Hoi, Vraagje, zou het kunnen dat de eisprong 1 week voor NOD kan zijn (bij een regelmatige cyclus van 28 dagen)? Dus in plaats van twee weken voor NOD? Ik was afgelopen maand namelijk 2 dagen overtijd, dus misschien is de cyclus nu niet meer regelmatig. Heb wel al sinds twee weken buikpijn. Iemand hier ervaring mee?
ik geloof dat de luteale periode (dus van je ei tot je ongi wordt) minimum 10 dagen moet zijn.Anders schijnt het eitje niet genoeg tijd te krijgen om zich in te nestelen.
Meestal is de luthaele fase van een vrouw tussen de 10 en 16 dagen. Zit er tussen de eisprong en de ongesteldheid, minder dan 10 dagen, dan is deze fase te kort, en dan zou het kunnen dat het eitje moeilijk kan innestelen. Als je zeker wilt weten, wanneer je eisprong is, kun je gebruik maken van de temperatuurmethode of van ovulatietesten. Dan weet je wanneer je eisprong is, en kun je berekenen hoeveel dagen je lutheale fase is.
Misschien heb je nu een iets langere cyclus? Dan word je misschien iets later ongesteld ook deze maand. Ik heb de afgelopen 2 maanden pas na 4 weken een eisprong gehad. Daarvoor was ik netjes op tijd. Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik heb trouwens ook vaak buikpijn net voo en na de eisprong. Blijft dan tot ik ongesteld moet worden.
Bedankt voor jullie reacties. Melissa, Ik denk inderdaad dat mijn cyclus wat langer is deze maand, vandaag en gisteren ook cervixslijm gehad, dus misschien heb ik nu mijn ei en niet vorige week (ben in de war, weet het niet meer). Wij zijn nu voor de derde ronde bezig, misschien lukt het alsnog deze maand! En hoe lang zijn jullie bezig?