Help! Waterpokken en bijna op vakantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nika12, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nika12

Nika12 Actief lid

19 mrt 2013
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn oudste dochter (vierënhalf) heeft vrijdag waterpokken gekregen. Heel fijn, de vakantie is begonnen en met deze temperaturen wil je alles behalve ziek zijn.
    Maar goed, m'n andere dochter (twee) heeft het nog niet gehad, dus komt vast ook aan de beurt.
    De oudste is hoogstwaarschijnlijk besmet door de dochter van vrienden van ons, waar we twee weken geleden waren. Helaas heeft de jongste het daar niet opgepikt, er is tenminste nog niks te zien.

Nu is de incubatietijd 2 weken, dus ik reken op het weekend van 2/3 augustus dat de jongste de klos is. Nu komt het probleem: dinsdag 6 augustus, 's ochtends vroeg, vertrekken wij naar Italië voor een kampeervakantie (in een tent). 15 uur rijden wat we in twee dagen gaan doen, we hebben een hotelovernachting.
    Ik ben een heel klein beetje (;)) in paniek, we willen toch wel héél erg graag op vakantie!

Wie heeft hier ervaring mee, met een kind met waterpokken op de camping? Uiteraard wil ik niemand aansteken en snap ik dat ze, zolang ze besmettelijk is, niet naar het zwembad kan. Ik neem wel een klein badje mee waar ze in kan.
    Een optie is ook nog om een paar dagen later te gaan. Zouden jullie afwachten tot de waterpokken 'te voorschijn' komen, of nu al verzetten?

Sorry voor het lange verhaal, maar het houdt me ontzettend bezig!

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het is niet gezegd dat ze ze krijgt hoor.

Ik heb hier toen mijn oudste ze had 3 kids voor de5 dagen in huis gehad en dan mijn middelste en geen van de 4 heeft ze gehad.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    tja...lastig

Onze oudste had het ook en is er flink ziek van geweest. De jongste kreeg het 11 dagen later. Hij was er eigenlijk niet ziek van.

Ik zou het afwachten. Als ze het krijgt de 2e kan het na een paar dagen alweer klaar zijn en ingedroogt zijn.

Wel lastig inderdaad

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ook hier pas besmet na heel veel keer ermee in aanraking te zijn gekomen en toen was ze nauwelijks ziek.
    Ik zou nu in ieder geval nog niet besluiten dat je je vakantie moet uitstellen... Mar besluiten dat je gewoon gaat en dan kun je evt altijd nog een dagje later weg als de jongste er goed ziek van is.
    Of in 2 dagen rijden ipv in 1x...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Incubatietijd voor waterpokken is 14-21 dagen, dus ik zou niet gaan verzetten: kan zijn dat je jongste nog ziek wordt van contact met dat vriendinnetje en dan zal ze jullie oudste snel volgen, maar als ze juist pas ziek wordt van de pokken van jullie oudste, kan het nog wel even duren.

Onze oudste had 3 jaar terug waterpokken toen we op vakantie waren. Heel vervelend, maar was niet anders.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.947
    113
    Vervelend, maar niet anders. Wees blij dat je niet gaat vliegen, want dan mag je dus gewoon niet mee. Houdt er wel rekening mee dat ze in andere landen er niet altijd om staan te springen. Zo mocht een vriendin van mijn in Turkije een week haar kamer niet uit omdat haar zoontje waterpokken had.

Deel Deze Pagina