2 uitnodigingen voor kinderfeestjes op dezelfde dag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mari83, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Als ze veel feestjes had zou ik zeggen je hebt al toegezegd. Maar in jouw geval nee maak je geen zorgen.. afzeggen uitleggen en op een ander moment een cadeautje gaan brengen. Het is voor jouw kind nu het belangrijkst om met klasgenoten om te gaan en haar neus op dat feestje te laten zien.

Wij hebben vandaag een eigen feestje. Was ook een meisje dat op vakantie ging en niet kon en een ander die al naar een ander feestje ging. Een jongetje was ziek maar komt nu tóch, gelukkig maar. Kan allemaal gebeuren. Ik probeer maar mee te bewegen ;)

owly vindt dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    Hier ook een keer gehad en toen ging ze naar het feestje waar ze als eerste een uitnodiging van kreeg

3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Je kunt het toch uitleggen aan de buurvrouw, waarom ze naar het andere feestje gaat? :)

4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb n andere mening dan de meesten hier: al toegezegd bij het buurmeisje zou bij mij sterker wegen. Er wordt op gerekend.
    Afzeggen vanwege ziek/vakantie vind ik heel anders dan vanwege 'toch een ander feestje leuker vinden'. Maar dat is persoonlijk.

Maar wat je ook beslist, belangrijk dat je de buurvrouw uitleg geeft zodat dit niet tussen jullie in komt te staan. Dat zou ik persoonlijk doen en niet via app ofzo.

Loveischocola vindt dit leuk.
  5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Als je al hebt toegezegd aan het buurmeisje dan zou ik je kind naar dat feestje laten gaan.

tuc vindt dit leuk.
  6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Klasgenootje.

Onze tweede dochter is juni uitgenodigd bij een buurmeisje, maar ze kende die klasgenootjes/vriendinnetjes niet, buurmeisje en vriendinnetjes waren ook een jaar jonger. Onze dochter hing er echt een beetje bij, ze heeft het wel leuk gehad hoor, maar op de foto's zagen we haar steeds alleen. Over andere feestjes (van klasgenoten) is ze veel enthousiaster.

Dit najaar had ze ook 2 uitnodigingen voor dezelfde dag, allebei van klasgenoten. Zij en haar vriendin waren voor beide feestjes uitgenodigd (bij ene feestje waren er 4 kinderen uitgenodigd, bij andere 5). We hebben dit laten weten aan de moeders van de jarigen, zij hebben overlegd en één van de feestjes is toen verplaatst zodat onze dochter en haar vriendin naar beide feestjes konden.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou haar dan naar het feestje van haar klasgenootje laten gaan en op een ander moment even langs het buurmeisje gaan.
    Ik zou het vooral niet zo groot maken.
    Vertel aan buurvrouw hoe of wat en dat is het dan.
    Ik heb ook weleens afzeggingen gehad om verschillende redenen en dat is dan maar even zo. Ik zou bij een afzegging met dit verhaal alleen maar begrip hebben voor de gemaakte keuze.

Syane vindt dit leuk.
  8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik vind dit ook een lastige. Vorig jaar een kinderfeestje van een klasgenootje waar ze soms mee spelen. Deze toegezegd (moeder vroeg er naar). Ruim een week later uitnodiging van beste vriendinnetje op dezelfde dag. Ik vond het sneu om het klasgenootje af te zeggen al wilde mijn dochters liever naar het feestje van hun beste vriendinnetje.
    Nu hopelijk de feestjes binnenkort niet weer op dezelfde dagen. Klasgenootje was weer erg vroeg met de uitnodiging. Vind het wel een dilemma.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Ik check altijd eerst even bij ouders van beste vriendjes of ze beschikbaar zijn op de geplande dag en of ze daar rekening mee kunnen houden. Dan is er meteen een hoop opgelost. Maar goed, daar heb je nu niets aan.
    In het geval van topicstarter zou ik het wel durven af te zeggen. @Pinkflower ik zou de moeder van het beste vriendinnetje alvast benaderen als je wederom de uitnodiging van het klasgenootje krijgt, voordat je die toezegt. Met de insteek: ze vond het heel jammer vorig jaar het feestje te moeten missen, mochten jullie een feestje geven en haar willen uitnodigen, weet je dan al een datum?

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    @Dubbelgeluk; dat is inderdaad een optie voor volgend jaar mochten er weer 2 uitnodigingen komen. Ik heb het nu wel overwogen, maar wist niet of het gepast was om er naar te vragen.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Ik zou het zelf geen probleem vinden, ik vind het zelf belangrijk dat zijn beste vriendjes kunnen. Daar schuif ik graag het feestje voor.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik informeer ook altijd van tevoren of iedereen kan op de aangeboden datum. Dit is hier ook vrij gebruikelijk. Je hebt toch vaak te maken met sporten of andere afspraken. Zo voorkom je ook dit soort issues.

Havermout en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Ik zou haar niet zelf laten kiezen maar de beslissing voor haar nemen en haar naar het feestje van het klasgenootje laten gaan. Dan kan ze nog altijd mij de schuld geven als buurmeisje moeilijk doet. Ik zou het wel meteen aan de buren zeggen en ook uitleggen waarom en op een andere dag wat leuks met dochter en buurmeisje gaan doen.

Deel Deze Pagina