnen.

Ik heb voor de zekerheid toch bloed laten trekken en vanavond om 19u mag ik bellen voor het resultaat. Ik hou m'n hart al vast! Twas te mooi om waar te zijn precies...

18. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ah, dat meen je niet!

Sorry dat ik al ging feliciteren...
    Dacht echt dat het raak was, want meestal is een streep (hoe licht ook) toch echt wel zwanger!

Misschien is het idd nog wel heeeel pril. Bij de huisarts liggen ook gewone tests he. Vanavond weet je het zeker!

Spannuuund!
    Ik duim voor je en laat ff weten wat de uitslag is.

Suc6!

19. willemien

willemien Lid

28 okt 2007
    45
    0
    0
  20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Balen Bieke! Maar hoop dat de bloedtest wèl gewoon pos. is, vanavond! *knuddel*

Deel Deze Pagina