Help... Ze Bijt!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pffff ons meisje heeft een zeeerrr pittig karakter, dat wisten we al een beetje maar op het moment is het te erg voor woorden! (sprongetje ? )
    Maar nu is het zo dat als ze boos is ze gaat bijten! Je ziet haar dan echt driftig worden handjes gebald en dan pakt ze ineens mijn vinger of iets dergelijks en bijt er echt bewust in! Echt een meid dus :x

Maar het probleem: Zal dit een sprongetje zijn of is dit iets blijvends ? Ik reageer er nu best wel boos op en zeg dat ze het niet mag (want stel dat ze dat nu ineens doet op het KDV ? ) en hoe kan ik daar nu het beste mee omgaan ?

Verder is het op het moment echt een monstertje... Het ene moment is ze echt hartstikke lief maar een paar minuten later is ze enorm boos! Krijsen/huilen op de commode etc of als ze haar zin niet krijgt! Ik neem aan dat dat een sprongetje is ? Het is namelijk iets wat ik nog nooit bij dr heb gezien...

Hoelang duurt dat sprongetje ? En zijn er nog tips ?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Of heeft er niemand hier ervaring met bijtende kindje (althans op deze leeftijd )
    Oh en even voor de duidelijkheid: het is normaal gesproken echt een schat van een kind! ONtzettend lief en weinig last van maar op het moment dus niet...

3. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Het is vast een fase/sprongetje. Mijn dochter heeft het ook een tijdje gedaan. Als ze beet werden we boos en maakten we duidelijk dat dat niet mag...precies hoe jij het dus aanpakt. Na een tijdje deed ze het niet meer, gelukkig!
    Driftbuien negeren we. Ik zet haar dan op de grond en laat haar even razen. Nu weet ze onderhand dat het weinig zin heeft en het gebeurt ook nauwelijks nog.
    Het is wel frusterend he!?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn doet gelukkig niet aan bijten maar wel aan slaan en krabben.. Ik denk dat het een fase is waarje door heen moet.. Wij zeggen 1x heel duidelijk Nee, dat doet pijn (o.i.d.) Bij de tweede keer zonder pardon van schoot op de grond en negeren.. Vaak komt er dan zo'n leuke driftbui achter aan maar die negeren we.. Heeft hier toch ruim 2 weken geduurd voor het krabben over was.. Slaan was hij een paar dagen mee gestopt, maar doet het nu weer alleen dan uit enthousiasme.. Dus nu daar weer mee aan de slag..

Deel Deze Pagina