Dreumes hekel aan zand??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy339, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb toch eens een vraagje :D

Zitten we hier heerlijk met onze kleine vent van 15mnd in het zonnige Barcelona, gaan we speciaal voor hem naar het strand met de gedachten 'zal hij super leuk vinden' krijst hij alles bij elkaar als we hem met blote voetjes op zijn billen in het zand zetten. (Dus wel gewoon broek/shirt aan)Hij heeft net zolang met voeten en handen omhoog gezeten en huilen tot we hem 'verloste' van het strand.
    Niet dat ik het erg vind maar ging er als een soort vanzelfsprekendheid vanuit dat hij zand leuk zou vinden.. Niet dus..
    (Ikke blij dat we de water tafel hebben gekocht en niet de zandbak ;))

Herkenbaar?

2. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ja maar.... mijn ukkie heeft problemen met het verwerken van tactiele prikkels en senso motorische problemen.

Maar misschien vond jou dreumes het iets te veel zand? hihi.
    stapje voor stapje is voor sommige kindjes net iets beter te behappen.

Geniet van je vakantie.

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Was het niet te warm voor wat hij prettig vind?

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Nee het is niet te warm, hebben eerst zelf gevoeld natuurlijk (en de zon schijnt maar het is geen 'bikini weer' hier hoor!).
    Hebben hem ook aan de rand van het strand in het zand gezet dus niet middenin oid. Hij keek er ook gewoon ook heel vies bij.. (Nou sms ik net m'n moeder en nu bleek ik als kind er ook niets van te willen hebben (ben er ook niet dol op..). Dus de appel valt niet ver vd boom..

5. 2jees

2jees Niet meer actief

had mijn dochter ook hoor snapte niet wat je er mee moest en vond het maar niets! Inmiddels wel ;)

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer dat ik mijn zoontje in de zandbak zette (was hij 11 maanden) toen had hij ook zoiets van: Ja, moet ik dit leuk vinden??

Als hij nu zand op zijn hand krijgt dan vindt hij dat ook vreselijk! Met schepje scheppen is wel leuk! Komt wel, gewoon paar keer doen en anders helaas..

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn zoontje vond zand ook niet leuk toen hij nog heel klein was. inmiddels vind hij het geweldig. als we naar een speeltuin ofzo gaan speelt hij vrijwel alleen maar met zand;)

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje kon spontaan achteruit kruipen toen hij in het zand werd gezet. (toen was hij nog geen 1). Vorig jaar en nu ook weer is hij er gek op.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ons meisje was er doodsbang voor, maar waren gewoon teveel prikkels toen voor haar, ander oppervlak zoals gras was ook eng en wilde ze zelfs niet van de stoep af stappen om over het gras te lopen.....(blote voeten)

Maar nu gaat ze er op haar buik in liggen en gooit het omhoog en gaat erin rollen enz enz....whahaha kwam rond haar 1,5 ineens goed..zomaar ineens vond ze het wel leuk :D

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier hetzelfde! Het wordt langzaam aan wat beter. Gras en zand vond hij hier doodeng. Ik gezellig naar de speeltuin vorige maand, maar dat vond onze uk niet zo gezellig (en het is best een dappere meestal) vanwege zand en gras.

Maar een paar weken terug haalde ik hem op van het KDV, zat hij van top tot teen onder het zand. Hij had heerlijk in de zandbak zitten spelen:(. En nu speelt hij graag met zand (heel de tuin ligt inmiddels vol door onze uk), maar er met blote billen in zitten vind hij nog steeds niet leuk. Met gras idem dito. Dat raakt hij ook liever niet aan. Thuis staat de glijbaan op het gras. Hij durft er wel met schoenen overheen te lopen (net als met zand), maar als hij gegleden heeft doet hij heel veel moeite om op te staan zonder het gras te raken:D:D.

Ik probeer het wat te stimuleren, komt vanzelf goed. Ik en mijn broertjes hadden hetzelfde!

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Haha grappig dat die kleintjes dat zo hebben met gras/zand.. Ik wacht het af maar ga hem dus niet kwellen met het zand deze vakantie ;)

12. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    mijn dochter was er ook bang van...nu niet meer

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoontje vond het ook vreselijk. was echt een hell voor hem, krijsde alles bij elkaar. en nu? als je naar t strand gaat met hem, warm of koud weer, hij is er niet meer vanaf te krijgen :D trekt nog wel bij dus ;)

14. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook een oppaskindje dat zand echt verschrikkelijk vond, gilde heel de boel bij elkaar als er zand aan dr handjes kwam. Ik heb het gewoon rustig aan opgebouwd, niks gedwongen. Rest van de kindjes zat in de zandbak, ik op het randje en zij bij mij op schoot. Heb wat zand op mn handen gedaan en haar laten voelen, zand in vormpjes gedaan en haar daarmee laten spelen. Toen samen op de rand gaan zitten en voetjes in het zand en uiteindelijk durfde ze dan toch in de zandbak te spelen. Is trouwens wel een tijdje overheen gegaan hoor. Tegenwoordig gaat het goed, maar ze blijft wat tutterig met 'vieze' dingen.

15. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Mijn dochtertje van 14 mnd heeft dit precies hetzelfde maar dan met gras. Ik was ook echt heel verbaasd en een beetje teleurgesteld. Maar ja, blijkbaar hebben meer kindjes dit en zal het dus wel normaal zijn. Ik hoop ook dat het snel overgaat, ze pakt nu wel sprietjes uit mijn handen maar erop steunen \ kruipen wil ze nog steeds niet.... Het past ook wel bij haar karaktertje dus we wachten maar af.... Fijne vakantie nog!

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gras is hier ook not done bij madam :p die zit dan met een scheef gezicht zovan 'help!!! wat doeje me aan mama' met dr handen omhoog :D

Deel Deze Pagina