zware bloeding en toch nog zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by 078mama, Apr 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Beste dames,

Ik heb een vraagje. Sinds 4 weken weet ik dat ik zwanger ben. Dit was een heerlijke ontdekking aangezien we dit samen heel graag willen. Nu heb ik na 2 weken een zware bloeding gehad. In een paar minuten tijd kwam er een aardige hoeveelheid naar buiten wat ook niet in vergelijking met een menstruatie staat. Dit was dus heel kort maar wel intens. Vanaf dat moment heb ik 3 dagen licht bloedverlies gehad. Gedurende die hele periode heb ik zware krampen in mijn buik, rug en bovenbenen gehad. De volgende dag ben ik direct naar de huisarts gegaan die er vrijwel zeker van was dat ik een miskraam heb gekregen. Zeer verdrietig zijn we toen begonnen met het verwerken hiervan. Al was het nog zo klein, het was toch wel een hele schok voor ons. Een week later had ik nog een echo op de planning staan om een termijn te bepalen. Ik ben zwanger geworden na het verwijderen van een spiraaltje zonder te menstrueren dus had ik geen indicatie van het aantal weken. Deze echo wilde ik toch graag doen om te kijken of alles schoon was voor een nieuwe poging. Eenmaal daar op de tafel heeft de verloskundige eerst vaginaal een echo gemaakt waar 1 grote cyste op te zien was bij mijn eierstok en 1 kleinere bij mijn baarmoeder. Daarnaast was er ook een vruchtzakje te zien. Met een echo op mijn buik erna werd duidelijk dat in dit vruchtzakje nog een vrucht zat en ik dus geen miskraam heb gehad. Mijn baarmoedermond was ook helemaal gesloten en de schatting is dat ik nu 6 weken en 5 dagen zwanger ben. Nu heb ik over 2 weken weer een echo om te kijken naar het hartje en om het zeker te weten.

Nu is mijn vraag of jullie enig idee hebben wat deze bloeding kan zijn geweest en of ik me hier nog zorgen over moet maken. Ook gezien het feit dat ik nog behoorlijke krampen heb. Al twijfel ik er wel over of deze uit mijn baarmoeder komen of uit mijn darmen.

In ieder geval hartelijk dank voor jullie tijd!

Groetjes,
    Beatrice

p.s sorry voor de heeeele lange tekst....

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Beatrice,

Jeetje wat spannend allemaal! Het zou kunnen zijn dat je zwanger was van een tweeling en dat er eentje is afgekomen maar helaas is dat niet te bewijzen. Het belangrijkste is is dat het goed gaat met dit kindje. Alleen krampen hoeven niet te betekenen dat de zwangerscahp mis gaat. Het is en blijft altijd spannend de eerste weken. Het is een echte zwangerschaps kwaal om last te hebben van je darmen ze worden wat trager en houden meer lucht vast. Geen zorgen vertrouw op je lijf!

Imke

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Beste Immie,

Bedankt voor je antwoord! Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. Opzich heb ik er wel een goed gevoel over maar het blijft toch allemaal vreemd. De krampen zijn zo dusdanig dat ik bijna niet meer kan zitten of liggen. Ik hoop dat dit snel over zal gaan.

Ik heb ook gelijk aan een tweeling gedacht maar inderdaad dit valt niet te bewijzen. Zijn er nog andere oorzaken die je kent die zo'n korte hevige bloeding kan veroorzaken? Ik was bij mijn verloskundige in het ziekenhuis te verbaast om nog iets vragen...

Groeten,
    Beatrice

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Beatrice,

het kan zijn dat er tijdelijk een klein heamatoom (bloedplekje) achter de placenta heeft gezeten die dit bloedverlies gaf. Vaak verdwijnt zo'n plek weer snel en heb je er nog een beetje oud bruin bloed van de dagen erna. Verder kan er een flink vaatje zijn geknapt in je baarmoedermond. Kan geen kwaad, maar je kunt er dus wel wat van bloeden. En heel soms bloed het rondom een cyste ook wel eens. En heel vaak wordt de oorzaak ook niet gevonden.
    Maar fijn dat het nog goed zit joh!

Groetjes Brigitte

Share This Page