2-tal vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wendy1611, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoi,

Op het bevallingsverslag van mijn 1e kindje heeft de gynaecologe 'nauwe arcus pubis' geschreven, oftewel nauwe schaamboog. Ik had het hier met mijn fysio over en zij gaf aan dat dit mogelijk de oorzaak kon zijn dat mijn dochter destijds niet was ingedaald en de uitdrijving zo moeizaam ging (vacuumextractie). Zou dit ook gevolgen kunnen hebben voor de komende bevalling of is de weg zodanig vrijgemaakt dat het geen probleem zou mogen geven?

Tijdens mijn laatste vk controle gaf ze aan dat mijn baarmoeder op een stokje zit..heb hier nog nooit van gehoord en tijdens mijn 1e zwangerschap is hier ook niets over gezegd. Wat betekent dit?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet, Wendy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wendy,

het kan zijn dat je bevalling daardoor moeizamer ging. Een tweede bevalling gaat meestal een stuk makkelijker, dus ik hoop dat dat ook bij jou het geval is!
    Een baarmoeder op een stokje, daar heb ik nog nooit van gehoord, vraag maar eens na wat ze daarmee bedoelt en laat het ons ook even weten!

Mirjam

Deel Deze Pagina