2% van toegezegd geld komt bereikt Haiti

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1984, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Miepie heeft een link geplaatst met hele duidelijke informatie. Misschien moet je eens openstaan voor meerdere kanten van het verhaal en je niet alleen focussen op je eigen gelijk?

2. tricia82

tricia82 Niet meer actief

sorry maar ben blij dat ik geen geld heb gegeven.
    met de tsunami was het ook al zo en ze zeiden dat het nu beter zou zijn en het is weer niet waar.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Precies!!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben destijds via onze kerk een donatie te gaan. Onze voorganger heeft rechtstreekse banden met Haiti.

Dus i.p.v. te gaan roepen dat je volgende keer niets meer geeft zou je ook aan kleinere en betrouwbare instanties kunnen geven. Ik heb destijds nog een link geplaatst hier. ;) Maar goed dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Het is wel schandalig dat het geld bij de hoge pieten 'blijft liggen' en de mensen die niets hebben er niets van zien. Echt schandalig!

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dan moet je verder lezen, ik geef namelijk aan dat ik aan zulke grote instanties geen geld geef, ik heb ook iemand in mijn vrienden kring die met een hele groep daar alleen heen zijn gegaan om te hulp te schieten dozen met kinder kleertjes gegeven, dan weet je tenminste zeker dat het aankomt ...

@Yukl: Ik sta open voor andere meningen maar ik blijf erbij dat na 6 maanden het toch wel iets beter had gekund, en dan bedoel ik niet alleen dat nederland zo slecht mee helpt maar heel de wereld .. En zo denk ik ook na het lezen van het artikel van miepie !

Maar goed .. ;)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Chantal: Was niet specifiek tegen jou bedoeld hoor, meer een algemene opmerking.;)

7. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat wanneer er ook maar een paar mensen geholpen worden, het geld goed besteed is.

8. chantal1984

Pardon :)

9. chantal1984

Ik heb juist altijd geleerd dat als je twee keuzes hebt en bij de ene keuze je zeker weet dat je meer mensen kan helpen je die keuze pakt ;) ... Hoe meer zielen je kan helpen hoe gelukkiger de mens :D

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ja als we het over een paar duizend euro hebben wel ja...
    Maar als het om 8miljard gaat, vind ik een paar mensen niet genoeg!

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb dit keer ook geen geld gegeven. Voor de tsunami wel en dat is lang niet allemaal juist besteed.

Wat deden ze er onder andere mee? Containerschepen met kleding sturen, boten sturen, eten sturen etc.

Prima toch? Zou je denken? ja in eerste instantie wel. Maar wat krijg je dan? Mensen die zonder werk komen te zitten en dat geldt voor de meeste ontwikkelingshulp. Onderzoek heeft al lang aangetoond dat je beter de mensen ondersteuning kunt bieden in het zelf weer opbouwen van hun vissersbedrijf, hun woning etc. Dan verdienen ze zelf hun geld. Je moet mensen in (bv) Afrika geen rijst sturen!! Zorg dat ze zélf hun rijst kunnen verbouwen :x
    Nu zie je mensen de handen ophouden, letterlijk. Ik ben kort (ruim een half jaar) na de tsunami in Sri Lanka geweest en heb een heleboel trieste dingen gezien...

Mensen die nog steeds in tenten woonden, mensen die van gekkigheid niet weten wat ze met de containerschepen kleding moeten doen. Het stond gewoon echt letterlijk weg te rotten. Ook kregen mensen waarvan hun huis volledig was verwoest geen hulp, omdat ze 100 en 1 meter van de zee woonden, terwijl mensen waarvan hun huis niet of minder was verwoest volledige hulp kregen omdat ze 99 meter van zee woonden.
    Ik heb met een aantal mensen (slachtoffers) daar gesproken en nee...ontwikkelingshulp lijkt mooi, maar pakt heel vaak verkeerd uit. Alle goede bedoeling ten spijt...

Zo...;)

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

En dit was dus de reden dat ik niet heb gedoneerd... Tis bijna bij elke ramp weer precies hetzelfde liedje. En dan die grote tv programma's die eromheen worden gebouwd waarin bepaalde mensen lopen te pochen over hoeveel ze wel niet hebben gegeven... Misselijk word ik ervan.

Ik wou dat het anders was.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    dit is ook de reden waarom ik niet gedoneerd heb, ze hadden alles van mij kunnen krijgen hoor, maar ik weet dat het geld er niet komt. ook aan deuren geef ik niet meer omdat veel geld naar de directeuren gaat e.d. en ik geef niet voor directeuren... ik vind het ook absurd dat het geld niet aankomt op de bestemming! Mijn vader werkt bij de douane en kwam eens thuis met het verhaal (toen was er ook een inzamelactie geweest ergens voor) dat alle goederen in containers liggen in rotterdam en niet vervoerd werden en uiteindelijk is veel spul gewoon vernietigd... dit heeft hij toen zelf gezien dus. als ik 100% zeker weet dat het geld en de goederen aankomen op de plaats van bestemming ben ik bereid om te doneren :)

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Belachelijk zeg, ben blij dat wij niet gedondeerd hebben aan een grote organisatie.

Ik heb toen geld overgemaakt naar een man uit NL die daar kinderen hielp op een schooltje.

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

Idd mee eens! Hier hetzelfde. Als ik echt geld wil doneren breng ik het zelf wel.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dit is dus waarom ik nooit meedoe aan dit soort acties. ik vind het vreselijk voor de mensen in de getroffen gebieden. maar ze krijgen er toch niks van.

17. 4days

4days Niet meer actief

Precies...

Deel Deze Pagina