Hallo, Mijn zoontje is bijna 6 weken en sinds een 1,5 week is hij tijdens de nachtvoeding erg lang wakker. Hij komt 's avonds rond 22 uur en slaapt dat tot ongeveer 4 uur. Dan krijgt hij een borst, laat ik hem boeren (hij krijgt veel lucht binnen door loslaten), dan verschonen en bied ik de tweede borst aan. Sinds een paar dagen zet hij het dan op een brullen en als hij al drinkt is ie erg onrustig en laat vaak los. Als ik hem dan na een klein uur in bed leg is ie klaarwakker en gaat vaak lang liggen jengelen. Het is dus zo dat ik al ruim een week 2 uur per nacht wakker ben. Wat kan ik hieraan doen?
Wat doet hij als je hem bij jou legt? of een muziekje of lichtje aandoet? van 22-04 uur is 6 uur: in principe is een ruk van 6 uur heel mooi voor een kindje van deze leeftijd. Jammer alleen dat 'de dag' dan zo vroeg lijkt te starten. Probeer eens of hij tevreden is als hij bij jou in bed kan blijven liggen (neem wel de veiligheid in acht: jij en je partner niet roken, niet drinken, geen medicatie of anderszins bewustzijnsvernauwende middelen gebruiken, niet te warm leggen (evt. in slaapzakje tussen jullie hoofden))