2 verschillende schuttingen

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 verschillende maar irriteer me er verder niet aan. Eigenlijk valt het me nauwelijks op. Bij een nieuwe wil ik iig aan 1 kant wel een antraciete als de buren dat willen, want dat vind ik mooi. Hout vind ik na zoveel jaar best saai.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij hebben hier in de nieuwbouw wijk met 43 woningen dezelfde schuttingen genomen behalve onze buren.Zij wilde graag zwart en geen hardhout terwijl wij hardhout een pre vinden.
    Buiten het feit dat zij nu echt uit de toom vallen zuur voor ons maar goed, ik ga niet tegen iets aankijken wat ik niet mooi vind. Ik zag 2 schuttingen (1 hout, 1 zwart) echt niet zitten dus wij hebben 1 kant geheel voor eigen rekening genomen en daar staat schutting tegen schutting. Je ziet er overigens helemaal niets van

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben 1 zwarte en 1 bruine, maar wij vinden zwart juist mooi en gaan tegen de bruine er zweeds rabat tegenaan zetten. We hebben wel een vrij grote tuin, je ziet de schuttingen eigenlijk niet gelijktijdig, dat scheelt wel.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben links zo'n standaard houten schutting met betonnen palen. De schuttingdelen heb ik wel iets donkerder houtkleur gebeitst. Daar laat ik nu een klimplant tegen aan groeien. Rechts hebben we een taxushaag. Achter is een muur. Die was donkergrijs, maar die heb ik wit getext. Dat ziet er een stuk frisser uit! Ik zou dus niet snel voor een donkere schutting kiezen. Maar verschillende schuttingen vind ik niet storend. Heb je zelf een voorkeur voor één van de twee schuttingen?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik dacht eerst ‘een zwarte schutting?!’, dus even wat plaatjes opgezocht en eigenlijk vind ik het best mooi. :roflmao: Maar als je het niet mooi vindt, zou ik er ook zeker niet aan meebetalen. Dan kunnen ze of hun kant verven of allebei iets ‘eigens’ op eigen grond.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Dat is nou iets waar ik mij zo aan zou kunnen storen. Ik zou dan lekker de schutting op eigen grond zetten. Dan maar eigen kosten. Dan jouw je je droomhuis en heb je een schutting deel wat niet jou keuze zou zijn geweest.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij hebben ook twee verschillende schuttingen..
    wilde ik ook eerst echt niet.. maar stond aan 1 kant al een stenen schutting toen wij het huis kochten en was niet mogelijk die ook aan de andere kant te doen..
    maar stoor me er totaal niet aan.. valt me zelfs amper meer op...
    Maar bij nieuwbouw vind ik het toch anders..
    dubbele schutting is ook niks hoor.. zie je weer als je vanaf de slaapkamer naar beneden kijkt..
    Moeilijk moeilijk! Hopelijk komen jullie tot een goede overeenstemming!
    Zou zo ie zo niet betalen!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wat je ook niet moet vergeten is dat zwarte schuttingen meestal van rabat delen zijn. Dit vergt een stuk meer onderhoud dan hardhout en je zal dit denk ik ieder jaar moeten beitsen om de kleur te behouden.
    Wij hebben een zwarte schuur en die vervaagt wel flink dus moet ieder jaar gebeitst worden

9. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.672
    768
    113
    Onze kavel grenst aan 5 andere kavels, dat is pas gedoe haha! Aan de achterkant hebben we te maken met 2 partijen, rechts ook 2 partijen en aan de linkerkant 1 buur..

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Bedankt voor alle reacties. Het 'conflict' gaat inderdaad verder dan alleen de kleur: de ene kant wil een schutting van zwart rabat met houten palen, de ander wil hout met betonnen palen. Wij voelen zelf meer voor de hout-beton variant, omdat we de grond van onze wijk erg vochtig is (was voorheen water en het ligt nu nog aan het water) en we er simpelweg meer vertrouwen in hebben dat dit duurzaam is. Daarnaast hebben we weinig trek in het extra onderhoud van rabat en is het veel duurder. Maar qua look vind ik rabat op zich wel mooi, alleen zwart is niet echt mijn ding. Niettemin zouden we hier best in mee willen gaan als alle buren dit zouden willen en de 'hout-mensen' naast ons zijn op zich best flexibel en wilden ook in best veel meegaan, het zijn de 'zwart-mensen' (dat klinkt heel fout ;):roflmao:) die heel lang eigenlijk alleen maar perse zwart rabat wilden. Inmiddels vallen de kosten van alle tuinen door omstandigheden vrij hoog uit en hebben ook de rabatmensen ergens te horen gekregen dat op onze locatie betonnen palen wel echt een must zijn, dus zijn we het er over eens dat het een hout-beton schutting gaat worden. Alleen de kleur dus, da's nog een dingetje. Ik ga inderdaad eens voorstellen of zij hun kant niet zwart kunnen beitsen. Scheelt ook weer een paar honderd euro,en ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat wij en de andere buren een stuk meer kwijt zijn voor een kleur die we niet willen hebben. Maar goed, je wilt ook een beetje leuk starten met je nieuwe buren en allerlei onenigheid over de schutting is dan knap irritant.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben afgelopen week een schutting besteld (Douglas, Zweeds rabat), dat hadden we in onze vorige tuin ook en dat is van nature onderhoudsvrij en gaat lang mee.
    De leverancier begon al krapte te merken in het aanbod.
    Veel moet uit Scandinavië komen en de boel loopt door de coronatijd nogal wat vertraging op. De voorraad begon dus kleiner te worden.

Je kunt ook betonpoeren nemen, dan zit je verder niet tegen die betonpalen aan te kijken, maar rot het ook niet weg.

12. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Wij hadden precies het zelfde probleem. Wij hebben voor een hem met klimop gekozen, ben hier heeeeeel blij mee want als ik bij andere buren in de tuin kijk is het net een bunker met heel dat hout om je heen, en zo hebben we nog wat extra groen.... En voor je het weet is de klimop dicht gegroeid.

Bijgevoegde bestanden:

Jo79 vindt dit leuk.
  13. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zit vanaf de bank ook tegen een zwarte schutting aan te kijken ,de buren hebben hem op eigen grond gezet dus ik kan er niets aan doen.De betonpalen zijn een tint lichter en het zwarte hout begint behoorlijk vaal te worden.Ze hebben het zelf in deze kleur gespoten....Mijn kleur is het niet, helaas heb ik nog geen geld om er zelf iets tegen aan te zetten.Enige voordeel is dat het liggende planken zijn,dan heb je echt geen inkijk.

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij ons duurde het ongeveer 2 jaar voordat het volledig dicht was, maar na een jaar was het ook al wel aardig hoor. Wij hebben het verder wel anders (houten palen met betongaas en het eerste en laatste stuk volledig hout), maar ik vind zo’n groene wand wel mooi, zowel bij een kleinere tuin als een ruimere tuin inderdaad. Bij jullie is het op deze foto nog redelijk recent denk ik?

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Wij hadden in onze vorige tuin drie verschillende schuttingen en het is nooit echt storend geweest maar onze tuin was ook niet echt mooi dus de lat lag minder hoog :)

Bij ons nieuwe huis zijn wij de ‘zwart mensen’ :p Ik wil dus ook een zwarte schutting als we een nieuwe tuin aanleggen. Als de buren mee willen dan zetten we hem op de helft maar als ze niet mee willen dan zetten we hem gewoon op eigen grond. De buren aan de linkerkant zijn heel makkelijk, alles is goed. Wij plaatsen hem op eigen grond en de buren zetten er niks tegenaan.
    De buren rechts moeten we nog even horen maar dat gaat waarschijnlijk een klimop raster schutting met donkere palen worden. Hetzelfde als nu maar dan opnieuw.
    Achter buren hebben al aangeven dat ze dezelfde schutting als de rest van de tuin willen. Dan zullen we dus allebei een eigen schutting moeten plaatsen op eigen grond. Ik verwacht dan wel dat ze niks tegen mijn schutting aan laten groeien, andersom is dat dan net zo.

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Wij hebben aan de rechter- en achterkant een houten schutting. Aan de linkerkant hebben we een muur, stenen hok en weer een stuk muur. Ik vind het niet storend.

Kunnen jullie niet gewoon de zelfde houten schutting nemen als de buren. En dat de andere buren hun eigen kant zwart verven ofzo.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben 6 verschillende schuttingen hahaha :p en ik kan je vertellen, het went ;)

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik houd zelf meer van begroeïng dan schutting. Gevoel van een cavia in een kooitje. Dus ik zou lekker de schuttingen laten begroeien.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hadden exact hetzelfde probleem. En je wil niet starten met conflicten. Dus wij hebben ons gevoegd.
    We hebben links een andere schutting dan achter en rechts. Zeker nu de tuin is aangelegd stoor ik mij er helemaal niet meer aan.

20. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ja! Dit hebben we 7 maanden geleden geplant.

MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina