2 strepen bij ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamatje, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Dag dames,

Ik heb naar de dokter gebeld :
    Mijn HCG was 88. Dat was iets en niks! zei hij.

Woensdag moet ik opnieuw bloed laten trekken en als dan mijn HCG verdubbelt is, ben ik zwanger en anders niet!

Weer afwachten dus...

ppfff..

Volgens mijn eisprong zou morgen of overmorgen mijn NOD pas zijn, dus ik hoop dat dat het lage HCG verklaart!

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Duimen draaien hier op volle toeren Bieke! [-o<

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    duimen [-o< duimen voor bieke!

en @ vera, hoe weet je zo zeker dat je ei maandag was? ovutesten?

ik heb geen geduld ik test al vanaf dag 10 ovutest maar net (dag17) weer nega. zal wel weer 30+ cylcus hebben!

smeppen gaat OK, do-za-(vanmorgen mislukte poging :oops: ahem)-morgen weer als we tijd vinden, onregelmatig werk van mijn kant zie tijdstip van dit bericht....... :confused:

succes iedereen!

klingel

4. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Spannend Bieke, ik duim voor je hoor! [-o< [-o< [-o<

Klingel, domme vraag misschien, maar wat is dat SMEP-pen?

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor Bieke.

HCG van 88 met NOD pas vandaag of morgen lijkt me gewoon keurig hoor....
    Succes met het testen! ;)

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Maar29 er is een speciaal topic voor! Hier onder zwanger worden, ergens op de eerste pagina staat de uitleg.

7. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Ik denk het ook hoor want heb vanmorgen nog een laatste testje gedaan en het streepje kleurde donkerder dan dat van gisteren. DUS hcg stijgt, dus het zal wel in orde zijn zeker?!

HOPE SO!

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Bedankt Ellen, ik heb het gevonden!

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi maar29!

het smeptopic heb je gevonden?

heel in het kort houdt het gewoon in dat je vanaf dag8 in je cyclus om de dag klust (vers zaad op voorraad! ;) ) en dat je erbij ovulatietesten doet. als je een posi test te pakken hebt doe je het 2 (of3?) dagen achter elkaar (geloof ik) en dan een dagje rust en dan weer een keer om 'de boel een beetje op te schudden' (waarom dat nodig is mag god weten)

ik geloof uiteraard wel in de theorie dat om de dag klussen de meeste kans geeft op zwangerschap!

dus dat zijn we nou maar braaf aan het doen in de 2e ronde.

zonet eindelijk een bijna-posi-ovu-test! :) de teststreep is nog heeeel ietsje lichter dan de controle streep maar morgen zal het wel raak zijn!

fijn gevoel dat er in elk geval een eitje aan komt, en dat nog wel op 1 april!

succes allemaal met testen, wachten, klussen en gedulden!

liefs
    klingel

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Kijk, daar kan ik wat mee. Bedankt Klingel! ;)

Ik hoef dus niet op m'n kop te gaan staan, door mekaar geschud te worden of weet ik veel wat voor Kamasutra standjes met dat SMEPPen. Leek me allemaal al zo ingewikkeld! :oops:

Eigenlijk dus om de dag er ff flink tegenaan en dan die ovutesten gebruiken. Ik ga daar morgen mee beginnen, aangezien ik toch behoorlijk lange cyclussen heb... :rolleyes:

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hey maar29!

yep, gewoon om de dag vers voorraadje zaad regelen met met ovu-testen kijken wanneer je ei springt. in jouw geval (lange cyclus) kan je wel wat later beginnen met klussen en testen; staat ook wel iin de bijsluiter vanaf welke dag je moet beginnen met testen.

maar, ik ben zelf dit x uitgegaan van 28 dagen want de vorige x heb ik mooi mijn ei gemist omdat 2e cyclus (na stoppen pil) 3 dagen eerder kwam!

... op je kop staan kan je altijd proberen :) ik ben wel beetje bijgelovig wat dat betreft!

successssss!

;)

12. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    @Klingel, ja met ovu-testen, zie eerste berichtje op vorige pagina.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    nou moe 12 uur later is ovu test ietsje minder richting posi.. lijntje wat dunner weer...
    wat is dat nou? andere samenstelling urine of supersnel eitje (piek minder dan 12 uur) of wat?

geduld, klingel.
    geduld..........

pfff
    ;)

14. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Dag dames!

Ik ben ZWANGER!

HCG is flink gestegen! Nu nog wachten op eerste echo enzo zodat ik weet hoever ik juist ben!

15. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    HOERA!!! :thumup: \:D/

Gefeliciteerd meid! Het is je van harte gegund! Geniet ervan!
    Oh, ongelooflijk, wat wordt ik hìer blij van: je hebt ook gelijk mijn hele dag (ondanks ziekte) weer goed gemaakt! Gefeliciteerd! :D

16. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Joehoe! Van harte meis!

17. regina86

regina86 Lid

27 feb 2008
    15
    0
    1
    heej meiden

even een vraag ik ben vandaag 1 dag overtijd heb al meerdere malen gelezen dat je met een ovulatietest ook een zwangerschap kan ondekken wat is nu bij mij het geval vanmorgens heb ik getest met me ochtendurine, en de positive lijn overdijdelijk donkerde dan de testlijn

maar ik heb helemaal geen symptomen alleen last van de bortsen en last van me hoofdt :( haha

kunnen jullie mij helpen ben ik misschien zwanger?

18. Bieke

Bieke Lid

10 mrt 2008
    34
    0
    0
    Het zou kunnen he!
    Doe gewoon een zwangerschapstestje en dan weet je het zeker!
    Ik had ook niet heel veel kwaaltjes hoor!

19. regina86

regina86 Lid

27 feb 2008
    15
    0
    1
    heej meiden

toch maar en zwangerschaptest tegen aan gegooidt

en yessss ik wordt mama :) :eek:

liefss regina

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Gefeliciteerd Regina!

Enne... Toen goed 2 jaar geleden de :evil: :evil: :evil: volgens mij al een week waren weg gebleven, heb ik ook eens een zwangerschapstest gedaan en natuurlijk vetpositief! Gemerkt heb ik echter eigenlijk niets. Ben wel de hele zwangerschap door 's ochtends vroeg misselijk geweest (maar nooit hoeven overgeven), maar dat had ik de periode ervòòr ook al heel vaak, doordat ik toen ziek was. Echt bandenpijn heb ik nooit gehad (alleen tegen het eind af en toe een klein beetje), harde buiken ofzo ook niet...

Deel Deze Pagina