Hoi meiden, FF mijn hart luchten. Zoals ik al eerder geschreven heb verwachten wij weer een prachtige meid.En wij maken er naar de buiten wereld ook geen geheim van. Nu zijn er echt consant mensen die zeggen: Ohh,jammer weer een meid.Jullie hadden zeker liever een jongen gehad" En die opmerking hoor ik niet 1 keer,nee elke keer wanneer iemand hoort dat het een meid is. Soms kan ik me in houden,maar soms dan ga ik gewoon uit mijn naad. Tuurlijk heb ik in het begin gehoopt dat het een jongetje zou zijn,maar voor ons is het belangrijkste dat ze goed,gezond en vooral levend ter wereld komt. En als ik dat dan tegen mensen zeg,krijg ik als antwoord: 'Ja,maar toch wel jammer" Wij zelf vinden het niet jammer,wij zijn blij en gelukkig met een meid.Waarom begrijpt niemand dat gewoon .Ze snappen niet dat wij ons gezegend voelen met het feit dat wij nog het voorrecht hebben nog een kleintje te mogen verwelkomen in ons gezin.Het is net alsof ik mezelf constant moet verantwoorden. Pfffff....wordt er zo moe van....... Sorry,dat ik jullie hiermee lastig val. Liefs,Monique
Ja Mo, hier hetzelfde hoor. Al is het bij ons stukken minder omdat Puck het eerste kindje is na Pippy*. Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer ik een derde zoon zou krijgen, mensen dan ook zulke opmerkingen zouden gaan maken. WTF? Zijn al die mensen vergeten wat er met Rayvano* is gebeurt? En dat niets er toe doet, behalve dat dit kindje er gezond en levend uit komt? je mag gerust uit je stekker gaan hoor meid, wie weet leren ze ervan en houden ze een volgende keer hun mond. Het is onnodig kwetsend en ronduit grof naar jullie en jullie dochtertje toe. Ik weet dat zij heel erg gewenst is en dat jullie haar net zoveel liefde zullen geven als jullie andere kids!
Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun verstand! Nix van aantrekken, maar ik zou er ook op ingaan. Anders gaan ze het nooit leren! Veel sterkte! En proficiat met jullie meid, geniet ervan! x
hoi hoi hier precies hetzelfde ik had 4 meiden en toen zwanger van Nagéamo wist toen nog niet dat het een knul was maar ook dezelfde onnozele opmerkingen goh toch verdergegaan voor een jongen uhm nee was al bijna 16 weken dat ik erachter kwam dus was niet geplant, of opmerkingen van als het nou weer een meid is ga je dan weer verder, ook opmerkingen van nou jij heb er zin in dat soort vreselijk en ook nu krijg ik weer dezelfde opmerkingen van oo dus nu stop je er wel mee of ga je nu voor een tweede knul want het is wel zielig hoor 1 jongen tussen al die meiden weet je wat ik altijd zei toen vooral mijn 4e dochter geboren werd, ja maar wist je niet dat wij al een afspraak hebben staan voor een geslachtsveranderende operatie tja wij wilden zoooo graag een jongen dus dan maar zo hoor dan moet je de gezichten maar eens zien kijken en verder meid gewoon niet druk om maken net als wat je zelf zegt het is jullie gegunt een levend en prachtig mooi minimensje te krijgen en na wat jullie hebben doorstaan geniet maar lekker van je meissie je moet maar zo zien de jongens komen er later automatisch wel bij knuffel nathalie
Hier ook precies hetzelfde verhaal. Nadat ik weer zwanger was na de geboorte van Lindy* vroegen ze ons ook of we nu graag een jongen wilden. Net of het verlies van Lindy* dan anders zou zijn. Wat maakte ons dat op zo'n moment nou uit! We willen kinderen en wat het geslacht is maakt toch echt niet uit, helemaal niet als je vlak daarvoor één verloren bent. Nu hebben we gelukkig wéér een prachtige gezonde dochter mogen krijgen. We hebben nu dus ook 4 prachtige dochters. En NEE, wij gaan ook niet door totdat we een jongen krijgen! (wie weet hoeveel meiden er nog op rij zullen komen) Het is leuk als je jongens en meiden krijgt maar voor mij is het veel belangrijker dat een zwangerschap goed verloopt en dat je aan het einde een prachtig gezond kindje in je armen hebt. Je snapt soms gewoon niet hoe dom mensen kunnen reageren. Er zijn zoveel mensen op de wereld die graag kinderen willen, maar om wat voor reden dan ook ze niet hebben. En dan vragen ze ons of we het niet jammer vinden dat we weer één van hetzelfde "soort" krijgen. Net of daar alles om draait.
hey miran als iemand je nu vraagt of je door gaat voor de jongens zeg je gewoon nee dat doen mijn meiden later wel voor mij ik krijg er automatisch jongens bij hoef ik niet eens wat voor te doen knuffel nathalie
Hee naamgenoot, Ik had geen idee dat mensen zulke stomme opmerkingen maakten! Belachelijk zeg! Schrijf je ergernis maar lekker van je af! Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik ben het helemaal met je irritatie eens! Groetjes!