2 van de 3...

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door cvm1985, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Bambi93 Heeft je vriend gezag? Zo ja, bij het weigeren van omgang aangifte doen. Je mag me pb- en. Misschien heb ik tips.

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Is die 250 euro de alimentatie of iets anders?
    Als je man/vriend gezag heeft en op papier een omgangsregeling (laatste uitspraak rechter) kun je aangifte doen van onttrekking uit ouderlijk gezag. (Betekent niet dat ze daar gelijk iets mee gaan doen, maar is wek een stukje dossier opbouw) waarschijnlijk krijgt ze zowel van de politie als bij de rechter als je dit aankaart te horen dat het geen kijkgeld is! Zijn rechters niet zo happy meer mee, is mijn ervaring!

3. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ook ik ben samen met een man die kinderen heeft uit vorige relaties. Ik heb er totaal geen moeite mee dat hij al kinderen heeft. Hij heeft een dochter van een exvriendin en een zoontje van zijn nu ex vrouw.

Hij is getrouwd met haar en dat was eigelijk al tegen zijn zin. Misschien moeilijk te geloven. Dat vond ik ook. Maar het huwelijk was inelkaar gestoken en betaald door ouders en familie van haar kant. Hij was dood ongelukkig in die periode maar dacht dat hij op deze manier verantwoordelijkheid nam voor zijn gezin en heeft zich er dus min of meer bij neer gelegd, tot hij besloot om toch de scheiden en mij tegen kwam.

Zijn exvrouw is verschrikkelijk!! Hij heeft dus nog een dochter uit de relatie voor hij met haar getrouwd was. En het meisje is super lief en heel erg leuk in de omgang. Van zijn exvrouw mocht het meisje bijna niet komen, had altijd een lang gezicht als ze het weekend kwam, ze verwijderde het telefoon nummer van mijn vriend uit dochters telefoon. En bij mijn vriend verwijderde ze het telefoonnr van zijn dochtertje. Te triest voor woorden gewoon. Mijn vriend mocht ook nooit zijn dochtertje thuis op halen. Ze moesten maar ergens op een parkeerplaats afspreken. Wat een gedoe.. Het meisje voelde zich er ook totaal niet thuis.

Het ergste vond ik nog dat bij hun bruiloft hun zoontje wel in traditionele kleding mocht lopen en als kind bij de bruiloft hoorde. Maar zijn dochtertje kreeg niets speciaals aan. Ik vind dat gewoon erg, want ze is zoo lief. En ben daar ook een beetje boos over geweest tegen mijn vriend, waarom had hij dat gewoon laten gebeuren?!

Nu wil dus hun zoontje niet bij ons slapen. Altijd huilen voor mama. Mijn vriend zei tegen mij dat zijn ex dus tegen hun zoontje zegt voordat ie naar ons komt:" oh nu is mama helemaal alleen en gaat mama jou missen en gaat mama huilen":$. Gek he dat t zoontje niet bij zn papa wil slapen. Ook voordat zoontje in de auto stapt nog even snel zeggen:" als je niet wil gaan hoeft het niet he? Je mag ook bij mama blijven?!" Het kindje raakt gewoon ervan in de war!

Ook als zoontje thuis bij mama komt en verteld wat hij hier heeft gedaan en mijn naam noemt. Word er gezegd dat hij zn mond moet houden want dat ze mijn naam niet daar thuis wilt horen. Gewoon in en in triest om zo met je kindje van 5 om te gaan.

Elke keer als mijn vriend hun zoontje ophaald of terugbrengt komt hij geergerd thuis. Ze zegt vanalles over mij ( wat me dan niet heel veel uitmaakt) maar ze zadelt haar kind met emoties op die niet geschikt zijn voor een 5 jarige! Ik ben heel goed voor haar kind, zal nooit een lang gezicht opzetten als hij naar ons komt en zal nooit raar over zn moeder doen.

Maar pfffff af en toe he!!! :x

4. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Zwijg me dr van.....Zullen we een stiefmoedercafe oprichten? Even een hele diepe klaagzang hoor: wat hebben wij als stiefmoeders toch een vreselijk ondankbare taak!!! Verschrikkelijk!

Zo dat wast. Nu gaan ik slapen.

5. Evientje

@rosavise
    Misschien een tip (goedbedoeld) geef aan bij school etc wat er bij jullie thuis gebeurt als het zoontje van je vriend er is, en als je het kunt bewijzen (vader het hoort of iets dergelijks of zoontje geeft het aan) dat ook vermelden. Klinkt alsof het zoontje van je vriend in een giga loyaliteitsconflict zit/komt. Zo kun je hulp vragen om te zorgen dat het met zoontje beter gaat, zonder moeder direct aan te vallen, dus continue uit oogpunt van het zoontje van je vriend kijken.
    Ik ben geen stiefouder maar snap je verhaal wel, mijn ex probeert ook mij en mijn vriend naar zl in een negatief daglicht te zetten, zelfs bij de begeleide omgang. Het is in en in triest om een kind van 5 op die manier te zien worstelen met zijn gevoelens! Het hoort gewoon een blije kleuter te zijn!

6. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ja precies!! Gewoon een blije kleuter van 5. En dat worstelen met gevoelens vind ik zo erg. Want je kan gewoon aan hem zien en merken dat er aan hem getrokken word. Soms zegt hij ook iets en dan vraagt mijn vriend hoe hij erbij komt. En dan zegt t zoontje, dat zei mama..:(

School is een beetje een moeilijke kwestie, aangezien mijn vriend niet echt betrokken word.. Ook niet bij de oudergesprekken of andere school aangelegenheden. Hij zou nu mee gaan naar het 10min gesprek. Had er zelfs vrij voor gepakt. En toen belde ze 1u van te voren dat t niet doorging. Nu weet ik niet of dat van school zelf uit kwam of van haar uit.. Maar iedergeval weer een gemiste kans.

We hebben nu ook tegen hem gezegd dat hij niet hoeft te blijven slapen. Laatst was hij net een paar uur hier en moest mijn vriend zijn moeder bellen om te zeggen hoe laat hij naar huis kwam. Hij hoorde zn mama en zat al meteen met een trillend lipje bij papa op schoot dat hij naar mama wilde. Zijn moeder heeft hem altijd heel dicht bij haar gehouden. Zoontje en moeder hebben altijd in een bed geslapen en dat doen ze nu nog.

Ik vind het gewoon zo sneu voor mijn vriend. Want de band die ze horen te hebben loopt ontzettend achter door dit alles. En ik zie aan mijn vriend dat hij het vreselijk vind om zn zoontje na 2 weken niet gezien te hebben weer na een paar uurtjes terug te moeten brengen. :(

We hebben er laatst over gesproken en misschien is het toch eens goed om met zijn exvrouw te bespreken dat ze niet haar kind met gemengde gevoelens moet laten zitten en ookal is het voor haar moeilijk en pijnlijk om mijn naam te horen.. Haar kind mag hier geen last van hebben!!

Bedankt voor je tip!! En ik ga het zeker ook eens bespreken hier!!

Liefs,
    Rosavise

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hoi Dames,

Wij wonen terug in België.. Zijn (h)ex woont hier ook. Nee het isn geen alimentatie, die heeft ze al gehad maar om 'extra' geld. Zij zegt voor hobbys maar we hebben al enkele keren betaald en ze zijn nooit naar een hobby geweest...

We hebben nu een advocaat genomen en die heeft haar een aangetekend schrijven gestuurd. Ze hebben ons echt bedreigd zondag in smsen en die hadden we bijgehouden, gelukkig. Bij een volgende keer slepen we hun voor de rechter, en vragen we echt co-ouderschap aan.

Maar ja, zij weten ook dat wij geen ruzie willen in het belang van de kinderen en dus nooit zullen dreigen of verdedigen waar hun bij zijn. Dus zij denken over ons heen te kunnen lopen. Wij willen wat het beste is voor de kinderen, ook voor onze dochter. Maar blijkbaar zijn zij meer geinteresseerd in geld.

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wat erg zeg, jammer van die moeder dat ze niet beseft dat haar kind op een dag zelf ook na zal kunnen denken en zelf conclusies gaat trekken, en dat duurt echt niet meer zo lang hoor!! haar gedrag zal juist averechts gaan werken en ze jaagt haar kind alleen maar weg zo.

Stiefmoeder zijn is inderdaad echt niet leuk. Je krijgt gevoelens voor de kinderen van je vriend, maar eigenlijk "mag" dat niet, want je bent niet hun moeder. Maar verder wordt wel van je verwacht dat je alles doet wat een moeder ook doet. Ik heb er denk al met al al wel een paar duizend euro (incl 3 bedden + matrassen + beddengoed) in gestoken, ze de bibs afgeveegt als ze klaar waren, eten gekookt, hun zooi opgeruimd, snachts bedden verschoond als ze per ongeluk geplast hadden, ze snachts getroost na een nare droom, wonden verzorgt na het vallen en weer troosten... maar dat doet er allemaal niet toe, als het er op aan komt ben je "maar" een stiefmoeder....

De ex van mn vriend stoort zich er nog steeds aan als zij wat wil overleggen met hem, en dat hij dan zegt "dat moet ik eerst even met L (mij dus) bespreken." Kan ze niet uitstaan!! Ze zegt dan "maar het zijn toch onze kinderen?"

Nee, natuurlijk maakt het niet uit of ik misschien plannen heb voor het weekend wat zij wil ruilen, of dat ik eventueel moet snipperen omdat mn vriend niet vrij kan krijgen zodat ik hun kids op kan vangen. :x

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier nog een stiefloeder ;)
    Voor de TS : Allimentatie wordt toch altijd naar draagkracht berekend? Misschien moeten jullie eens naar een maatschappelijk werken stappen met z'n tweeën en bespreken wat de mogelijkheden zijn. 40% is namelijk een heleboel geld als de kwaliteit van leven daar voor jullie dus mee veranderd. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Maatschappelijk werk kan jullie ondersteunen in dit issue, advies geven en eventueel als dat wenselijk is ook de moeder benaderen. Hier betalen wij gelukkig geen allimentatie maar hebben wij een lastige ex voorzien van een persoonlijkheidsstoornis wat het eigenlijk sowieso al onhoudbaar maakt.

Ik kon in principe niet kiezen want toen mijn vriend en ik samen kwamen, was moeder niet in beeld. Die kwam 1x per week 2 uurtjes op bezoek voor ze naar bed ging en dat was het. In die 2 uur was ik er vaak niet. De aap kwam pas na 2 jaar uit de mouw toen ze 10 vriendjes verder was, een huis had gekocht en ineens een extra hokje wat voor slaapkamer door moest over had (past net een bed in en dan kan de deur niet meer open). Toen wilde ze ineens de 50/50 regeling in laten gaan. Helaas was dit door een rechter zo bepaald bij de geboorte en hadden wij geen poot om op te staan.

Samen maken wij ons hard dat ze bij ons een zo leuk mogelijke tijd krijgt en hebben al regelmatig bij Maatschappelijk werk gelopen wegens vermoeden van psychische kindermishandeling (lievelingsknuffel verstoppen omdat ze die niet mag, ten tijde van de speen deze in de prullebak gooien etc)

Inmiddels loopt haar eigen vader bij BJZ omdat hij bang is voor de schade die zijn dochter, zijn kleindochter aandoet. Helaas…. Elk huisje heeft zijn kruisje..

Dus ook hier is het wel eens lastig want ondanks gedeelde voogdij ontvangt zij als moeder alle toeslagen etc maar moeten wij wel alles betalen en weigert ze de helft naar ons over te maken. Dit kan mij heel boos maken. Omdat wij weten dat ze dit dus al 4 jaar lang ontvangt en het durfde te zeggen geen cadeautjes voor haar verjaardag te kunnen kopen want, geen geld. Wel geeft ze zelf liever 40 euro aan de sportschool uit dan aan zwemlessen van haar dochter…

Wij hebben er mee leren leven en ik leg het naast me neer in belang van de kleine meid, maar makkelijk is dat niet..

10. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga het je nog gekker vertellen!
    Ik woonde samen met mijn vriend en we werkten allebei fulltime. Ik besloot om nog een opleiding te gaan doen voor wij aan kinderen zouden beginnen.
    Volgens de rechter moest vriend evengoed 40% van zijn loon in blijven leveren.
    Het was mijn keus om een opleiding te gaan volgen. Ik zou ook kunnen werken.
    Zo ben je als stiefmoeder dus verantwoordelijk voor 2 kinderen waarvan je er 1 nog nooit hebt gezien...
    Compleet gestoord toch?!

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Volgens mij zijn de nieuwe regels dat je als stiefmoeder niet meer mee hoeft te rekenen in de alimentatie per 1 april 2013 40 procent is wel erg veel.

hier gelukkig een ex die zich sinds ze samenwoont zich vrij koest houd en er is ineens heel veel mogelijk gelukkig dat ze zich nu kan richten op een andere man ze gaat zelfs trouwen (10 maanden een relatie!) scheelt een hele boel

maar wij hebben er ook wat mee gehad in het begin hoor

12. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik had begrepen dat die vlieger alleen bij partnerallimentatie opging. Als ik het mis heb hoor ik het HEEL graag!

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Klopt dat je als stiefmoeder niet financieel verantwoordelijk gehouden word voor de alimentatie, maarrrr in ons geval besloot de rechter wel dat ik bijvoorbeeld met mijn pasgeboren baby fulltime moest blijven werken om zo 100% in mijn en onze dochters onderhoud te kunnen voorzien zodat mijn man van zijn inkomen meer kon afdragen naar zijn amper werkende ex (met schoolgaande kinderen).
    Hij moet dus wel zijn ex en hun kinderen onderhouden zodat zij niet meer hoeft te werken maar zijn nieuwe vrouw en dochter zoeken het maar uit. Hele kromme wereld. Ben absoluut van mening dat een vader zijn kinderen moet onderhouden maar dan wel alle kinderen en niet alleen die uit een eerdere relatie.
    En ik vind het ook helemaal niet erg om te werken voor mijn geld maar fulltimr werken en dus mijn baby destijds 4 dagen naar een kdv brengen zodat zij thuis kon zitten niksen steekte behoorlijk.

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Nou dat kan ik mij voorstellen hoor!!

Hier ook een kromme situatie mijn vriend heeft dankzij zijn ex
    Nog schulden ( die worden wel per maand afbetaald maar is een flink bedrag)
    Betaald daarnaast nog kinderalimentatie
    Zijn ex is er al vanaf omdat ze weinig inkomen had woont samen kan van alles kopen en gaat zelfs trouwen . En wij moeten elk dubbeltje
    Omkeren daarnaast nog de rechtzaken die we hebben gehad.

Het erge is dat ik zijn ex eigenlijk helemaal geen geluk gun
    Weet het heel slecht van mij maar dat groeit vanzelf zo

15. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Frapant is dat he, dat de meeste hexen niet werken en de vader en stiefmoeder elk dubbeltje om moeten keren. Hier ook een die het lef had om reiskosten te vragen terwijl zij besloot 70 km verderop te wonen. Ze heeft nooit ergens geld voor maar kan wel elk jaar all inclusive naar het buitenland, dr rijbewijs halen en een auto kopen. En stief loopt hier op afgetrapte ballerina's en in veel te kleine kleding. Nou hebben wij twee kindjes gekregen, zitten door fouten uit het verleden in de schuldsanering en de hex rust op haar lauweren en houdt haar hand op bij de staat....it's a world gone mad.

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zijn meer dus hiervan, hier werkt de hex wel niet noemswaardig veel
    Maar toch rond de 500 euro haar man verdient de rest plus dat mijn vriend alimentatie betaald dan komen ze net boven bijstand maar hie ze san die dure dure dingen kunnen doen geen idee??? Maar misschien verkijken bij ons erop een lening is makkelijk gedaan :)

17. Evientje

Hier de andere kant, ik heb door mijn ex schulden, betaalt geen kinderalimentatie, zit in de bijstand omdat hij ziek zou zijn. Hij heeft incl het jaar co-ouderschap sinds het uit elkaar zijn 87 euro bijgedragen, daar zitten ook de boodschappen voor als zl bij hem was bij! (Zijn nu 4 jaar uit elkaar!)
    Ik werk fulltime (heb gedeeltelijke afkeuring afgewezen), zit in de schuldsanering (gelukkig bijna klaar, maar zijn schulden waar hij mijn naam op een slinkse manier bij heeft weten te krijgen aanvechten duurt langer als schuldsanering dus kreeg het advies schuldsanering), nu wil Vl met ons op vakantie hij trakteert en ex gaat moeilijk doen want hij kan ook niet op vakantie dus geeft hij geen toestemming, en durft zelfs nog te beweren dat ik hem financieel uitkleed!
    Ik weet dat hij naar zijn huidige en vorige vriendin een heel ander verhaal verteld (zelfs bij het omgangshuis, die heb ik alle stukken laten zien uit frustratie). Ik krijg via via de verhalen te horen die er daar verteld worden, en wordt daar als een giga hex weggezet. Blijf me overigens steeds weer verbazen over de verhalen. Zijn vorige vriendin ondertussen ook, die heeft hij ook dit soort geintjes geflikt weet ik ondertussen, alleen had zij het 'geluk' dat hij vrij in het begin opgepakt is en lange tijd heeft vastgezeten en de schade daardoor beperkt is voor haar. Maar naar buiten speelt hij de lieve alles voor de kinderen 'bonus' papa voor de kinderen van zijn huidige vriendin.
    Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat er mensen rondlopen die doen alsof ze ziek zijn zodat ze niet hoeven te werken en daarmee weg komen, terwijl als je in de kreukels zit van een ongeluk en het herstel niet goed genoeg vordert je aan alle kanten toch gepushed wordt om te gaan werken!

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Evientje, jouw ex klinkt als een enorme profiteur, heb meer topics gelezen van je en hoop echt dat mensen snel inzien hoe het echt ziet. Het ligt er maar net aan welke rechter je treft wat alimentatie betreft, de 1 legt zich makkelijk neer bij excuses van een partij om niet te kunnen werken terwijl de ander vind dat de tegenpartij daar niet onder hoeft te lijden.
    Zelf ben ik niet iemand die een zielig verhaal gaat ophangen om zo mijn handje op te kunnen houden, hoe lullig ik het ook vond om min of meer gedwongen fulltime te werken (zodat wij zelf ook nog een beetje leuk konden leven in plaats van overleven)
    Helaas is het in NL veel te makkelijk om onder je plichten uit te komen, zeker voor gescheiden ouders. Je hoort vaak dat 1 van beide partijen overal voor opdraait, of de moeder zorgt voor alles en de vader komt overal onderuit, of de kinderen wonen bij moeder die niks uitvoert en vader betaald zich suf. Je hoort te weinig de verhalen hoe het ook kan gaan, beide ouders die samen hun kind onderhouden.

19. Evientje

Klopt helemaal cvm1985, eigenlijk krom, maar ja aan de andere kant hoor je diegene waar het goed gaat waarschijnlijk ook zo weinig omdat het juist goed gaat. ;)
    Maar bedoelde niet alleen de rechter hoor die het toestaat en niet ingrijpt, ook Uwv artsen etc. Weet overigens wel hoe hij het ondertussen voor elkaar krijgt. Zijn vader zit in de raad bij de vakbond en bij iedere afspraak gaat die mee, en komt eruit dat hij moet gaan werken gaat hij standaard in bezwaar en gaat er weer iemand mee van de vakbond! En ben natuurlijk zelf niet voor niks jaren in de mooie praatjes/leugens van hem getrapt.;)

20. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Jep, hier ook ex van vriendlief werkt amper twee dagen, kids zijn bijna 12 en 14 jaar. Hij betaald zich suf, financieel sta ik er alleen voor met onze meid. Maar meer gaan werken ho maar. Ik werk twee keer zo veel dan haar terwijl ons kind nog zo klein is, die van haar en mn vriend redden zichzelf al zo goed en vinden het heerlijk om thuis alleen te zijn, even "het rijk alleen" Ik vind ook dat mn vriend in staat zou moeten zijn om al zn kinderen te onderhouden...

Wettelijk hoef ik niet bij te betalen aan zijn kinderen, omdat we niet getouwd zijn, enkel samenwonend. Maar het komt er eigenlijk wel op neer omdat alle extra dingen zoals bedden, matrassen, beddegoed, pyama's, boodschappen, gezamelijke vakanties enzovoorts door MIJ betaald en aangeschaft worden, want mn vriend heeft er na het betalen van de allimentatie en hypotheek, zorgverzekering en benzine gewoon geen geld meer voor...

En dat terwijl hex dus lekker veel vrije tijd heeft, en de selfies van haar op terrasjes met vriendinnen via facebook me echt de strot uit komen... Wij moeten er al drie keer over nadenken eer we op een terrasje gaan zitten, voor dat geld kun je ook aardig wat boodschappen doen, paar dagen op en neer naar t werk noem maar op... :(

Deel Deze Pagina