Je moet het zo zien: cafeïne komt bij het kindje. En dat kleine hartje gaat daar dus ook sneller van kloppen, net als het jouwe. En dat piepkleine lijfje reageert erop, net als het jouwe. Is dat het je waard? Mijn gyn zei: als je eraf kunt blijven, blijf er dan af. En zo niet, dan maximaal 1 kop cafeïne-houdende drank per dag. (dus ook thee en cola)
Hier ook een koffie liefhebber! Wat vind je van het idee om steeds kleine kopjes koffie te drinken? Je hebt dan wel je momentje maar krijgt per keer en over de hele dag genomen minder cafeïne binnen... Succes!
Ik dronk tijdens de zwangerschap nog ongeveer 2 kopjes per dag. Wellicht dat je een deel kunt vervangen Door caffeine vrij?
Sowieso goed van je dat je bent gestopt met roken! Ik vond een kop koffie ook lekker totdat ik zwanger bleek te zijn. Koffie smaakt mij helemaal niet meer. Gefeliciteerd met de zwangerschap en wens je een voorspoedige zwangerschap toe.
Op de website van het voedingscentrum staat wel een handige tabel met hoeveel cafeïne er in verschillende dranken zit. Cafeïne | Voedingscentrum In totaal mag je als zwangere vrouw liefst maximaal 200 mg cafeïne binnenkrijgen. Dus misschien kun je daar naartoe gaan werken.
Dat is ook nog wel een idee! Op mn werk sta ik ook echt bekend als 'de koffieleut' dus valt wel erg op als ik nu ineens (bijna) geen koffie meer drink.. Heb nog maar 1 bakkie op vandaag, dus gaat goed met mezelf afgesproken dat ik er om 11u nog 1 mag.. dan rond een uurtje of 2. Na het eten ga ik eens Decafe proberen.. Dus dan zou ik op 3 bakken zitten
Goed bezig! Ik zou op je werk iets verzinnen dat je last hebt van hartkloppingen of veel hoofdpijn of zoiets en dat je daardoor minder koffie/caffeine wil nemen. Snap dat het lastig is als je als koffieleut bekend staat
Maar voor een latte gebruik je minder koffie dan voor een beker zwarte koffie Weet niet wat voor koffie je drinkt, maar 4 lattes op een dag is natuurlijk wel anders dan 4 bekers zwarte koffie.
Drink inderdaad zwarte koffie.. en dan ook nog het liefst zo sterk mogelijk Maar ga nu dus proberen om het bij 3 te houden op mn werk. en dan decafe thuis (of een latte)
In die link van Aislyn staat dat (een enkele ) espresso 65 mg caffeine bevat en een koffie 85 mg. Dus dat is ook al beter dan 1 kop koffie. En je zou bijvoorbeeld ook een cappuccino of latte kunnen nemen. Lijkt me dat daar een stuk minder caffeine in zit (als je het over koffie uit zo'n automaat hebt, in een restaurant krijg je dan volgens mij een groter kopje en dus alsnog veel caffeine )
Op mn werk kan ik geen latte nemen. Daar hebben we nog een gewoon ouderwets koffiezetapparaat Dus daar ben ik gebonden aan 'gewone' koffie
Knap hoor ! Succes me afbouwen ... Koffie deed ik toen we een gewoon koffiezetapparaat hadden altijd half/ half (gewone koffie en cafeïnevrije koffie ) zetten , smaakt prima en mensen die t niet wisten merkten t niet eens . Later overgegaan op dolce gusto en daar vind ik de cafeïne vrije koffie puur ook lekker van
Haha! Ja dat was bij mij de reden dat sommigen mensen al met acht weken wisten dat ik zwanger was. Vanaf zes weken was ik zoooo misselijk dat ik er niets meer van moest hebben...Dus toen iemand vroeg of ik koffie wilde en ik sloeg af kreeg ik direct de vraag of ik zwanger was. Ik hoop voor je dat jij niet misselijk wordt en vind het goed van je dat je nu al zo goed voor je kleintje zorgt. Veel geluk!
Goed bezig zeg!!! En gestopt met roken en zo veel minder koffie. En idd 3 a 4 bakkies dat ik een hele mooie middenweg toch Ik zette 50 50 cafeïne vrije en gewone koffie doorelkaar. Was prima te doen. Of wat minder sterke bakkies? Succes meid maar als ik dat zo lees ga je dat wel lukken!