Hoi, Even een vraagje... Onze zoon is al 3 dagen huilerig...zomaar uit het niks kan hij gaan huilen en normaal huilt hij overdag NOOIT! Hij kan zich momenteel slecht vermaken...kort lontje zeg maar.. Heeft al wel 2 maanden dikke rode bulten bovenin zijn mond, tanden!! Maar of hij is nu niet fit of het zijn zijn tanden heeft 39,6 graden koorts is dit normaal bij doorkomende tanden en kunnen zomaar vanuit het niks gaan huilen en dan is het na 10 sec weer over... Maar nu komt het ....morgen moet ik naar het CB voor de 11 maanden prikken...mag ik met koorts wel laten prikken hebben jullie hier ervaring mee? Graag hoor ik jullie ervaringen! Groetjes van Marielle
Lijkt idd. op het krijgen van tanden, ze krijgen dan zeg maar zo opeens een pijnscheut. Heb je al chamodent oid. gerpobeerd en oook een bijtring wil wel helpen. Zal voor morgen wel gaan naar CB, je kunt daar altijd nog overleggen wat te doen.
Bij het CB waar ik met mijn dochtertje kwam, gingen ze geen kinderen met koorts inenten. Die vragen stellen ze ook voor de prik, ik zou wel even bellen.
Thirza was toen wat kleiner, maar hier werden de prikken dus een weekje uitgesteld omdat ze toen een keer koorts had. Gewoon ff bellen, zou ik zeggen.
THANX voor jullie reacties.... en de symptomen wat hij doet/heeft komt jullie ook bekend voor??? Heb net ff bij hem gekeken, hij ligt zo onrustig te draaien in zijn bedje....arm mannetje... liefs van marielle
Hier 1 keer laten prikken met 37,9 en een verkoudheid. Dat leverde ons een week ellende op.. De verkoudheid werd veel erger, en de last van de prikken ook. Dus met koorts zou ik zeker niet weer laten enten. Als je alleen voor enten moet, dan kun je wel vragen of je volgende week eens tussendoor kan. Als je ook controle hebt, dan is het vaak makkelijker om de controle wel te doen, en de inentingen tijdens het inloopspreekuur de week erna. Hier hebben we nooit zulke hoge koorts gehad van tanden (wel tot 39). Maar het is nu ook warm weer, dus dan loopt het ook makkelijk op. Die pijnscheuten waren hier ook zo. Al moet ik zeggen dat het nog wel meeviel. Mijn zoontje had het veel sterker bij zijn oorontsteking. Toen had hij ook zulke hoge koorts. Vaak hebben ze dan ook pijn als ze liggen (mijn zoontje helemaal niet). Mijn zoontje dronk wel een hoop extra. Als je het niet vertrouwd kan je huisarts, of de CB-arts even laten kijken of er niks anders is?
Hai! Ons zoontje van 10 maanden heeft sinds vrijdag koorts ook soms 39 graden! hij heeft wel 2 boventandjes die doorkomen en is ook wat zeurderiger, ik zag ook wat rode bultjes dus misschien de 5e ziekte ofzo?! we hadden de dokter al gebeld en als hij woensdag nog koorts heeft moeten we even langskomen. Zolang ze maar goed eten en drinken en goed reageren, maar bij twijfel gewoon de dokter bellen!.
nou hij reageert wel gewoon goed, is alleen wat zeurderig vannacht wel steeds wakker en dan ff beetje huilen en viel in slaap! maar hij is erg prikkelbaar...heeft heel erg veel poep als hij een poepluier heeft ...had vanmorgen al 38,5 graden verhoging....ik ga wel even naar de cb arts hij moet ook voor de controle, kunnen ze gelijk even kijken naar hem....hij speelt ook wel gewoon maar als ik wegloop word hij jammerig...gelukkig is het nu ik lekker 2 dagen weer thuis ben! En gelukkig is het ook niet zo warm meer!