weer naar school

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lotjebobje, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    zoals veel mensen wel weten is het zoeken naar een baan op dit moment moeilijk tot bijna onmogelijk.

nu zit ik dus te deken om toch maar weer naar school te gaan
    maar hoe doe ik dat met een klein kind want je krijgt geen kinderopvangtoeslag.

weet iemand hoe dat precies zit met kinderopvang als een moeder studeert en vader 40 uur werkt

2. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Als ik me niet vergis, kun je als student ook in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag. Het hangt van de opleiding af. Misschien heb je hier wat aan:

Ik ben student

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klopt muis,
    Ik ben zelf nog student, met een full-time werkende man. Via de gemeente kom ik in aanmerking als "bijzondere doelgroep".. Dat betekend dat de belastingdienst gewoon die kinderopvangtoeslag betaald, met nog 1/6e deel extra van de gemeente.

Hier kon ik terecht bij een speciaal loket van de gemeente. Waar het bij jou in de gemeente is te vinden, is soms even zoeken. Ik weet wel dat ook mensen met reintegratie etc eronder vallen, dus vaak is het bij afdeling over arbeid te vinden.

4. MvN

MvN Niet meer actief

Ik zit ook op school (BOL) en me vriend werkt. Ik krijg gewoon kinderopvangtoeslag + werkgeversdeel van de gemeente! Ik betaal per maand voor 5 dagen in de week ( ze gaat niet altijd maar heb gewoon de zekerheid nodig dat ze terecht kan als het nodig is ) 69,90 :)

Deel Deze Pagina